Good Old Games - utgivelser og tilbud

Lodin

Der Waaaah
#1
GOG som de kule gutta kaller det er en ny Steamlignende tjeneste som skal tilby gamle spill til nedlasting. Disse skal være prisa mellom seks og ti dollar og retrokonfigurert til å kjøre på moderne hardware. Ikke har de no ekkel kopibeskyttelse eller krav om at man er online heller så dette kan bli staselig.

Hvor mange spill de kommer til å selge i starten er ikke sikkert, men de skryter av titler som Fallout serien, Operation Flashpoint, Giants, Kingpin, MDK og Sacrifice. Sjæl veit jeg at Kingpin og MDK er noen små horer å kjøre på noe bygd etter 2001 så de skal ihvertfall jeg kjøpe på nytt. Er vi ekstra heldig fikser de ting som høyere oppløsning på Falloutene også siden det hadde vært kos.

Ihvertfall starter betaen på mandag og ifølge shacknews må man signe opp på hjemmesida deres før greia starter for å få bli med. Da får man med et gratis spill fra Interplay-utvalget med sitt første kjøp. To eldgamle drittspill til max ti dollar høres i det minste bra ut for meg. :p

Her er ihvertfall hjemmesida deres med nødvendige linker så får vi se åssen dette går. De kommer til å sende ut passord en eller annen gang før starten.
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Gleder meg. Blir hvertfall fallout spilla på meg så fort de kommer opp, og signa heldigvis opp for 2-3 uker siden. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Noen som har hørt noe? De første mailene med registreringskoder er sendt ut, men jeg fikk ikke no. BAAAW!
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Dobbelpost fordi jeg fant oversikt over hvilke spill de har.
1NSANE
Conquest of the New World
Descent + Descent 2
Descent 3 + Expansion
Die by the Sword + Expansion
Earthworm Jim 3D
Evolva
F/A-18E Super Hornet
Fallout
Fallout 2
Fallout Tactics
Freespace + Expansion
Freespace 2
Giants : Citizen Kabuto
Invictus In the Shadow of Olympus
Jagged Alliance 2: Unfinished Business
Kingpin: Life of Crime
Lionheart: Legacy of the Crusader
M.A.X. + M.A.X. 2
MDK
MDK 2
Messiah
Original War
Sacrifice
Shattered Steel
Shogo: Mobile Armor Division
---
Perimeter
Hostile Waters: Antaeus Rising
Colin McRae Rally 2005
Operation Flashpoint GOTY
Redneck Rampage Collection
Soldiers: Heroes of World War II
Stonekeep
TOCA Race Driver 3
Alle spilla over streken koster 5.99 dollars untatt 1nsane som jeg ikke aner hva er for noe, men ligger på 9.99. Spilla under streken er bare lista som coming soon.
Bare jeg får denne jævla mailen nå så skal jeg ihvertfall plukke opp Shogo og Kingpin siden jeg har mista begge de i brann for årevis tilbake.
 

K999

Keystone State Of Mind
#6
Mailen har enda ikke kommet. :( Fint med en liste da, visste om noen av dem seff. Blir hvertfall Fallout spilla på meg, og muligens Giants og Earthworm Jim.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Å herre Jesus, de har Hostile Waters. Gjør dere selv en faens tjeneste og skaff det når sida kommer opp, det er konge.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#9
Å herre Jesus, de har Hostile Waters. Gjør dere selv en faens tjeneste og skaff det når sida kommer opp, det er konge.
Jess, skulle akkurat til å si det!:elsk:

Det er en av de spilla fra 90-tallet der de mæsja sammen RTS og 3rd person shooter med blanda resultat (som Battlezone, hvis du husker det.) Forskjellen er at Hostile Waters faktisk har smooth gameplay og en storymode som er jævlig lang og utfordrende.

Du gir ordre til gruppa di gjennom kontekstsensitive menyer eller ved å gå inn i en RTS-aktig modus der spillet stopper opp så du kan gi ordre i ro og mak. Units designer du selv utifra en håndfull moduler og karosserier, til slutt plukker du ut en SoulCatcher Chip som gir faenskapet liv og personlighet.

Har du spilt igjennom én gang gjør du det neppe igjen. Kunne sårt trengt en skirmishmode.

E:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Glyserin (øh, og jeg da) glemte å skrive at Hostile Waters er skrevet av Warren Ellis (Transmetropolitan, dere veit) ooog at man også kan ta direkte kontroll over fartøy for litt ånkli kriging. Er et ganske intenst oppdrag hvor man må snipe folk på en kilometers hold med en megakraftig sniper-laser montert på et helikopter, blant annet. Les den setninga igjen et par ganger til du skjønner at du må kjøpe Hostile Waters.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#15
Freespace 2 har de også! Jeg har alltid hatt lyst til å spille det.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Teknisk sett har det vært fritt å dele FS2 i årevis nå siden brukeravtalen er skrevet av en mongo. Den spesifiserer at man ikke kan distributere spillet fritt, men gjerne dele det med sine venner. :p
På den annen side kan det være greit med en utgave som kjører uten å måtte dille med mods og dritt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
untatt 1nsane som jeg ikke aner hva er for noe,
1nsane er et rimelig tøft offroadspill med masse konkurransemoduser rettet mot multiplayer. Var i hvertfall tøft når det var nytt.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Da fikk jeg koden min ihvertfall, huzzah.
Kjøpte Shogo og Hostile Waters og det gikk veldig greit å få sistnevnte gratis. Og koselig å se at ihvertfall Shogo hadde med masse ekstra shizzle som desktoper og soundtrack. Manualer er det og med til alle spill, i motsetning til åssen Steam gjør det. Spilla serveres forøvrig som en vanlig setup.exe uten noen fanzy nedlaster eller annet tull.
Nå spørs det å se åssen de kjører. Ifølge forumene har et og annet spill en del problemer, men det er i det minste både folk fra GoG og andre brukere der til å hjelpe.
Uansett, tid for HW.

EDIT: Forøvrig skal de annonsere nye spill på torsdager og de vil dukke opp tirsdagen uka etter.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#19
Jeg ble helt episk skuffa når jeg testet Shogo her for noen år siden. Grafikken har virkerlig sett sine bedre dager. :(

Blir nok sannsynligvis Redneck Rampage-pakka på meg, og håper at dette spillet er begynnelsen for release av ut-av-boksen vista-kompatibilitet for Shadow Warrior og Blood også.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Shogo kjørte ihvertfall strålende og kræsja ikke sånn som det pleide på første brett hvor man løper omkring på romskipet. Desuten har de tweaka optionsene litt så ting man vanligvis måtte kødde med i ini-filer kan skrus på der. Blir spennende å se om de faktisk og har greid å fikse blinkinga under vann med moderne ATI kort.
Syns personlig ikke grafikken er så ille. Såklart utdatert, men den er jo stilsikker og de treffer mangavisualiteten perfekt. Ihvertfall bringer det tilbake de gode minnene om spilla Monolith pleide å lage før alt skulle være skummelt og dønn seriøst.
Men nå er det HW for rlz lizm.