Går det ann å...

#1
Ja som emnetittelen sier, så lurer jeg på om det går ann å instalere Windows eller andre OS på Xbox, for en PC og en Xbox er jo bygd opp prikt likt, for det hadde jo vært litt kult å komme på et Lan-party med en Xbox (måtte vel oppgradert innmaten da vel), ikke at jeg hadde tenkt til å gjøre det, men det virker jo kult...
 
#4
Kjører ikke Xbox en modifisert versjon av Windows 2000? Eller har jeg blitt feilinformert?
[/b]
Stemmer det ja. Om det er 2000 eller ei det er basert på vet jeg ikke, men går ut ifra det.

Edit:

Opprinnelig skrevet av Wikipedia
Although the Xbox is based on commodity PC hardware and runs a stripped-down version of the Windows 2000 kernel using APIs based largely on DirectX, it incorporates restrictions designed to prevent uses not approved by Microsoft. The Xbox does not use Windows CE due to Microsoft internal politics at the time, as well as limited support in Windows CE for DirectX.
 
#5
Det fins Windows CE til Xbox

Selv annbefaler jeg gentoxx. Genial linux distro. KJørte det lenge og det støtter x86 applikasjoner også.
 
#6
Har testet windows CE, men den funker ikke noe særlig da. Er fortsatt bare et lite prøveprosjekt, men den bootet opp og man fikk se interfacen til windows. Man kan kjøre mange forskjellige linux versjoner på den da, noen som må patches da. Er en link her: http://www.xbox-linux.org/wiki/Download
Innmaten kan skiftes i den, men er stort sett bare ITX som passer i Xboxen.