Guild Wars VS WoW

Er i stor tvil i hva som er best i: størst "world", mest "skills", "inventory" og hvor bra grafikken er.
Selv liker jeg ikke at Blizzard er så grisk og tar betalt i måneden, der er Guild Wars klart best, men ellers da?
Noen som har prøvd begge spillene og kan si hva dere mener er best.

Jeg har spilt begge spillene til slutten (er bare lvl 54 i wow. men men)
Jeg synes wow er hakket bedre en guildwars. begge spillene er veldig bra, men wow varer så mye lenger. jeg rakk å bli lei av Guild Wars i løpet av beta ukene.
Jeg synes Guild Wars var hakket kjekkere på vei opp til max level. da wow kan ha perioder av ikke fult så spennende spilling. men når det kommer til varighet. ja, jeg har sagt det før, wow er best der. Derfor spørs det hvor mye du spiller. for de som spiller PC ca max 10 timer i uken vil jeg si Guild Wars er et mye bedre spill. men jeg foretrekker wow, selv om jeg hadde det utrolig kjekt med Guild Wars også.

Når det kommer til prisen er wow litt unskylt. Guild Wars vil fra tid til annen komme med expansion packs, som koster noen lapper. dette vil såklart forlenge levetiden, men koster i tillegg. wow, som tar betalt 80kr måneden legger til nye ting hele tiden gratis. så der også forlenges levetiden, men uten at du må betale.

Du kan forøvrig lese "annmeldelsen" min av Guild Wars Her (innlegg nr.3

Men som konklusjon vil jeg si, spill begge spillene :)

Opprinnelig skrevet av Spitfire@19.06.2005, 14.46
Er i stor tvil i hva som er best i: størst "world", mest "skills", "inventory" og hvor bra grafikken er.
Selv liker jeg ikke at Blizzard er så grisk og tar betalt i måneden, der er Guild Wars klart best, men ellers da?
234473​
Du liker ikke at Blizzard er "griske" og tar betalt? Du er tydeligvis ikke klar over hvor mye det koster å holde oppe slike massive servere. Blizzard er, til dags dato, det mest populære MMORPG. Det er over to millioner spillere. Hvis Blizzard ikke hadde krevd en månedsavgift hadde de tapt penger, mye penger. Jeg er sikker på at hvis Guild Wars hadde fått mange spillere, slik at de måtte ut med mye penger for å holde serverene oppe, så ville de også begynt med en månedsavgift.

Opprinnelig skrevet av Spitfire@19.06.2005, 14.46
234473​
for så svare konkret på det egentlige spørsmålet her:
World of Warcraft er mangfoldige ganger større en Guild Wars. Jeg har spilt det i mangfoldige timer (vi snakker mange hundre) og det er enda store områder jeg aldri har satt min fot på. som Azhara, Silithus, har så vidt vært innom Blasted Lands. MC, Onyxia osv osv osv. World of Warcraft er størst. Punktum.

jeg har prøvd begge spillene , eller spillt wow mye mere en hva jeg har åprøvd guildwars da. jeg har kommet fram til en ting med dem begge, de blir kjedelige i lengden....

Et mmorpg er hva du selv gjør det til. Spiller du kjedelig, skaffer ingen venner.. Skjeldent grupperer og slikt i WoW, selvsagt blir det kjedelig. Men utforsk, quest,snakk med folk, ha det gøy gjennom levlene og "kos" deg meg spillet. Da begynner det og ligne noe.

Og det er bare dumt og si at Blizzard er griske og tar betalt..Det koster tross alt mye penger og holde spillet i gang. Og de har folk som overvåker det 24 timer i døgnet, de må jo selvsagt ha betalt. Synes folk skal greie og betale 80 kr i måneden for de som jobber hardt for og tilfredstille oss, som spiller det.

Grafikken, tja,..WoW har nydelig grafikk, selv om jeg har det på laveste instillinger (dårlig grafikk-kort) Og det blir vakkert, og har en del fine effekter som gjør verden levende. Naturen er nesten en av grunnene jeg liker WoW. Ekstremt tøffe omgivelser.

Verden i WoW er ekstremt stor, så jeg tror ikke Guild Wars er større. Men dette kan jeg ikke si noe om, iom. at jeg ikke har spilt GW ^_^

Skills/inventory, Det er en hel haug med items på WoW og velge mellom, og tror det er en del som enda ikke er fått tak i :)

guild wars har også personer som overvåker spillet 24 t i døgnet og et team som konstant jobber med patches og fixes...selv om de ikke tar 80 i måneden...

hvis jeg skal gjørde dette veldig raskt blir det slik

Størst world - WOW... en god del av wow verdenen er kjedelig og ikke brukbar til no annet enn å gå på

mest skills - er ikke sikker, men tipper GW. dessuten gjør GW det geniale med at du kan kun velge ut 8 skills og ta med deg ut i kamp. dette betyr at selv om du møter en som har samme class som deg betyr ikke det at han har samme skills..

mest inventory - Wow, i wow kan du bruke 20 t på og skaffe deg 1 av de 10 uberitemsene som gjør deg skikkelig god... GW prøver å fokusere på pvp og ballansere ting så de har ingen SUPER UBER items, ergo mindre ting i inventoryen.

grafikk - GW helt klart, WOW ser ut som en tegneserie(noe jeg personlig ikke liker) mens GW ser bare helt herlig ut...

håper du skjønner hva jeg mener...skrev dette på 3 min

Men jeg tviler på at de har like mange folk som må overvåke, like mange store og dyre servere som de må ivareta, og ikke like mange GMs som WoW har, med tanke på hvor mange brukere det er.

Det er som det er med alle spill

Subjektivt
Lær det, ikke alle liker samme spill, likevel vil jeg gå litt løs på innlegget ditt, og Rette opp litt utifra hva jeg syns er riktig.

Du peker ut at WoW har mye landskap som bare er til å gå på, noe som er tilpasset de RPG'rne der ute som liker å utforske steder. Kjedelig? Du finner nok ikke større variasjon i mange andre spill.

PvP så tipper du GW, noe man ikke kan uttale seg om før man har prøvd high lvl i begge spill.

Inventory gir jeg faen i, liker at det er mange items, mye å samle på. Gir litt spenning, til forskjell fra gamle SWG hvor alle løp rundt i samme armor.

Så sier du at grafikken i WoW ser "dårlig" ut , fra ditt ståsted. Javel, det kan jeg godta, det er din mening. Jeg personlig er drittlei alle spill som skal se mest mulig virkelige ut. Alt det gjør er å lage mer lagg, høyere krav til PC'n og er generelt lite kreativt, hvor Blizzard har vært mye flinkere og faktisk vært litt kreative, gått litt imot strømmen.

Opprinnelig skrevet av Hakara@23.06.2005, 21.31

Så sier du at grafikken i WoW ser "dårlig" ut , fra ditt ståsted. Javel, det kan jeg godta, det er din mening. Jeg personlig er drittlei alle spill som skal se mest mulig virkelige ut. Alt det gjør er å lage mer lagg, høyere krav til PC'n og er generelt lite kreativt, hvor Blizzard har vært mye flinkere og faktisk vært litt kreative, gått litt imot strømmen.
235813​

jeg sa ikke at den var dårlig, jeg sa at den ser ut som en tegneserie, noe som jeg ikke liker.... og jeg sa at GW så bedre ut

Kjære Hakara:

Subjektivt
Lær det, ikke alle liker samme spill, likevel vil jeg gå litt løs på innlegget ditt, og Rette opp litt utifra hva jeg syns er riktig:

Heng mindre med Sushi.

:D

Um.. GW lagger MYE MYE mindre enn wow... og PvP'en er bedre enn i WoW fordi man har en profession og en sub profession, altså er det utrolig skjeldent å møte noen som har samme skills og derfor har de en helt annen taktikk.

Utifra det jeg har hørt om GW så kan man faktisk velge om man vil starte på lvl 20 som er den høyeste levelen eller starte fra bunn av å få med seg historien, det er også ikke stor forskjell på gear i GW, dette er utifra en anmeldelse jeg leste om dette spillet... Altså det betyr at dette bare er et PvP spill... Det betyr at WoW ikke kan sammenlignes med GW vice versa... Det er to helt vidt forskjellige spill... WoW har variasjon mens GW er mer monotont... Er det virkelig rart det er gratis å spille dette spillet i måneden? det er komplett dust å si at Blizzard er griske som tar penger for å vedlikeholde et slikt spill å oppdatere dette kontinuerlig... Herregud man, tror du virkelig wow sin besetning jobber gratis og at inntekten fra spillet kan betale for de ansatte generellt sett? Det med at det er gratis i måneden vil garantert forårsake at det kommer stadig ut ekspansionpacks til fullpris flere ganger i året i stede for emd wow som implementerer ting stadig vekk og heller slipper ut drastiske ekspansionpacks...

ta dette på et eksempel som gjør wow verdt å spille, noe som jeg er sikker på du aldri får i GW

Darkmoon Faire

Jess, tivoli...

"If all of the above aren't enticing enough, Darkmoon Faire also has cheap booze."
:D