Gode Live Arcade spill?

#1
Yo!

Begynner å bli lei av å betale 4-600 kroner på spill som enten er ganske dårlig eller blir uinteressant før slutten. Derfor passer Live Arcade spill meg perfekt. Disse koster maks 100-lappen og er som oftest kortere enn "hele" spill slik at man ikke mister interessen.

Det siste jeg kjøpte var Shadow Complex og var storfornøyd med det.

Finnes det noen spill som ligner i Arcade sitt bibiliotek? Hvis ikke, finnes det noen andre gode spill der?

Hadde vært kult om det hadde vært mulig å få achievements i spillet også. Sinnsykt irriterende med achievements der man må runde spillet uten å dø, runde spiller på så og så lang tid, spille spillet i 1000 timer eller achievements som rett og slett er umulige for andre enn hardcore spillere.

Kan også være interessert i gamle xbox spill om noen av de er noe bra. Å bruke 100kr på et bomkjøp gjør meg liksom ikke så mye, så det er greit å ta sjansen.

Any suggestions?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Vel, mine favorittspill på Live Arcade er Geometry Wars 2, OutRun Arcade, Mutant Storm, N+, Rez HD, Ikaruga og sikkert noen flere jeg har glemt. Ja, og Prince of Persia. Det er vel det som kommer nærmest Shadow Complex, selv om det er ganske så annerledes likevel.

Noe av det fine med Live Arcade er jo at du kan laste ned demoer av alt, så det er bare å slå seg løs.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Bionic Commando Rearmed er rimlig likt Shadow Complex og fjorårets beste nedlastbare spill. Hvorvidt man liker det bedre enn SC har nok med om man spilte orginalen på NES, men alle setter nok pris på det.
[g8oaXhl]Yc_utuHk7xk[/g8oaXhl]

Splosion Man eier og. Der skal man bare løpe fra brett til brett og sprenge seg selv og andre og det eier.
[g8oaXhl]TGWC30mmK14[/g8oaXhl]
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Hei dere, la oss ikke glemme Trials HD, brukt en masse tid på det og mye igjen, kvalitetsgreier!
 
#5
Braid er det beste Live Arcade har å by på er min mening. Helt fantastisk spill.
Ja, og Banjo-spilla er ikke dumme, ihvertfall ikke hvis du ikke har spilt de fra før.
 
#7
Marble Blast Ultra, trille og hoppe rundt med en ball, blir jo aldri gammelt! Tilbakelagt mange timer der gitt.
 

K999

Keystone State Of Mind
#8
Defence Grid som kom ut i går er ett skikkelig okey tower defence spill, eneste det mangler er multiplayer. Ellers så har du jo Monkey Island og alt det de andre sa.
 
#9
Geometry Wars 2 er det beste spillet.

Braid er essensielt, Space Giraffe er essensielt. Super Puzzle Fighter HD er essensielt.

Og alle disse er bedre enn Bionic Commando Rearmed, det er bare Lodin som har et uetisk forhold til NES-en sin.

... edit: men om man skal ha noe som Shadow Complex så er vel Castlevania: Symphony of the Night et bra sted å starte?
 
#10
Skal ta en titt på Bionic Commando, Banjo spilla, Defence Grid og Castlevania.

Space Giraffe er et typisk spill jeg ikke orker. Ser ut som det er i samme gate som REZ, et spill jeg synes var totalt meningsløst.

Braid synes ejg var ok, men for vanskelig. Har kommet til der man må samle alle puslebitene. Er ikke så veldig glad i ubertenke spill. Litt går greit, men Braid var overkill.

Takker for forslag så langt. Blir nok noen demoer i helgen ja!
 
#11
Har også brukt en del tid på Shadow Complex og diverse andre arcade spill. Men spillet jeg har brukt mest tid på er Settlers of Catan. Så langt unna Shadow Complex du kan komme, men moro er det... også Magic the gathering var ålreit.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#13
Jeg trodde det var en Smashing Pumpkins-låt først...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Moar liek I made a gaem with epilepsy in it.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Bionic Commando Rearmed er rimlig likt Shadow Complex og fjorårets beste nedlastbare spill. Hvorvidt man liker det bedre enn SC har nok med om man spilte orginalen på NES, men alle setter nok pris på det.
Jeg hadde ikke spilt NES-originalen, men grunnet uendelig sjarm er fortsatt Bionic Commando: Rearmed et hakk over det avhengighetsdannende men fortsatt ganske pregløse Shadow Complex i min bok
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Husker bare Thinaran klagde over at det var vanskelig å vende seg til åssen armen funka siden han ikke hadde spilt det på NES.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Det at man ikke skal trykke noe på D-paden eller stikka for at armen slenger seg skrått må innprentes i hjernebarken først ja. Etter det sitter det selv etter mange herrans år. :p

Forøvrig er jeg imponert over hvor bra Shadow Complex gjør et lignende konsept. Kabelen kombinert med trippelhoppinga gjør en enda mer bevegelig enn godeste Radd Spencer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#19
Husker bare Thinaran klagde over at det var vanskelig å vende seg til åssen armen funka siden han ikke hadde spilt det på NES.
Hva faen er det du prater om, jeg er pro på Bionic Commando fordi jeg spilte det dødsmye på NES, og jeg spilte det gjennom på en kveld i coop med en annen som er like pro. Du tenker nok på noen andre.