ganon lager arkademaskiner!

#24
Shinra85 vant jo konkurransen om en arkademaskin i fjorårets julekalender og resultatet kommer til å bli et 2 spiller kabinett designet for Neo Geo spill drevet av en Raspberry som kobles rett til TVen. Her er første utkast til topp:

DSC_1524.JPG


Knappefargene er slik de på originalkabinettene, men jeg har vært litt på jakt etter noen mer spesielle start og select knapper uten hell så langt. Til venstre kan dere se Vectrexen min som dessverre har sett bedre dager. Gruer meg til å åpne den da man kan få seg en real karamell om man ikke er forsiktig. Men det går nok bra.

DSC_1525.JPG


Her er en Convex knapp som det er på AES kontrollen, men er litt usikker på jeg skal kjøpe inn et sett med slike i stedet. Jeg fant deler til enda et retrokabinett mens jeg holdt på å i dag, så spørs om jeg ikke ender opp med et nytt kabinett når jeg er ferdig med dette.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#25
:mysensibilities:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#28
Alle mine brofists, bare ta dem!
 
#30
Urk.

DSC_1604.JPG


Satt oppe til 23.30 og prøvde å komme i mål med prosjektet. Gikk på en smell forrige uke da jeg ikke for livet mitt klarte å skille inputen fra arkadestikkene, og bestilte til slutt en ny koblingsboks for å fysisk skille kontrollene til spillerne. Den nye boksen hadde andre koblinger så jeg ble sittende og gjøre om på de en stund, og jaggu fikk jeg ikke liv i opplegget!

img-20151209-001006.jpg


Over kan man se hvordan menyene i Retropie ser ut, også spillene velges ut ifra en slik liste. Det er jo ikke det vakreste jeg har sett så jeg kastet meg over alternativer. Etter litt googling kom jeg over Neo Geo classic temaet som jeg endte opp med å bruke.

DSC_1605.JPG


Skraper er et verktøy som lar deg finjustere temaer slik at det ikke ser helt Reodor Felgen ut.

Sx8hT2Y.jpg


Slik ble sluttresultatet, og etter litt videre knoting med kontrollene som har hatt en tendens til å forandre seg når jeg forandrer noe helt annet, så koblet jeg bare om skiten slik at alt stemmer når man har valgt et spill. Målet har vært en plug n play boks, og det ser ut til at det er hva jeg har oppnådd og da sier jeg meg fornøyd. Puhh.

DSC_1608.JPG


DSC_1610.JPG


DSC_1609.JPG
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#31
Fikk storslagent besøk av Norges Mest Sofistikerte Arkademaskinskaper idag.

Tony kom innom med et nydelig stykke miniarkade som eier. Her har dere kjekkasen i aksjon, nærmere bestemt på Viewpoint
IMG_20191222_205038.jpg

IMG_20191222_205047.jpg

Maskina funker som en drøm, såre enkelt å finne spill med det os'et som er inne, og det er bokstavelig talt bare pløgg æn plæi.

IMG_20191222_211349.jpg


Kona får konkurranse i jula
IMG_20191222_211324.jpg