Funker BF2 på PCen min?

#1


Her har jeg gjort en test på denne siden.

Etter resultatet å dømme, så kan jeg kjøre Battlefield 2 på PCen min. Men jeg har lest at Radeon 9200 Series, som jeg har, ikke funker med BF2. Jeg lastet ned og installerte demoen av spillet, men da jeg startet den, ble skjermen svart i noen sekunder mens skjermen flicket (dvs. at skjermen lager mystiske klikkelyder). Etterpå kom jeg tilbake til skrivebordet, uten at noe hadde skjedd.

Så sprøsmålet mitt er: Lyver denne testen? Eller er det bare demoen som feilet?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#2
Vel siden den demoen ikke funket helt sånn som det skulle, så tror jeg det er det 3D kortet ditt som ikke funker helt med dette spillet. Siden resten av systemet ditt ser ok ut ;)
 
#3
Jepp, er redd du må skaffe nytt skjermkort om du skal kunne spille BF2. Jeg tok en kikk i manualen til spillet (hvor det finnes en komplett liste av skjermkort som støttes), og der fant jeg ikke ATI 9200. Tror ikke man skal stole blint på den testen der.
 
#4
og der fant jeg ikke ATI 9200. Tror ikke man skal stole blint på den testen der.
Har også sett det. Men da er det greit, takk for svar folkens. Visste at jeg måtte ut med penger for nytt grafikkkort, men når testen viste at det gikk.. jaja.

Hva er misteprisen, og hvilket kort må jeg har? Må jeg ut med rundt 1000 spenn?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Jeg vil anbefalle deg og gå for ett Geforce 6600 GT kort, som koster rundt 1000 spenn, er ikke helt sikker på prisen siden den er veldig forskjellig fra butikk til butikk osv...
 
#6
Koster 1750,- på en side jeg så, men jeg gidder ikke å punge ut med så mye. Ikke en tusenlapp engang.

Får se om fattern kan skaffe noe.
 
#11
4 Sho, my nizzle! Jeg har et POV (Point if view) Geforce 6600 GT og må si jeg er stor fornøyd. 6600 skal ikke være så veldig dårligere enn GT-versjon vil jeg tro.
 
#13


Ved å skifte til 6600 vil du nok få en helt grei ytelsesøkning, men det er ikke snakk om noen tidobling. På bildet over er det GT-versjonen, som ikke vil gi så veldig mye mindre ytelse for pengene.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Revan+06.07.2005, 12.36-->
<!--QuoteBegin-Dai'shan
@05.07.2005, 20.16
Nei, gå nå for et Geforce 6600-kort, kjære John-Inge. Bedre og mer moderne enn 9800SE.

GeForce 6600 til 999.- hos Komplett.no
239395​
Hvis du sier det så, Vidar. Jeg stoler på deg. :tommelopp:

Også kostet det ikke flesk heller.
239610​
[/b]
Apropo det kortet der. Det ser rimelig digg ut.
Vil det passe til min PC nesten uansett? Det sitter allerede et GeForce Ti 4200 kort i den. Ja, også har den 512 MB RAM.
Vil dette nye kortet gjøre dataen a whole lot better?
 
#16
Kortet er ikke gunstig til å spille online med. Jeg blir hele tiden kasta ut av Punkbuster pga. noe shader-faenskap.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#19
Altså det er nok snakk om BF2 her, og GeForce4 Ti4200 funker ikke sammen med BF2. Selv har jeg aldri blitt kastet ut av PB med den grunnen der.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@23.07.2005, 16.00
Altså det er nok snakk om BF2 her, og GeForce4 Ti4200 funker ikke sammen med BF2. Selv har jeg aldri blitt kastet ut av PB med den grunnen der.
244629​
Men 6600 funker vel med B2?