Froskeimperiet: Solkongen reiser seg

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#21
Pent innlegg. Det minner meg om et avsnitt i Johan Harstads Hässelby.

Jeg er nokså sikker på at dette er Tyskland. Jeg tror jeg kjenner igjen den åsen der. Jeg har gått i land. Jeg har vært her et døgn.
Da jeg kom i går, fortøyde jeg kapselen til et stort lønnetre like i vannkanten. Og jeg husker at jeg tenkte, mens jeg gjorde det, mens jeg så ut over markene, at jeg syntes det var vakkert her. Det var så forferdelig vakkert. Og så stille. Det finnes ikke en lyd her lenger. Ikke et dyr, ikke en fugl eller en fisk i havet. Det finnes ingen folk, bare gress, trær, endeløse marker så langt øyet kan se. Du skulle vært her, hvem enn du er. Vi skulle vært her sammen. Du og jeg. Jeg skulle ha vært så snill med deg. Jeg skulle holdt rundt deg og sagt at du var et vakkert menneske og jeg skulle ha sagt se der, der bodde vi en gang.
Men du er ikke her.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#22
[18:05] <@kak> ser ikke ut til at noen gidder å barmhjertighetsdrepe Aslak

Det skulle jeg ikke sagt:

Vel, vel, vel. Det der er bare på grensa til nok selv om han har dobbelt så store våpen som meg. Sendte noen penger og en forespørsel om våpen til Yetipants, hvis han sender meg en eller to nivåer så kan jeg fortsette min eksiltilværelse. Hvis ikke ser det ut som enden er nær.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#23
Jøss, dette førte til at jeg fikk både våpen av Yeti og hyperspace range av Alyosha (fordi jeg klagde til ham "trodde vi var venner"). Tomas kontakta meg med en gang og ba om å få hyperspaceteknologien gratis, i bytte mot å «avengere» meg. Forlanger ham 400 rom-daler for hvert nivå. Får se om han forhandler. Selger for 300. Enn så lenge er mitt antall planeter steget med 100%.




Screen Shot 2013-05-06 at 3.39.50 PM.png
 

Vedlegg

Aslak

Humanoïde, incognito
#24
Å utfordre noen som helst kommer nok ikke til å bli en mulighet, med tanke på angrepspotensialet de andre spillerne har. Tror ikke flåtene deres kommer til å bli sterkt nok redusert på grunn av deres overlegne produksjonsteknologi. Men det kan hende jeg kan komme høyere på resultatlista enn et par spillere til.

Screen Shot 2013-05-09 at 4.52.06 PM.png


Jeg har i hvert fall nok produksjon på de to stjernene mine (som er overraskende rike) til at hvis de blir latt i fred en stund til vil de bli plagsomt vanskelige for noen å angripe.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#25
Så demake sendte meg all teknologien sin og det han hadde igjen av penger (ikke mye) før han døde. Så jeg har ganske brukbart utvikla planeter nå. Sendte en anmodning til Alyosha ista om at jeg skulle hjelpe til mot Kak hvis han ga meg våpenteknologien sin og tillatelse til å ta en av de nordlige stjernene hans. Oooog ... han gikk med på det, så nå har jeg like bra våpen som Kak. Håper han sender meg neste nivå også.

Skal jeg backstabbe ham eller skal jeg prøve å hjelpe til mot Kak? Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Venter i spenning!

Men, ja. Synd at alliansen vår ble kvalt i fødselen, jeg er sikker på at vi kunne ha regjert som to vakre, strålende konger. Helt til jeg hadde gift i vinen din, så klart.