Grandia III

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Det er sikkert ikke bare jeg på forumet som er fan av Grandia-seriens gode karakterer, kule character designs, vittige og ofte emosjonelle manus, flotte musikk, og rompesparkende artige kampsystem. 1. mars slippes Grandia III i USA, og for meg som er PAL-gamer er dette et av de få spillene jeg faktisk kunne tenke meg å importere med en gang det slippes.



1UP har lagt ut en del skjermbilder og videoer (intro, gameplay-footage, intervju med en av utviklerne, og i episode 13 av 1UP show mobber de Enchant Arms mens de viser til hvor mye tøffere Grandia er).

Hun søte Jane Pinckard har også skrevet en preview basert på disc 1 av 2.
Opprinnelig skrevet av Jane Pinckard
It's not an exaggeration to say that the first disc restored my faith and love of Japanese RPGs.
:forelsket:

Noen flere som gleder seg?

 
#2
Ja! Jeg gleder meg. Har dessverre bare begynt litt på 2'eren, men liker det kjempegodt. Skikkelig sjarmerende spill, til tross for en litt halvveis DC-port. Dette skal anskaffes så for som mulig :)
 
#3
Halvveis DC-port? GameArts laget jo vitterlig spillet først til Dreamcasten. Ble sluppet omtrent samtidig med Skies of Arcadia.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Tenker han mente at det hadde tendenser til å være en port fra DC-en, ikke sant Raptorus?
 
#6
Om jeg gleder meg? JA, det gjør jeg. Jeg er fan av Grandia serien. Jeg har faktisk nettopp kjøpt Grandia fra ebay, siden jeg angret noe sykt på at jeg solgte mitt eksemplar for mange år siden.

Jeg er enig mer Alex, sirkelen er for trang. Man får mye bedre oversikt med en timebar enn med den sirkelen der (vil jeg tro).

Jeg håper at de ikke gjør som de gjorde med Grandia Extreme, å la være å slippe det ut i Europa. Jeg VIL ha det spillet. :forelsket:
 
#8
Og når ble Gamen00bie en pålitelig kilde? :rulleøyne:

Få en ORDENLIG kilde, så skal jeg ikke klage på noe.
 
#9
De har ikke bestemt 100% sikkert at det ikke skal komme i Europa. Det nyheten fra Gameroobie baserer seg på er jo bare en talsperson i Square-Enix sa at det ikke var noen planer å gi ut Grandia 3 i Europa for øyeblikket (og det var en gang i november i fjor). Han utelukket med andre ord ikke at det kunne komme i fremtiden.
 
#10
Halvveis DC-port? GameArts laget jo vitterlig spillet først til Dreamcasten. Ble sluppet omtrent samtidig med Skies of Arcadia.
[/b]

Tenker han mente at det hadde tendenser til å være en port fra DC-en, ikke sant Raptorus?
[/b]
Buggz forstår meg :kos:
 
#11
Har aldri vært borti noen av Grandia-spillene før, er det noe jeg bør bruke tid og ressurser på å spille?

(ps. jeg liker final fantasy og chrono cross)

Forresten, når kommer Dragon Quest VIII ut her til lands?
 
#13
Huff og atter huff, kan ikke fatte å begripe at folk kan syns 2ern er på noe måte bedre enn det første på andre områder enn kampsystemet kansje, men det som teller mest i alle jrpgs er jo selfølgelig storyen. Den er jo milevis foran i 1ern, men men. smaken er som baken :)
Fikk en liten knekk i forventningen etter jeg såg ign sin review av G3.....7.6 er slettes ikke godt nok for et grandia spill og være. Får håpe de bare har undervurdert det.
 
#15
Frode Haugen i FHM har anmeldt spillet, og han mener man går igjennom spillet på 8 timer, det kan da umulig stemme?
 
#16
8 timer? Håper da ikke det. Da må det være noen temmelig innholdsrike timer isåfall. Men det hørtes likevel fryktelig lite ut.
Er det noen som vet omtrent hvor lange Grandia 1 og 2 er? Sånn for sammenlikningens skyld.
 
#17
Jeg tror jeg brukte ca. 80 timer på Grandia 1, men da hadde jeg oppgradert alle angrep til det fulleste.

Det er kanskje en stor skriveleif, det skal stå 80 istedenfor 8?
 
#18
Det høres mer sannsynlig ut, det virker rart å gå fra 80 til 8 timer. Men igjen, snålere ting har skjedd. Damer har jo stemmerett lissom :ehm...:
 
#20
Jeg har brukt 2 timer på Grandia 1, og fant akkurat ut at jeg har en god del igjen.

Tror jeg vil bli ferdig med 1 og 2 først, så heller kjøpe 3'ern når den er billigere. Er det teit? Eller, åssen henger historiene sammen?