Gratis adventure-spill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Jeg kom over en liten juvel i kveld som går under navnet 5 Days a Stranger. Det er et lite, gratis horror-adventurespill som viste seg å være veldig bra.
Det ser greit ut (tross gradient-syken og dårlig shading), og historien er rimelig interessant. Man styrer en gentleman-tyv som bryter seg inn i et gammelt herskapshus, og det viser seg at ikke alt er som det skal være. Som vanlig.
Nuvel. Historien er faktisk ganske velskrevet, karakterene i spillet har bra dybde i forhold til hvor lite de faktisk sier, og spillet er til og med rimelig creepy til tider. Jeg anbefaler deg å sjekke det ut dersom du liker adventure-spill i det hele tatt. Prisen er billigere enn gratis, så du har ikke stort å tape.

Har du kommet over noen fete gratis-adventurespill? Sleng dem ut her, så vi andre også får vite om dem. Det er for mange ræva greier der ute til at jeg orker å ræle gjennom alt sammen.

PS: Et lite tips til spillet; på dag fire, pass på å lagre etter at du kommer deg ut av skuret du er innelåst i. Det er en litt kjip sudden death-situasjon like etterpå.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Imponerende bra. Fantastisk god stemning, samt god musikk er meget viktig (i hvertfall for meg) når det gjelder adventurespill.

Lurer litt på hvor mange forskjellige "dette er en dør"meldinger det er i spillet, for det er sannelig ikke få.


Egentlig kanske liten, men alikevel SPOILER!



SPOILER et stykke lengre ned ja, pass opp.


(klikk og dra for å lese tekst)
Faktisk stakk en av Trilbys tidligere kjærester av med Jim Morrison.


Hmm, spoilertaggen ser ut til å ha gått i vranglås, den sletter all tekst skrevet over den.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
The New Adventures of Zak McKracken

Det gamle spillet var genialt (two-headed squirrel, anyone?), men den uoffisielle oppfølgeren er dessverre ikke like genial. De har vært flinke til å rekonstruere grafikken, men New Adventures er langt fra like artig (eller logisk), og siden du sjelden vet hva du skal gjøre, og siden det er så fryktelig mange plasser du kan dra, trenger man nesten en løsning for å gå gjennom det. <_<


King's Quest 1 VGA

Fan-laget remake av King's Quest 1, med lekker SVGA-grafikk og point'n'click-interface.


Det var et til jeg spilte for en stund siden, men jeg husker ikke navnet! Det handlet om en kar som som vanlig går og legger seg på rommet sitt, men når han står opp og går ut av rommet finner han ut at han er i en slags romstasjon. Menneskene her blir hjernevasket, men han klarer å bryte transen ved å høre på rockemusikk. Noen som vet hva jeg snakker om?

EDIT: Takket være de lave hundene fant jeg navnet. Out of Order heter det.