Gratis remake av Space Hulk

Lodin

Der Waaaah
#1
Siden DoW: Soulstorm ikke kommer før i morra (på Steam) kan det vel passe med en remake av et av de andre spilla til GW. Space Hulk for de som ikke vet det (og fy på dere) handler om diverse Terminator Space Marines som tar seg inn i enorme gamle romskip som er forlatt i tusenvis av år for å sveve omkring i rommet. Der støter de ofte på såkalte Genestealers, nestenaliener med fire armer. Så må man chaingunne, bolte og flame dem til døde og ta seg fram til målet sitt. Motorsaga fra Gears of War stammer herfra så den får man også lekt seg med.
Siden dette bare er et hobbyprosjekt kan man kun spille ovenfra. Det betyr at man mister den intense følelsen av å snike omkring i ganger i førsteperson, men jeg tror alikevel dette er gode saker. Underlig nok er dette velsigna av både Games Workshop og EA, firmaer som er notoriske med å hatepå alt som lukter gratis remake så dette kommer til å bli værende på samme adresse.





Hjemmesida til prosjektet er her og de har fine downloadlinker.

FOR THE EMPEROR! :realmad:

EDIT: Håhåh! Dette er ikke real time sånn som forgjengerne, men turbasert. Det er dermed mer likt brettspillet som jeg er mest vant med. :hyper:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Ah, minnene strøymer på her. Husker dette her fra gamle dager, så her skal det nok lastes ned og greier. Takker. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#3
For de som er plaga av den lave oppløsninga kan man endre 1 til 2 i resolution.sh. Det kommer flere alternativer i neste utgave.
 
#4
Dette husker jeg at jeg spillte på Amiga i sin tid. Likte det veldig godt da, og jeg er som regel ingen stor strategi spiller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Øh, det kan jo være en aprilspøk, men det er lov å være optimist. Kort sagt ser det ut som om gutta bak Space Hulk-remake-en har godprata litt med THQ, som igjen har overbevist Games Workshop om at det er en god ide å la dem fortsette med prosjektet. Vi krysser fingrene.

Edit: Såklabbert var svenskene såpass smarte at de aprilspøka med at de fikk lov til å gi ut spillet sitt. Hurr. -_-