Gratis Word

#1
Så det blaffre inne hos MSN. Office blir gratis og standard på Windows PCer. Haken er at det gjennom programmet gis reklame. Word er sikkert, det legges kanskje også til noen av de andre kjente programmene.

Fint at det endelig legges til et ordentlig skriveprogram til Windows PCene. Nedtur for openoffice.


Link:
http://digital.no.msn.com/article.aspx?cp-documentid=5790294
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Fin nyhet, men: Er det verdens kjedeligste ungdomsskoleelev som har skrevet den artikkelen der, eller finnes det så kjedelige voksne som har et så løst grep om sitt eget morsmål? :blunk:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#3
SITAT
For å klare seg økonomisk vil det nye gratisprogrammet være reklamefinansiert. Det vil da inneholde reklame som oppdateres hver gang brukeren går på nett.[/b]
Det blir nesten som Open Office, ja. <_<
 
#4
Fin nyhet, men: Er det verdens kjedeligste ungdomsskoleelev som har skrevet den artikkelen der, eller finnes det så kjedelige voksne som har et så løst grep om sitt eget morsmål? :blunk:
[/b]
Ikke på langt nær like kjedlig som omtalene dine....


OH I DID'T
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Ehm for og kunne klare seg økonomisk? Microsoft har da nok av penger til og kunne legge til sånt gratis i OSet. Så detta virket jo bare tåpelig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Og de har så mye penger fordi de tar betalt for det de bruker ressurser på å utvikle. Ærlig talt, det er en bedrift hvis hovedmål er å tjene penger, det går ikke an å tenke slik. Hvis Office følger med i OS-et vil de måtte gjøre en ny beregning på budsjett i forbindelse med OS-et og prisen vil gå opp.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#7
SITAT(Yetipants @ 02.08.07, 22.08) 75942
Fin nyhet, men: Er det verdens kjedeligste ungdomsskoleelev som har skrevet den artikkelen der, eller finnes det så kjedelige voksne som har et så løst grep om sitt eget morsmål? :blunk:
[/b]
Tror det bare er meninga at selv den mest hjernedøde 95-årige autisten med lese- og skrivevansker skal kunne forstå hva som står, og da kan man ikke komplisere ting med godt ordforråd.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#8
SITAT(Buggz @ 02.08.07, 23.03) 75954
Og de har så mye penger fordi de tar betalt for det de bruker ressurser på å utvikle. Ærlig talt, det er en bedrift hvis hovedmål er å tjene penger, det går ikke an å tenke slik.
[/b]
Samtidig kan du spørre om det da gir noen mening å skulle gi bort noe gratis. Noe som er reklamefinansiert kan ikke kalles gratis etter mine begreper, for å måtte se reklame hver gang man bruker produktet kan ofte føles som en større pris å betale enn å betale en engangssum og være ferdig med saken. Når det i tillegg finnes gratisprogrammer på markedet som gjør den samme jobben omtrent like bra, skjønner jeg virkelig ikke helt vitsen med å prøve.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
Nei, jeg satt selv og funderte på om dette faktisk kunne være bra for Open Office. Når man uansett må skaffe seg et OS, så kan man jo lett bli frista til å skaffe seg et gratis alternativ til Office, bare uten all reklamen.
 
#10
Er det noen mangler Openoffice sitt skriveprogram har, i forhold til Word (2007)?
Har brukt programmet en gang, men gadd ikke å sette meg i hvor alle de ulike funksjonene lå.
 

epp

firm and correct
#12
Jeg kan se for meg at Microsoft vil la brukeren få slippe reklamen ved at man betaler en månedsavgift. De vil tjene mer på en abonnementsordning.