Gallop Racer

#1
Ok, jeg lurer på en ting. Noen spillprodusenter skal sitte ned å lage et spill. Så tenker de at de skal lage et spill med heste race. Tror du de faktisk vil tjene penger på dette? Eller gjør de det bare for morro skyld?

Ville du kjøpt dette spillet?
Eller skal jeg kanskje spørre, er det noen jenter her?



 
#2
Hesteracing og -manager-spill er jo umåtelig populære i Japan, da. Pleier å ligge veldig høyt på salgslister. Jo visst virker konseptet utrolig merkelig, men jeg tror nok at slike spill kan være utrolig underholdende hvis utviklerne gir dem et arkadepreg. Som simulator tror jeg at slike spill vil være altfor tørre, men så er jeg ingen stor fan av racing-simulatorer generelt (enkelte unntak).

Uansett tror jeg nok at utviklerne bak slike spill går med store overskudd – så lenge spillene utelukkende utgis og reklameres for på det japanske marked. Jeg mener å huske at de fleste populære seriene oppdateres årlig, noe á la FIFA-serien, så jeg regner ikke med at oppdateringene på gameplay-fronten blir så altfor dyre for utviklerne heller. Så ja, jeg tror nok slike spill går med store overskudd.

Hadde et slikt spill funnet veien til Norge regner jeg med at jeg ville ha kjøpt det. Konseptet virker så søkt at spillet bare må være genialt, selv om jeg vet at jeg sannsynligvis ville ha hatet det. Jeg vurderte å kjøpe Tour de France-spillet som kom ifjor (var det vel?). Dette spillet minner vel på mange måter om spillene der du skal ta på deg rollen som manager for en hest og være jockey for denne. Mye planlegging og strategi i forkant og under løpet, samtidig som det blir viktig å disponere krefter under løpet. Virker faktisk morsomt, om enn repeterende.

Hmm, dette var egentlig et unødvendig innlegg. Tror jeg.
 
#4
Nei, mente bare at det ble mye vag informasjon og antakelser i innlegget. Jeg er ikke helt sikker på om all informasjonen jeg gav stemmer. Ble mye gjentakelser også.

Jaja, fikk uansett sagt at jeg liker konseptet, det virker interessant. Er så mye av det samme i mange av spillene som slippes nå, hadde vært morsomt med noe slikt som en kontrast til de vanlige FPSene eller sportspillene (selv om hesteløp egentlig er sport det også).
 
#6
jeg er jente :cool2: jeg rir oxo(orginalt eller hva?)
synes det hørs greit ut egentlig me hestespill, men det er jo min mening.
Hadde ikke hatt noe i mot i å hatt det.... veit noen om de er komet ut i norge?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#7
Jeg hadde hvertfall ikke kjøpt det, men det er alltids noen med interesse for det.
Finns det Håndball spill, forresten?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Når du nevner det så tror jeg aldri noensinne jeg har hørt om et håndballspill. Takk og pris.
Hva uutnyttede sportsgrener angår, venter jeg fortsatt på WDTC (World Dwarf Tossing Championship) 2004.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#9
Haha, dwarf tossing 2004 hadde jo vært en sikker hit. Med EA sine lisenser så kunne de ha skaffet de beste kasterene og greier ;)

Ellers så tror jeg Konebæring 2004 kunne slått ann.
Muligens "Sossage eating 2004"
 
#10
Hesteracing og manger spill er "big in japan in poland"