From the director of Titanic: Avatar

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Siden Thinaran er en så fin fyr og spurte pent om jeg ikke kunne spille litt Avatar siden han er fan, gjør jeg det. Men bare en time.

James Cameron ja, var med i en Entourage episode og har navnet sitt på coveret. Introen er fire Grandiosastykker lang, og selv om jeg mutet mesteparten skjønte jeg at dette er big deal. Jeg velger mellom X antall meningsløse utseender og bestemmer meg for å hete Queen (ettersom jeg håpet på å velge etternavn (Bitch), men det er visst Ryder). Queen Ryder.

Jeg ankommer en high-tec facility, og blir guidet rundt av en liten snelle jeg ikke husker navnet på. Hun booster selvtilliten min, jeg skjønner jeg er viktig for saken og jeg snart skal inn i en av de cryo-chamber-animus-dimensionswapper tingene som står rundt. Riktignok er jeg raskt en goodlooking blå alien, og får beskjed om at jeg er et perfekt eksemplar!
Blir schtøgt menneske igjen, samler litt intel som ligger rundt og hooker opp meg sjefen som endelig fører meg til litt ordentlig gameplay. Plutselig har det gått et par timer, og førsteinntrykket er overraskende bra! Oppdragene jeg pent blir bedt om å gjennomføre er helt standard, men jeg er en del av noe bra jeg ikke helt skjønner og jeg viser varierte ferdigheter. Jeg får raskt tilgang til flere våpen og skills, de ser like og kjedelige ut men et bra utvalg og forskjell, alienulvene faller som fluer. Dette er er ikke på grunn av kontrollene, som i og for seg er helt greie om du skrur på sensiviteten (bortsett fra at du snur deg 180 grader med L3), men fiendene er raske og blender lett inn i omgivelsene.
Og omgivelsene har vi i trailerne: Grønne, fine og eksotiske nok til at det ikke kunne vært regnskog i Brasil. Det er et pent nok spill, men designet er hittil skuffende lite spennende noe som gjør presentasjonen litt over middels. Som andre har nevnt før meg er det ikke utenkelig noen i Ubisoft har spilt Lost Planet og Halo, og det synes og merkes. Utover dette er kartet med oversikt over galaksen en fattigmannsutgave av Mass Effects, og omgivelsene jeg opplever som alien bør være mer nyskapende.
Jeg hadde ikke store forhåpninger, men selv om jeg er greit igang med en fresh Assassins Creed 2 save lurer jeg på å sette av noen timer til Avatar imorgen. Det ligner mye jeg har spilt i 2009, men har vekket nysgjerrigheten min nok til at jeg vil se meg om på et par planeter til, totalpakken er generisk nok til at du ikke misliker det, spesielt som (potensiel) fan.
Avatar lider av mangel på sikteknapp som sender en masse kuler i ufarlig vegetasjon, og det dummer seg ned: Oppdraget forteller om et viktig område du MÅ holde, og når du går tre meter utenfor det spillet helst vil du skal viser det viktige området seg være 10 kvm ingenting fylt av ingenting bortsett fra et par ulver du likevel kverker.
Men ærlig talt da.

Noen andre som har spilt det? Noen andre som skal? Noen som reiser over halve landet for å se filmen på kino?

P.S: Er det verdt 600 kroner? Nei, det virker ikke sånn.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Hvis du har lyst på no ekstra armor-piss, så fikk jeg med en kode da jeg kjøpte AC2.

Skulle ikke detta spillet være i 3D? Som i 3D-briller-3D?

Lodin

Der Waaaah
Nei, men av en aller annen grunn har Ubidubi drivi å trekt det fram når de har drivi å hypa at de skal lage ekte 3D en gang i framtiden.

Drauden

SGs kollektive lillebror
"Har du HDTV utstyrt med «stereoscope»-applikasjon kan du spille i 3D format" sier spillmagasinet, men ja... the fuck?

Lodin

Der Waaaah
Trudde bare det var på PC. Der er det jo blitt en del spill som støtter 3D-shizzet til Nvidia pluss at det funker på en del andre spill og.

CyberK

Finner ikke på noe.
"Har du HDTV utstyrt med «stereoscope»-applikasjon kan du spille i 3D format" sier spillmagasinet, men ja... the fuck?
Det betyr faktisk bare en 120 Hz TV og noen fancy briller som lukker for annethvert bilde sånn at du opplever en dybdefølelse. (Enten mekanisk eller ved hjelp av polarisering.) Samme greia som de bruker på kino. Det er faktisk ganske lett for et spill å mekke stereoskopisk fremvisning siden alle dybdeverdiene må regnes ut for at perspektivet skal bli riktig uansett hvilken skjerm det skal vises på. Klarer man 60 fps er det ikke så langt å gå før man kan ha 3D-briller. Jeg tror det krever en viss HDMI-standard for overføringen da.

Akkurat stereoskopisk syn kan jeg ganske mye om, siden det er en del av fagfeltet mitt og jeg hadde eksamen i går. :p

Lodin: Vi har Nvidia-sakene på skolen min. : smugdog :