Full Spectrum Warrior

#2
Jeg har den amerikanske versjonen, og fytte fanden for et spill! Jeg elsker det, og det er ingen tvil om at det er det mest realistiske krigsspillet på markedet.

Men; Dette er et typisk elsk- eller hat-spill. Du bør merke deg at dette er et spill som setter tålmodigheten på prøve, og du kommer ingen vei ved å storme frem med gevær. Her er gjelder det å være taktisk klok, og styre troppene dine riktig. Ellers er det over og ut.
Jeg liker egentlig ikke strategi-spill noe særlig, men Full Spectrum Warrior var noe annet. En blanding av action og strategi, kan man kanskje kalle det, men ikke forvent deg et spill fullt av skuddvekslinger og blodige kamper. Tvert imot. Her er det mye taktikk, og litt action.

Gamespot - Full Spectrum Warrior - 7.7
IGN - Full Spectrum Warrior - 9.2
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Helt annerledes. Eneste som kan sammenlignes er at begge foregår i midt-østen. Conflict Desert: Storm-serien og Black Hawk Down er skytespill med en dæsj strategi-kastet inn: Dette er en ordentlig strategetisk krigs-simulator. Den amerikanske hæren har brukt en tidligere versjon av spillet til å trene med, sier sitt.
 
#5
Av de to spillene har jeg kun prøvd en demo av Conflict Desert Storm, så jeg kan ikke si noe særlig der. Men jeg tror du skal lete lenge etter et krigsspill som er mer realistisk enn FSW. Når den amerikanske hæren selv bruker "tool"-versjonen av spillet som en del av opplæringsprogrammet, sier vel det litt. (Tool = En annen versjon av spillet som er vanskeligere eller noe, og de spiller naturligvis ikke på Xbox, men antakelig en eller annen form for simulator).
Du kan også unlocke 6 "hemmelige" missions som er ment for den amerikanske hæren ved å taste inn en kode. Forskjellen på disse oppdragene og de ordinære i spillet er at vanskelighetsgraden er større, litt annerledes kontroller, og du får underveis ingen form for veiledning. Der må du tenke ut alt selv, uten hint.

Men spillet er nok litt ensformig i lengden, og jeg vil aller helst anbefale å teste spillet før et evt. kjøp. I det minste se noen videoer, og gjerne lese litt rundt. Jeg synes det er verdt å gå for, men som jeg sa; Dette er et elsk eller hat-spill.

Moro. ^_^

EDIT:
Dustete Baronen kom visst før meg med noe av infoen. :p
 
#6
Det er jo positivt, spesielt med tanke på at jeg ikke likte de to spillene!
Hvilket spill kan det sammenlignes med da?

edit: Dette online spillet på ps2 er vel noe av det samme (husker ikke navnet).
Så på Gamespot at de skrev: "Also Consider: N.U.D.E"
WTF!?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#7
Hmm, kan tenke meg det kan sammenlignes med Rainbow Six eller Ghost Recon spillene, siden de spillene inneholder en del taktikk osv. Og ikke bra storme frem med det du måtte ha av våpen osv...
 
#8
Tja, det kan vel kanskje sammenlignes med Ghost Recon, SOCOM og de spillene der, men FSW er enda mer taktisk. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Det at du ikke styrer en bestemt person hele tiden, men heller beorder to grupper med soldater rundt i slitne, krigs-skadde byer i midt-østen, gjør det litt forskjellig fra Ghost Recon, SOCOM og resten. Jeg kommer egentlig ikke på et spill som er veldig likt (jeg er for lat til å tenke).

Men jeg har hørt at det kan bli litt ensformig, med tanke på at man alltid beveger seg bortover en gate og slikt, alt er veldig flatt og rett fram. Og når du skjønner hvordan du skal komme deg gjennom spillet og hvilke taktikker som gjelder, så blir det litt enklere.
 
#10
Jepp, det er veldig ensformig. Dessverre, men det er fortsatt moro. Ikke noe jeg greier å spille i flere timer i strekk, men etter en pause er det back to konge. ;)

Og det er rimelig flatt, men samtidig veldig realistiske omgivelser. Og du kan heller ikke løpe fritt rundt, det er nemlig slik at du løper inntil vegger, og velger hvor du skal bevege seg. Det høres gørrkjedelig ut, men det er moro og realistisk, om du har tålmodighet riktignok. :svette:
 
#11
Da har jeg runnet spillet. Fikk det i går, så jeg har vært rimelig avhengig av det. Det tar ca 9-12 timer å runne det, men man må regne med å dø ti talls ganger, noe som gjør at det tar mye lengre tid å faktisk fullføre det. Men slik er det vel kanskje med de fleste actionspill.
Spiller det på Live sammen med en amerikaner, og vi kom til Chapter 5 før vi skilte lag, og bestemte oss for å spille videre en annen gang.

Det at spillet er ensformig er nok sant, men det går ikke utover spillbarheten. Utfordirningene som venter i spillet er forskjellig for hvert steg man tar, noe som gjør det så interessant, på tross av de "få" mulighetene man har. Det eneste jeg sitter spørsmålstegn ved er vanskelighetsgraden. Jeg følte ikke kurven i spillet tok seg særlig opp før mot slutten, da velplasserte snikskytter fikk lagene mine til å kjøre seg fast uten store muligheter til å komme seg videre. Jeg har da ikke testet det på vanskeligste nivået, så jeg krysser fingrene for at det blir en skikkelig utfordring. Dette er jo tross alt det beste spillet jeg har spilt på Xbox siden 26. Mars!

Hvis noen er interessert i å spille på Live, så ikke nøl med å sende meg en PM. Dette spillet har jeg tenkt å spille i fem lange, og fem brede. Håper også at det jobbes en del med ”Content Download” seksjonen, slik at det blir mange brett å spille sammen på. Det er tross alt ikke fult så moro å måtte spille samme brettene, mot samme AI som faktisk er plassert på samme steder i Single Player som i Live delen!
 
#12
Dette er et veldig bra spill med knallbra grafikk og flytende animasjoner.

Som det også er sagt tidligere. Dette spillet må man ha tålmodighet til.

Selv synes jeg spillet var sånn passe. Underholdene, men kjedelig i lengden. >_<

Jeg er helt enig med gamespot sin omtale :tommelopp: