[Til salgs] Grafikkort selges – GTX580

Mopey

チーズ
#1
Edit: Kortet er nå solgt.

---

Meget pent brukt 10 mnd gammelt grafikkort selges, av typen Gainward GeForce GTX 580 3072MB "Phantom" (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647767#extra). Årsak: oppgradering.

Drar Skyrim, BF3, Arkham City osv på ultra settings på omkring 55-60 fps minimum.

Kosta over fire lapper ny (desember i fjor), og tørr derfor be om minst 1000 kroner, ev. gi bud.

Selger helst til noen som oppholder seg i Oslo.
 
#2
Jeg er frista til å slå til, men vet ikke om det er kompatibelt med maskina mi. Hvis du har litt mer peiling enn meg og kan sjekke for meg, så bruker jeg i alle fall dette hovedkortet og denne prosessoren. Og jeg vet heller ikke hvor mye bedre ytelse jeg ville fått i forhold til kortet jeg har nå, men skal forske litt på det. :)
 

Mopey

チーズ
#3
Jeg er heller ingen ekspert, men fyren som bygde PCen min mente at AMD hovedkort/prosessor var inkompatibel med NVIDIA-kort, så no dice (mest sannsynlig)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
...
Det er bare helt fullstendig feil så lenge du ikke skal rulle SLI/Crossfire (to eller flere kort), og selv da er det en regel med unntak.

Så fremst det er fysisk plass (ser det er et mATX-hovedkort du har), samt har kraftig nok strømforsyning, er det ingenting som forhindrer deg å bruke det grafikkortet.
 

Mopey

チーズ
#6
Fant dette:

"While an Intel CPU will work with an ATI GPU, and an AMD CPU will work with an Nvidia GPU, Intels are more optimized to work with nvidia and AMDs are optimized to work with ATI, because the makers of both chips are the same companies.

Intel/ATI or AMD/Nvidia setups just feels to me like buying a Ford and putting Chevy parts on it. One is not designed with the other in mind."

Så ja, da funker det. Bare ikke optimalt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Det har ingen praktisk betydning i det hele tatt. Litt vanskelig å finne sammenligninger på det, siden AMD (CPU) + høy ytelse har vært fraværende i noen år nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Ikke at ikke Karlsen har fått fram poenget allerede, jeg vil bare understreke hvor komplett ubrukelig den sammenligninga med Ford- og Chevy-deler er. Tenk mer på det som at en dag tenker du at nei nå skal jeg jammenimeg kjøpe melk fra Q-meieriene istedenfor Tine (eller omvendt hvis du pleier å kjøpe Q). Det er uansett Windows som bestemmer hva som skal sendes til skjermkortet, så om prosessoren din syter fordi det er feil selskap som har laget kortet så får den bare gjøre det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
Jeg er absolutt interessert i 580-en for 1000,- og bor i Oslo. :)