Fullført Apollo Justice? Se her. Spoiler warnings osv.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1
Noen andre som satt igjen med den ubehagelige smaken av HASTVERKSARBEID da dere fullførte Apollo Justice? Jeg kan ikke tenke meg noe annet. Spillet gjorde masse riktig. Artige karakterer, god humor og fantastisk dialog. Jeg hadde det moro med det, men merket et par problemer jeg prøvde å belyse i den andre tråden, kanskje ikke så vellykket. Derfor prøver jeg igjen, denne gangen etter å ha tenkt litt over saken i noen dager.

Altså. Som sagt var mye av det jeg elsket i Phoenix Wright-triliogien tilbake. Karakterer, humor, sjarm, komplekse gåter og så videre. Men av en eller annen grunn manglet liksom det aller viktigste med hele serien -rettssakdramaene. Der hvor de foregående spillene hele tiden ba deg presentere bevis etterhvert som man løser saken gikk liksom Apollo Justice alt for mye på autopilot. I mange scener var jeg, spilleren, ikke annet enn en tilskuer som så på at Klavier Gavin og Apollo Justice løser saken, mens i Phoenix Wright var man hele tiden aktivt med på å løse saken. Case in point er sak 1 og 4, hvor Phoenix praktisk talt gjør alt arbeidet for deg. Den første saken er jo en tutorial, så jeg kan jo forsåvidt tilgi det. Men sak 4? :realmad:

Et av de store problemene er jo Klavier Gavin, den nye aktoren. Kult med en aktor som for en gangs skyld er hyggelig. Det vil si, det er kult helt til du innser at det er dørgende kjdelig. Hvor ble det av duellene og rivaliseringen. Når man fullførte en sak meldte aldri følelsen av å ha beseiret din motstander seg, fordi man får jo hele tiden så mye hjelp av ham.

Og sak 4? Jeez. Den etterlater seg flere løse tråder enn en porsjon spaghetti. Jeg savnet Godot og hans "The only time a lawyer can cry is when it's all over".

Håper de tar seg litt mer tid på Apollo Justice 2, og gjør rettsakene mer spennede. Må si jeg er litt redd for at en av mine absolutt favorittserier skal gå nedover fra nå av.

Velvel, hva syntes dere'a?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Oi, se her du. Jaja.

Har så langt bare fullført de to første Fremragende Forsvarsadvokat-spillene, men jeg har sjekka litt på fireren (venter med den til jeg får kjøpt det) og jeg driver nå og tusler meg gjennom Rettssaker og Tribulasjoner (driver og avhører en homokokk akkurat for øyeblikket). Uansett, det jeg synes er at spillene stort sett hele tida har hatt en god del øyeblikk hvor Jesus kommer og redder deg i en eller annen form. Hvor mange saker har ikke endt med dommeren i ferd med å avsi dommen, Phoenix med huet i henda, og så kommer en liten pause og så et "Hold it!"? Det er noen, gitt. Samma det, veit ikke hvor ekstremt det er i Apollo Justice så jeg får vente og se. Men en annen ting jeg tenkte på, var det at spillene også har fokusert kraftig på det at man trenger venner rundt seg for å komme seg gjennom problemer (både figurativt og fysisk), vi kan ta som et godt eksempel siste sak i Justis For Alle. Der spiller jo Phoenix og Edgeworth på samme lag, bare i forskjellige roller. Selv syntes jeg den saken var konge. Menmen, dette var nå bare hva jeg fikk ut av det. :)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#3
Hmm. Jeg hadda inntrykk av at det var en del som holdt på med Apollo Justice her på forumet, så tanken var jo at de som var ferdige kunne skrive her. Hva jeg egentlig mente er jo at Apollo Justice skiller seg fra de øvrige Ace Attorney-spilla fordi det faktisk har en god del rævva øyeblikk. Du skjønner det når du kommer så langt... ;)

Men takk for at du svarte, om det var derfor du slang deg inn i en "spoiler"-tråd :wizard:
 
#4
Det eneste jeg ble skuffet av med Apollo Justice var slutten, men også den var helt grei. Kanskje ikke like bra som de i de tidligere spillene, men ikke dårlig av den grunn. Utenom det er det noen ting som kunne vært bedre. Perceive-greiene kunne vært bedre, og jeg skulle likt å velge selv når jeg vil bruke gadgetene til Ema. Men igjen, jeg likte det at spillet holdt meg i hånda også. Hovedgreia med Ace Attourney-spillene har, for meg, alltid vært historiene, presentasjonen og humoren. Jeg har ikke lengre tålmodigheten til å sitte fast i et spill, og det var kun ett punkt jeg satte skikkelig fast i her, noe som er en klar forbedring.