Gamespot er den verste siden

I

impywimpy

Gjest
#42
You could be a part of it. Just park your bark at 20 paces, hold this target, and we'll call this bitch a partnership. :D
 
#43
SITAT(Sulky @ 02.12.07, 09.42) 91774
Der har vi problemet. Du som er anmelder hos gamer.no bør vite at 8.8 er en meget god karakter. Forskjellen mellom 9.0 og 8.8 er 0.2. Hva har det å si? Jeg skal ikke si at Perfect Dark Zero var et mesterverk da det kom ut, men jeg synes det blir feil å si at det er stor forskjell mellom 9.0 og 8.8. Du mener kanskje at Zelda er vært en 9.0 i stendefor? Hva har det å si for deg?[/b]
Jeg tror ikke jeg er helt med på hva du spør om -- for meg ser det ut som du misforstod det jeg sa. For meg er forskjellen mellom en 8.8 og en 9.0 selvfølgelig irrelevant. Poenget mitt var at Gerstmann gjennom det jeg har lest har virket som en noenlunde troverdig kar, selv om jeg selvsagt er uenig med ham om mye.

SITAT(Sulky @ 02.12.07, 09.42) 91774
Jeg synes gamer.no som Norges ledende spillside bør kutte ut karakterer eller eventuelt gå ned til en 5/5 skala. Jeg vet ikke om noen annen side som er så flink til å bruke hele skalaen som gamer.no (jeg sier dette uten å ha kukken deres liggende i kjeften) og det hadde dermed vært storartet hvis gamer.no kunne gått fram med et godt eksempel og vise at det ikke er nødvendig med 10/10 skala, eller eventuelt ingen skal i det hele tatt.[/b]
Karakterer (og vår venn "konklusjon") gjør innholdet lettere fordøyelig for dem som ikke orker lese teksten, så selv om jeg er enig i at det kunne spart oss for mye mas å gå bort fra karakterer fullstendig, tror jeg ikke nødvendigvis det er en god idé alt i alt.

SITAT(Sulky @ 02.12.07, 09.42) 91774
Jeg vil også legge til at desimaler i en omtaleskala er helt dustete. Det er desimalene som hindrer i at anmelderene ikke bruker mer av hele skalaen.[/b]
Enig, selvsagt.
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Og når Eidos ikke er optatt med å få folk som ikke liker spilla deres sparka så bruker de tiden til å finne på scores. De påstår Kotaku ga Kane og Lynch fem stjerner til tross for at de ikke engang har anmeldt det.
Hva med å heller bruke tida til noe nyttig som å sørge for at Deus Ex 3 blir bra og planlegge et nytt Thief? <_<

EDIT: De påstår også at Gamespy og Game Informer ga det perfekte scores... Enda mer ren løgn. Oh Eidos-chan!
 
#45
Kotaku har visst pratet med en Gamespot-insider igjen, og også denne gangen blir det påstått at det var Jeffs tone og fremtoning i sine anmeldelser som til syvende og sist fikk ham sparket. Jo mer jeg tenker på denne muligheten, jo mer tror jeg på det. Jeg mener, ta en kjapp kikk på Jeffs innledning i videoanmeldelsen til Kane and Lynch. "Kane and Lynch is an ugly, ugly game." Personlig har jeg ikke noe imot at han går sterkt ut og uttrykker sine meninger, men samtidig kan jeg godt forstå at enkelte finner en slik fremtreden unødvendig dramatisk og kanskje til og med uproff. Jeff har kjørt denne litt bråkjekke tonen så lenge jeg kan huske, og nå som Cnet har dradd inn nye folk for å "kvalitetssikre" Gamespot, er jeg ikke i tvil om at Jeff har fått fyken nettopp på grunn av dette.

Det er mitt syn på saken. Uansett tror jeg alle vi kan være enige om at internett har vært _litt_ for kjappe med å trekke konklusjoner her. : /
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#46
Selvsagt kan det være at det er slik det er, og det kan også hende at det er den andre muligheten som internett har hauset opp. Uansett er det rart at han selv ikke har gått ut og sagt noe.
Det virker litt rart at han selv ikke sier noe.
Hvis det er pga hans holdning så kunne han jo for eksempel sagt: De jævlene liker meg ikke. De mener at måten jeg anmelder spill ikke passer deres nye profil, men det gjør han jo ikke? Med mindre han holder på å skrive en lang greie for å oppklare i alt.
 
#47
rart han ikke har sagt noe? fyren var en spillanmelder. Ikke en superstjerne som bør holde pressekonferanse om livet sitt.

Det er snakk om privatlivet hans, og om han ikke har lyst til og dele det med hele internett så skjønner jeg det godt.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
:eng101: Han er bundet av en juridisk avtale han skrev under når han ble ansatt som forbyr ham å avsløre "foretningshemligheter" som hvorfor han ble sparka i noen år framover.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Enda en anmelder gir seg. Denne gangen er det Frank Provo som stort sett har anmeldt skit til håndholdte konsoller de siste sju åra. Han summer opp grunnen med at han er misfornøyd med åssen de håndterte Girthman og at han frykter at GS kommer til å myke opp krava sine og gi visse spill bedre karakterer framover. Sånn ellers er det vel klart hvor problemet ligger. SITAT
In a response to a comment posted on his GameSpot blog today, Provo defended his former compatriots, writing "The GameSpot staff did not fire Jeff. The GameSpot staff are NOT corrupt. GameSpot itself is NOT the problem. CNet is. CNet's management is."[/b]
 
#52
Nå skal ikke vi undervurdere voldtatte gummihøner her eller ... de er mennesker de også.