Frets on Fire

sheriffen

humre humre

Snublet over dette tidligere idag, og etter en svært underholdende halvtime så følte jeg trangen til å vise dette til resten av SG. Konseptet ligner skremmende mye på Guitar Hero på PS2; det spilles en melodi og man må derfor sørge for å henge med i svingende samtidig som man skal holde rytmen og trykke på de rette tastene. Og jada, her bruker vi tastaturet! Du finner de forskjellige tonene på F1 til F5 mens man hamrer løs på strengene med Enter-tasten, enkelt og greit. Hvis du i tillegg holder tastaturet som anvist i spillet (snur det opp ned og holder som en vanlig gitar) og inntar rock-pose midt på stuegulvet så blir dette rasende festlig. Selv har jeg spilt (eller prøvd ihvertfall) "Hard Rock Halleluja" opptil flere ganger nå, og det er dritfett. Det er også mulighet for å legge til egne låter, og låter vil nok dukke opp både her og der fremover.

Jeg kommanderer alle dere til å prøve dette, det er gratis og det finnes til og med en utgave til Linux, hvor sykt er ikke det!?

Rock on!

Offisiell hjemmeside
Direkte nedlasting
Tråd på SA, inneholder linker til custom låter og annet snacks

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg laster det ned nå og gleder meg til å prøve det. Jeg ble helfrelst av Guitar Hero og ønsker meg nesten en PS2 bare pga det spillet. Det er synd jeg sitter på en laptop nå, men jeg skal koble på et eksternt tastatur.

Lodin

Der Waaaah
Jeg suger allerede nok i Guitar Hero og dette er enda vanskeligere. Hjelper heller ikke at ledninga på keyboardet og formen gjør det omtrent umulig å få et grep som ikke gjør vondt etter 15 sekunder. :grine:
Men tutorialen er i det minste dritfet. You suck.

Über nerd opplegg, men alikevel veldig appelerende...