Game LAN 2005: Sandefjord

#1
PRESSEMELDING:

GL05: Dataparty i Sandefjord 24. - 26. juni

Game LAN 2005 er det første store norske datapartyet som legger like mye vekt på spillkonsollene som på PCene.

GL05 arrangeres i Helgerødhallen i Sandefjord 24. - 26. juni, og kommer til å være annerledes enn de store datapartyene vi har blitt vant til. Spillkonsollene har endelig kommet seg på nett, og skal selvfølgelig få være med på moroa.

Det skulle egentlig bare mangle; de siste tre årene er det solgt flere spill til Playstation 2 enn til PC.

- Vi legger like mye vekt på konsollene Play Station 2, Game Cube og Xbox, som vi gjør på PCene. Vi ønsker at alle konsollspillere skal få samme muligheten som PC-spillerne, og spille på LAN, sier arrangør Mikkel Gulliksen.

Det ventes rundt 300 deltakere på datapartyet, og det skal arrangeres konkurranser på alle plattformene.

- At konsollene kan spille online og på LAN er nytt, i motsetning til PCene hvor man har gjort dette i mange år allerede. Vi ønsker oss at det kommer mange med konsoller, selv om flertallet vil komme med PC, sier Gulliksen.

Så langt er det klart at det blir konkurranser i disse spillene:
PC: Counter Strike, Battlefield 1942, Quake 3 og Warcraft 3.
PS2: Socom II, Killzone, Fifa, Grand Turismo
Xbox: Halo 2

Arrangøren avslører at Counter Strike-premien alene blir på en verdi av 25 000 kroner. I tillegg stiller SF Norge med filmfremvisning, konkurranser og premier. Positive Gaming stiller med Dancing Stage EuroMIX-maskin.

Arrangøren lover også sceneshow. Nettverket vil være raskt og stabilt, og skal overvåkes av ATM-Link, som har arrangert mange store og små datatreff i Norge. Det vil bli døgnåpen kiosk, og overnatting på anviste steder.

Billetter til GL05 må bestilles via egen hjemmeside på http://www.gl05.com.

Informasjon:

Billettpris: 300,-
Overnatting: Vil foregå i hallen på anviste steder.
Tid: Fredag 18.00 - søndag 15.00
URL: http://www.gl05.com
IRC: #Game-LAN @ Quakenet
Internett: SHDSL 10 mbit/10 mbit
Nettverk: 10/100 mbps gigabit uplink

Kontaktperson: Mikkel Gulliksen; mikkel@gl05.com, Tlf: 95897092
 

Halky

Veteran bruker ;)
#2
Hmm, hvis dere har planer om en Battlefield: 1942 konkurranse, så tror jeg egentlig den bare er og droppe. De har prøvd og fått til skikkelige BF42 compoer på TG, og det har i de siste årene aldri funket helt og dessuten så blir det nesten bare fære og fære folk som spiller BF42 fortiden, ganske så trist i grunn :/ Og det samme gjelder for Battlefield: Vietnam :) Vil helller anbefalle og kjøre en compo i Unreal Tournament 2.
 
#3
Enig i at battlefield ikke er et gunstig spil å kjøre compo i, spesielt ikke når LANet ikke er større enn dette. Unreal Tournament 2? Hvis man skulle ha en konkuranse i noe unreal-spill burde det absolutt ikke være noe annet enn 2004, er rett og slett for få som spiller de andre spillene. Men desverre er ikke den norske UT-scenen så stor, den heller. Ser ut som om det eneste e-sports spillet som scenen vokser i er Counter-Strike =/
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Æsj. Jeg satt akkurat å tenkte på hvor heftig det kunne vært å ordnet et konsoll-LAN, men disse datoene passer absolutt ikke for meg, da jeg er i Spania den uken. :(
 
#6
Hmm ... ett LAN som starter dagen etter min bursdag og i min hjemby? Må vel nesten komme en tur innom da ... Eller?

*lese igjennom info*

Edit: det er ingen mulighet for å besøke da? Ettersom jeg høyst sannsynlig kommer til å surre rundt med DS-en den lille tiden jeg tar meg til dette.

Hvis ikke, så får jeg vel heller overtale noen kamerater av meg til å bli med.