G6 Lite 4Gb + SuperKey vurderes solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, lurer på å bytte ut mitt nåværende flashkit til Nintendo DS-en min, og dermed tenkte jeg å selge det gamle. Nå lurer du kanskje: Hva er et flashkit til Nintendo DS? Jo, nå skal jeg fortelle. Et flashkit er et sett med dippedutter som lar deg laste ned krimskrams til DS-en din, kopiere det over på et flashkort, og så bruke krimskramset på DS-en din. Et flashkit lar deg bruke DS-en til å høre på musikk, spille homebrew, fungere som en slags PDA, og andre ting. Noen av disse andre tingene - og jeg innrømmer glatt at dette var grunnen til at jeg kjøpte greia - er å spille piratkopierte spill du har lasta ned fra Internett. Dette gir deg tilgang til alskens snusk, månedsvis (eller som i noen tilfeller: et år) før de dukker opp i sjapper her på berget. Du kan spille sære japanske greier som aldri noensinne blir gitt ut her, eller teste ut amerikanske småspill som er hysterisk dårlige, eller bare laste ned de nyeste og heiteste titlene for å se om de er verdt å investere i. Alt dette uten at du trenger å bruke en krone (bortsett fra på flashkit-et, så klart).

Så. Hva får du med i pakka? Jo, det skal jeg si deg:
  • 1x SuperKey DS-kort, som plugges inn i DS-spillslotten og lar deg kjøre programmer fra G6-kortet, som plugges inn i GBA-slotten.
  • 1x G6 Lite 4Gb-flashkit. Dette kittet har 4 gigabit med plass (med andre ord 512 megabyte) til å lagre spill og sånt. De fleste spill er ganske små, så du får plass til masse rusk på kortet i en sleng. De store sluggerne kan ta opptil 256 megabyte, så du må sjonglere litt av og til. Uansett er dette masse plass til snusk, og jeg har aldri hatt plassproblemer med dette kortet.
  • 1x USB-greie som lar deg kopiere saker over til G6-kortet. Denne plugger du i USB-porten, så starter du G6-programmet, og kopierer over det du vil ha. Enkelt.
  • 4x utskiftbare deksler til G6-kortet. Det følger med tre deksler som passer inn i DS Lite, slik at ingenting stikkuer ut; ett hvitt, ett svart, og ett turkis/blåaktig som ser drit ut. Velg det dekslet som passer fargen på din DS Lite, og spill uten en irriterende kassett som stikker ut av maskinen. Eller hvis du har en gammel DS med det litt mindre imponerende utseendet, bruker du GBA-dekslet og spiller uten en irriterende kassett som stikker ut av maskinen. Hoi!
  • Emballasjen jeg fikk med.
  • En tegning, hvis du vil. Si gjerne ifra hva du vil ha tegnet, så skal jeg gjøre mitt beste. ^_^
Det eneste jeg fikk med som kjøperen ikke får med, er CD-en med programvaren som trengs for å bruke G6-kortet. Jeg har rota den bort, og gidder ikke finne den igjen. Men: Intet problem. G6 har uansett oppdatert programvaren sin flere ganger siden jeg kjøpte kortet mitt, så det beste er uansett å laste ned den nyeste versjonen. Last ned "Full Install"-filene og følg instruksjonene. Enkelt, og du får den nyeste programvaren til PC samt den nyeste programvaren til selve kortet.

Ikke overbevist? Sjekk ut denne omtalen av G6-kortet, som også inkluderer fyldige guider til å bruke kortet til å spille av film, musikk og alskens annet rusk. Jeg siterer: "The G6 Lite is a very capable, feature rich cartridge. It manages to hold together and deliver excellent game compatibility with ease of use. The software is top notch and a breeze to navigate. The G6 Lite also has what I think is the best NDS loader on the market." *Hark* Like under dette sitatet står det at homebrew-støtten er skrot, noe som nok stemmer. Jeg bruker ikke DS-en min til sånt, så jeg bryr meg ikke. Men: Du får fortsatt med programvare som lar deg spille av film og musikk, samt emulatorer til forskjellige eldre systemer. Uansett: Jeg er fornøyd med kortet, men jeg vil ha et nytt. Dermed selger jeg denne pakka rimelig billig. Eller hva sier du til 300 kroner inkludert porto? Kom med bud hvis du er interessert.

Bildetid! Her er et bilde av alt du får med, som man kan se er det i tipp topp stand (minus en liten kaffeflekk på SuperKey-kortet, men det fungerer helt prima og flekken synes bare på etiketten):

Kjøp!

Det kommer nye og bedre kort hele tiden.

Uansett, jeg er interessert, må bare sjekke om jeg har råd først.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, du kan ikke endre mengden minne; G6-kortet har onboard-minne som ikke kan byttes ut. Fortsatt et røverkjøp til prisen jeg krever, synes jeg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå er egentlig dealen gjort, men takk til alle interesserte. For dere som er interesserte i flashkits til DS, kan WinsunX være ei grei sjappe å besøke.

Status
Stengt for ytterligere svar.