Gothic III

The player has saved his home island from the forces of evil in Gothic I and II. Now it is time to travel to the realms of the mainland. Invading orcs have enslaved the human kingdom. There are but a few free humans in the icy north and the southern desert and a handful of rebels hiding in the forests and mountains of Midland. There is no simple linear story in "Gothic III" – every game will be different and unique – but all will ultimately lead you deciding the fate of humankind.

Da har det endelig dukket opp bilder og litt info om Gothic III. Personlig er jeg stor fan av de to foregående spillene i serien, spesielt eneren. Etter bildene å dømme ser grafikken i hvert fall svært god ut. Tør jeg si bedre enn Elder Scrolls IV? Historien er ikke akkurat super oppfinnsom, men den funker.

Uansett, jeg gleder meg. Håper bare Piranha Bytes har fått tak i noen skikkelige programmerere denne gangen, for hvis ikke kan spillet komme til å kreve urimelig mye av PCen, akkurat som eneren og toeren gjorde (i forhold til grafikken). Jeg krever også mindre bugs. Har de fikset på dette, sier jeg bare "GO PIRANHA BYTES!!!" :totomleropp:

Flere som ser frem til dette?

Kilder:
http://blog.vg.no/post/3/405
http://www.tothegame.com/game.asp?id=2511

Tyske rollespill ... da vet vi iallfall at dialogene og historien er på topp. Fy faen det kommer til å suge ...

Lodin

Der Waaaah
Kommer fortsatt kontrollen til være så dårlig at jeg føler meg lam i ræva og ikke klarer å drepe ei rotte engang? :ehm...:

Har du spilt Gothic eller Gothic 2? Ja, historien er ikke spesielt original, og dialogen er heller ikke veldig imponerende, i hvert fall ikke stemmeskuespillet. Allikevel er Gothic 1 det mest avhengighetsskapende spillet jeg har spilt på mange, mange år. Husker jeg satt oppe både natt og dag i en eller annen ferie for å spille det. Kan ikke huske at jeg har vært så hektet på et spill siden jeg spilte Heroes of Might and Magic 3 for fullt. Jeg vet ikke hva du vet om Gothic-spillene, men vennligst ikke ta dem for å være klikkemanier à la Diablo. Gothic og Diablo er like forskjellige som WoW og Final Fantasy VII.

Redigert: Rettet mot Kozeloz.

Jeg takler ikke spill der dialogene er særs dårlig gjennomført. Historiene bør iallfall klare å fenge. Etter det jeg har sett og hørt om Gothic-serien tror jeg ikke dette er noe for meg.

Men bevares ...

Det er det som er så genialt med oppfølgere: Man kan håpe på forbedring av de foregående spillene i serien. Det eneste alvorlige problemet Gothic-serien har (slik jeg ser det) er det elendige programmeringsarbeidet som har blitt utført. Dialogen i seg selv er ikke dårlig skrevet, men stemmeskuespillet kunne vært bedre.

Gothic-serien har enkelt, men velfungerende gameplay. Verdenen er stor og morsom å utforske. Dessuten er stemningen veldig god, spesielt i eneren. Jeg får frysninger hver gang skjoldet i Gothic 1 kommer til syne på himmelen. Alt i alt er det fantastiske spill begge to. Beste RPG-ene jeg har spilt til PC, i hvert fall. Så gjennstår det å se om treeren lever opp til mine forventninger. Håper det. :svette:

Enig med Shigsy på alle punkter.
Gothic III blir noe å se fram til, og jeg går nesten så langt å si at jeg gleder meg mer til det enn Oblivion :p

Kan selv huske når Gothic-manien herjet blandt oss i vennegjengen.. ahh... det var tider det!
Som Shigsy påpekte så var hverken Gothic 1 eller 2 svært unike med tanke på grafikk, dialog, handling osv, men det var bare noe med de spillene som var så gøy.
Følelsen man får når man setter seg inni de er sjelden og ubeskrivelig, og noe jeg gleder meg til å føle nok en gang når den siste delen av serien kommer ut.

Gleder meg sykt. Gothic II var utrolig spennende og engasjerende.
gleder meg sykt, håper bare kontrollene er litt bedre :rulleøyne: sidestep var et helvete...

Lodin

Der Waaaah
Det der var jo fryktelig pent da, men jeg hadde foretrukket å se litt gameplay. Frykter fortsatt at kontrollen kommer til å suge egg.

Takk, Larsen!

Grafikken var veldig pen, men den teaseren fikk det til å se mer ut som et Jurassic Park-spill enn, eh... Gothic 3. Men det ser uansett veldig fett ut.

On a side note: Jeg kan ikke huske jeg har hatt problemer med styringen i Gothic, men det er kanskje bare meg?

Sidestep var noe herk i Gothic II. Da slutta du å springe fremover, og kunne bare Sidesteppe, noe som førte til at hvis du ville svinge, måtte du løpe sidelengs. :tommelned: