Guide til å få Video på PSP

#1
Først så må du:
Kjøpe:
- Playstation Portable (hos eBay, play-asia eller lik-sang?)
- USB 2.0 kabel som kobles direkte PC->PSP (OBS! Samme kabel blir brukt til digital kameraer, kanskje du har en fra før?) eller kjøpe en minnekortleser
- Memory Stick Pro Duo 512mb eller 1GB.

Ha installert følgende programmer (gratis programmer alt sammen):
- 3GP_Converter0.29
- Apple QuickTime (pga MP4 video codec'en)

Ordne følgende ting:
Lage følgende mappe på Memory Stick Pro Duo kortet:
E:sukk:MP_ROOT\100MNV01
"E:" Symboliserer Minnekortet. Legg merke til at navnet på den mappa etter MP_ROOT har bare nuller i seg, altså Zero, "0" ikke bokstaven "O".

Start "Setup.exe", velg "English" som er lettest å forstå (Hvis ikke du har 6'er i tysk eller spansk...) og dobbeltklikk på "Customized: MP4, for PSP (Direct, renamed)". Trykk på "Ja".
Merk: Det skal stå "(Direct, renamed)" ellers så vil ikke PSP klare å lese av fila!
Da vil 3GP_Converter.exe startes automatisk og alt du trenger er å velge ønsket bitrate, framerate, mono\sterio og lydkvalitet. Og så ha oppe et vindu i exporer, velge video fila du vil konvertere (Windows Media Player (WMV), MPEG-1/2, DivX, and XviD funker 100%) ta tak i den, og dra den over til 3GP programmet som du har åpent vedsiden av og slippe den der. Da vil 3GP automatisk starte å konvertere video fila til MP4 fil! :tommelopp:

Jeg har funnet ut at "QVGA/29.97fps/QB4 Sterio/64kbps" er den beste instillingen dersom du har et 512mb-1GB minnekort. Da vil en 200mb .AVI fil (ca 25 minutter) bli 70-80mb, med meget god bilde og lydkvalitet (på PSP).
Har du minnekort som er mindre enn 512mb så vil jeg heller anbefale "QVGA/15fps/216kpbs Sterio/64kbps" instillingen, da vil bildet være noe dårligere, men filene noe mindre.

Merk: Lurer du på hvorfor mappa du lager på minnekortet må hete akkurat:
"E:sukk:MP_ROOT\100MNV01" og at filer du har konverter får filnavn slik som dette:
"M4V03314" så er det fordi at Sony har gjort det innviklet for PSP å gjennkjenne fil (særlig video) formater. Så trikset er å huske hva som er hva! ;)
Når du skal starte feks i mitt tilfelle "M4V03314" fila på PSP så vil det stå "Chrno Crusade - episode 1" på skjermen.

Snart skal jeg kose meg med Anime på bussen!! :trollmann:

Kilde
 
#4
Opprinnelig skrevet av Dash@04.03.2005, 22.30
Vanittig fett!  PsP ble plutselig tre ganger så attraktiv!  Fet guide roy_nor!  :tommelopp:
185238​
Nåja, norsken min er forferdelig, og den er ikke så veldig "nybegynner" vennlig.
En som skal gjøre dette og omtrent ikke har peiling på data skjønner nok ikke noe av guiden min...

"I'am but a humble servant..."
 
#8
Ja, fant det ut, kan man lagre filene over på pc, eller må du legge dem over på PSP med en gang. Prøvde med en film og lagret den på hardisken, men jeg jeg finner den ikke. Får ikke psp før i slutten av Mars :grine: :grine: :grine: :grine: :grine:
 
#9
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@11.03.2005, 16.48
Ja, fant det ut, kan man lagre filene over på pc, eller må du legge dem over på PSP med en gang. Prøvde med en film og lagret den på hardisken, men jeg jeg finner den ikke. Får ikke psp før i slutten av Mars
188391​
Gnom :p Du må velge hvor programmet skal lagre filen FØR du begynner å konvertere fila... Trykk på "Select" som er midt i programvinduet, til høyre...

GL HF! :p
 
#11
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@11.03.2005, 19.04
Ja seff gjorde jeg det, jeg lagret det på mine dokumenter\filmer.
188459​
Kan hende at 3GP ikke tar formatet på fila du skal konvertere..

Men hvis du ser at hele prosessen går igjennom og greier så... Wierd...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Kanskje jeg skal briefe litt med filmavspilling på min GP32. Der trenger man ikke å konvertere noe engang.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Yetipants@11.03.2005, 20.40
Kanskje jeg skal briefe litt med filmavspilling på min GP32. Der trenger man ikke å konvertere noe engang.
188540​
Fett, så du bare stapper DVD plata inn i den usynlige DVD-rom som er på spilleren, også går alt HELT automatisk? Fy faen det er magisk!

:trollmann:
 
#15
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@13.03.2005, 14.03
Dette skjer når jeg prøver å konvertere en film :blunk:

Trykk på teksten bilde for å få opp bilde 
                            :tommelned:

      Bilde


Hjelp!!!!!!!!!1
189302​
Ok, først av alt:
Du skal ikke konvertere filmer rett til memory stick. Du må konvertere de slik at de blir liggende på en av hardiskene dine, så når konverteringen er ferdig, kopierer du filmen over i "E:sukk:MP_ROOT\100MNV01".
Feilmeldingen du har fått tyder til at du ikke har installert Quicktime (MP4 encoderen ligger der), jeg har fått samme feil melding før...
 
#16
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@13.03.2005, 14.03
Dette skjer når jeg prøver å konvertere en film :blunk:

Trykk på teksten bilde for å få opp bilde 
                            :tommelned:

      Bilde


Hjelp!!!!!!!!!1
189302​
Ok, først av alt:
Du skal ikke konvertere filmer rett til memory stick. Du må konvertere de slik at de blir liggende på en av hardiskene dine, så når konverteringen er ferdig, kopierer du filmen over i "E:sukk:MP_ROOT\100MNV01".
Feilmeldingen du har fått tyder til at du ikke har installert Quicktime (MP4 encoderen ligger der), jeg har fått samme feil melding før...
 
#19
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@13.03.2005, 20.32
Lastet ned og instalerte quick time på nytt + at jeg lastet ned nyeste verson av divx. Da funket det endelig.. :D  :D
189499​
Skaff deg VLC media player istedenfor DivX...

Sjekk ut VideoLan sine hjemmesider.
Denne spilleren tar alt, kort sagt alt du trenger.

Litt sjokkert at du ikke visste om det egentlig :confused:
 
#20
Prøver å konvertere noen Windows Media Audio/Video filer med 3GP_converter, noen av filmene funker å konvertere men på noen kommer Erroe: 1 opp. Det står:
Unsupported codec (id=73) for input stream #o.1.

Er det noe å gjøre med dette eller får jeg aldri sett på disse filmene på min PSP