Opprinnelig skrevet av _LarZen_+09.04.2005, 18.33-->
@09.04.2005, 18.32
Så Synd For Tyskland At Det Ble For Mye. Men Hardcore Gamere Kan Fortsatt Importere, Så Det Er Vel Ikke Så Ille?
204685
Joda det er sant. Dem som vil virkelig ha det dem får altid tak i det. Men det bare det at det finnes folk som sier til meg og deg at det her synes jeg er for voldsomt så det her får du ikke lov å kjøpe som får noe til å begynne å koke inni meg. :blunk:
204686
[/b]
Nei, ikke etter reformen som kom for noen få år siden. Hvis noen forsøker å importere et
indisert (forbudt) spill, så kan de rikisere bot dersom de finner ut av det ved grensa, og ditto gjelder ved frakt i bagasje, etc.
Jeg har bodd fem år i Tyskland og er godt vant med dubba spill og voldsreduseringsfaenskap. Tomb Raider 3-5: lilla blod. Command & Conquer (hele serien): menneskene er roboter som lager et "krzz"(i stedet for skrik) og lekker olje når de dør. For Half-Life fantes en egen tysk redusert versjon, så hver gang et tysk spillmagasin skulle nevne spillet
måtte de nevne at det var tysk versjon det var snakk om. Hver gang. "...in dem Spiel
Half-Life (dt. version)..."
Alle Resident Evil-spilla, hele Quake-serien, og ganske mange andre spill ble forbudt ved lov, men her kommer de interessante. Før denne reformen (som dukka opp etter en gærning i sørtyskland klikka i vinkel og skjøt noe rundt 6 elever og noen lærere, myndighetene skyldte på counter-strike og mente at treffsikkerheten hans kom derfra og ikke fra at han var medlem i politiets skytterforening), så ble spill først forbudt etter de kom på markedet, siden det ikke fantes no produkt å forby før spillet kom ut. Ergo hadde de fleste ca. to uker på seg til å kunne skaffe seg disse (Resi, Quake, etc). Legg merke til at Tyskland allerede da hadde Guinness-rekorden i verdens strengeste lov om sensurering av interaktiv media, før de la på noen ekstra salamiskiver i lovverket.