Giantbomb.com er endelig på lufta

#1
Det er sikkert flere av dere folkens som husker internett-dramaet som oppstod etter at tidligere Gamespot-ansatt Jeff Gerstmann fikk sparken fra siden i fjor vinter. Siden den tid har jeg fulgt litt med på hva fyren har drevet med videre, men det skjedde ikke mye action på den fronten før mars i år da Jeff og tidligere Gamespot-kollega Ryan Davis startet nettstedet giantbomb.com. Til å begynne med var det kun en helt ordinær spillblogg, men planen var hele tiden at siden skulle bli noe mer enn som så.

I går ble den egentlige versjonen av giantbomb.com lansert i betaversjon, og etter å ha brukt en del timer på å bla gjennom siden i går kveld, er jeg veldig gira på å se mer. For de som ikke vet noe om siden på forhånd: Giantbomb inneholder proffesjonelt redaksjonelt innhold fra Jeff og gutta hans, men det som skiller denne siden fra andre spillsider er ambisjonen om å skape en enorm database rundt alt du kan tenke deg som er relatert til spill. For eksempel er det en egen side forHamburgere. Sjekker du ut denne siden vil du kunne finne en kjapp tekst som omhandler hamburgere i spill, samt en liste som kryssrefererer hamburgere med spilldatabasen slik at man kan se hvilke spill som inneholder hamburgere. Nå er dette et av de mer ekstreme tilfellene, og jeg tror neppe dere finner andre, like spesielle ting er like godt utfylt, men det gir deg trolig en god idé om hva siden prøver å bli. Hele greia er wikibasert, så til syvende og sist kommer mye an på brukerbasen, selv om det er modererering med i bildet før ny informasjon postes til siden. Moderering slipper man om man har gitt nok positive tilskudd.

Siden jeg begynte å bruke siden i går kveld har den kommet seg veldig på hastighet, men merker litt bugs her og der. Som sagt er det kun betalansering for øyeblikket, men det ser ut til at siden er åpen for alle når det kommer til registrering.

Okay, nok babbel fra meg. Sjekk ut siden hvis den virker interessant, jeg liker i hvert fall konseptet utrolig godt. En fin plass å begynne kan være med å kikke på denne videoen. :)