Gran Turismo: HD - Kjøp spillet, så innholdet

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
IGN har lagt ut en artikkel om det nye Gran Turismo: HD, som ryktes å være en slipptittel til PS3.

Det er jo vel og bra, helt til du kommer halvveis i artikkelen:
Opprinnelig skrevet av IGN
In Classic mode, you start off with no cars or courses. New cars and courses are added via downloads. The game will offer over 750 cars and 50 courses.

SCE will be charging players for these downloads. While pricing hasn't been finalized, we can expect each car to cost between 50 and 100 yen (50 cents to 1 dollar). Polyhpony plans on adding more cars and courses on a weekly or monthly basis, with some cars available in limited quantities. Concerns over players using real money to trade vehicles may keep car trading functionality out, although Polyphony is currently looking into the matter.

Courses will cost between 200 and 500 yen. According to Yamauchi, the difference in cost is due to the amount of work that goes into the course. The Nuremburg course will likely cost more, Yamauchi noted.
Sony mener tydeligvis at vi skal kjøpe grunnspillet til 600, og så kjøpe resten av spillet etterhvert.

Noen som har noen tanker om denne trenden, eventuelt har hørt om andre spill som tar i bruk slike snikete metoder?

Lodin

Der Waaaah
Hvis de hadde det gitt bort gratis hadde det vært en ting. Nok av asiatiske MMOer som er gratis å laste ned mens alt det kule stæsjet koster penger. Dette derimot er bare Sony som tar micropayments strategien som MS introduserte og perverterer den til tusen. Og artig å merke seg at dette er Gran Turismo: HD som ble vist fram på E3, ikke GT5. Altså GT4 nok en gang, bare at denne gangen står firetallet for hvor mye mer spillet koster.

Er det bare meg som minnes tilbake til når Sony revelusjonerte spillmarkedet og stort sett kun tok gode avgjørelser? <_<

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, men du får med en "teaser" på GT5 med spillet. :D

(13:15:40) Tryggve: Vet du, sånn har jeg på Xbox også.
(13:15:46) Tryggve: Det kalles "Demoer", og er gratis.
(13:15:51) Thinaran: omg

Idiotisk idé. Jeg gidder nesten ikke utdype det engang siden det meste har blitt sagt om saken. Men kjøpe hver enkelt bil og bane, den er bare for drøj. Hadde vært mer akseptabelt hvis det var snakk om å kjøpe addons som inneholdte feks 30 nye biler, 5-6 baner osv.

Men jeg bryr meg lite om GT serien uansett, det ble bare kjedelig etter 3'ern for min del =D

Lodin

Der Waaaah
Så var det altså klart at selve spillet blir gratis, mens man betaler for baner og biler. Helt klart en mye mer logisk måte å gjøre ting på. SITAT
Today, Sony Japan stated that Gran Turismo HD wouldn't exist as a stand-alone game, but rather, as a free download. The game, now called Gran Turismo HD Concept will hit the PlayStation Store December 24th. [/b]
LINKH
EDIT: Jeg leste feil. Ser ut til at hele greia er gratis siden de har valgt å legge fokus på GT5. Ikke dårlig.

Likevel en noe urovekkende trend, spesielt i multiplayer der man kan få fordeler av å ha råd til bedre bil. Litt i samme gate har vi jo Battlefield 2142, som riktignok ikke krever penger for nye ting, men med unlockable våpen så kan man jo gjøre livet vanskelig for nybegynnere. Tror heller ikke veien er så lang fra unlockables til "buyables", vel å merke hvis utviklerne finner ut at det er penger å tjene på det.

Så, som så mye annet, det ligger i bunn og grunn i våre hender. Synd det er litt vrient å styre markedskreftene dit vi vil. Kanskje jeg bør starte "spillrøyrsla".