Går det an og låne half-life 2 ?

#1
Jeg ønsker meg half-life 2 , men har kjøpt så mange andre spill nå.
Men jeg har en god venn, som har runda det, men tør ikke låne meg det pga. steam, cd-key greine.
Grunnen til at jeg tenker på og låne det er at, jeg bare ønsker det på grunna single player opplevelsen.
Online driter jeg flatt i.
 
#2
det er slik at hvis du legger inn spille så vil cdd- keyen følge med. Forstår kameraten din siden han er litt tvilene til dette. Jeg lånte min til en kamerat og når han fikk cd-key så gikk ikke den over den han lånte av meg. For de som er litt nye kan bruke en god stund til å finne ut hvordan man skifter den.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Det er ikke noe problem å låne bort dampen.
Så lenge denne gode vennen ikke har noen i mot å dele kontoen og passordet med andre så kan du godt låne spillet.

Men må jo passe på at'n ikke har noe i mot at du iscvar hele kontoen og føkker opp alt da...
 
#6
Dere kan låne bort kontoen deres ja. Men å legge inn samme HL2-CD på to kontoer, er i brudd med lisensavtalen, og kan få begge kontoene bannet.
 
#8
jeg har ikke noe link akkurat nå, men jeg leste en plass der Valve kom ut med en pressemelding om at over 20.000 Steamaccounts hadde blitt bannet etter de første 2-3 dagene med HL2 på markede pga folk som prøvde å registrere HL2 på 2 eller flere accounter. Eller i det hele tatt hadde lastet ned HL2 å så installerte nedlastet versjon av HL2.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Det som skjedde var at alle de 20.000 folka registrerte seg med samme CD-Key (som forøvrig var blitt lekka av Valve går det rykter om).
Hvis man prøver å registrere spillet med en CD-key som allerede er i bruk får man bare en feil beskjed, man blir ikke banna.
 
#10
så du leste den meldingen du og?
sånn at jeg ikke tar feil her :p