Guild Wars

#1
Guild Wars

Jeg er klar over at det ikke slippes før den 28 april, men er det noen her på forumet som har fått testet spillet via "Beta Events"?

Er Guild Wars noe å satse på, eller er det kun World Of Warcraft som gjelder?
 
#2
Jeg har testet Guild Wars, og det er et ganske koslig hack n' slash mmorpg.
Det kan ikke - etter min mening måle seg med World of Warcraft, men det hadde sin egen sjarm.

Jeg hadde nok kjøpt det hadde jeg hatt ekstra penger for hånd.
Jeg tror Toz kanskje har mer å tilføye.
det var jo trossalt han som gav meg en beta-key, slik at jeg fikk testa spillet, og for det fortjener han alltids en kos.

:kos: @ Toz
 
#3
:kos:

Guildwars er ikke et fullverdig mmorpg, pga at du bare kan møte andre spillere som ikke er i gruppa di i de store byene... skal du ut å krige lager spillet ett eget område for deg og teamet ditt, akkurat som instances i WoW.
Spillet er også veldig nybegynnervennlig. og de som ikke har spilt mmorpg eller synes det blir for hardcore kan godt spille dette.

Spillet etter hva jeg synes har også kortere levetid en andre mmorpg's, siden du ikke kan bli høyere en lvl 20, og top gear er ikke vanskelig å få tak i, dette fordi spillet prøver og nå den gruppen spillere som ikke spiller alt for mye.

men spillet er absolutt koselig å spille, jeg spilte det tross alt i ca 200 timer før jeg ble lei, og dette er lang tid for et spill. det som er bra med dette spillet i forhold til andre mmorpg's er at du bare betaler ett engangsbeløp når du kjøper spillet, så er det gratis resten av livet.. dvs, ingen månedlige kostnader.

Guildwars er ett Spill som konsentrerer seg om PvP. Det har egne Arenaer, og Tournements som er enkle og forstå og bruke, og det er temmelig spennende når du og laget ditt har kommet til siste runde i turnering og spiller mot det nåværende beste teamet på en helt ukjendt arena.
Fram til du er lvl 20 er det PvE som gjelder, her får du quests av noen folk, og spiller "igjennom" spillet på denne måten, Dette er temmelig lineært, og du kan ikke velge hvilket område du nå vil krige deg igjennom. Etterhvert som du kommer lengre ut i spillet vil du komme til nye byer, og nye områder, i disse nye byene er det folk som selger skills, og armor, noe du må samle opp penger og ingredienser nok til å kjøpe. det er ganske mye byttehandel i disse byene, folk som skriker ut at de vil bytte 10 iron mot 20 bones osv, for de forskjellige classene du kan være trenger ulike ingredienser i armoren sin. Warrior trenger f.eks masse Iron og Steel, mens en Monk trenger cloth, dette åpner for livlig byttehandel.

Når du gjør oppdrag bør du ha med deg en gruppe på tilsammen 5 personer, fordi det er alt for vanskelig og gjøre alene, det er beregna på gruppespill, men foran hvert nye område er det en møteplass der du lett finner andre som også leter etter gruppemedlemmer, så å finne seg en gruppe er ikke noe vanskelig...
Denne gruppa bør bestå av varierte classer, som f.eks en warrior en monk, en Elementalist osv... en gruppe på 5 monker vil trolig ikke klare det...

Det er også ommråder med monster utenom oppdragene du kan utforske, og kanskje finner du en skill trainer, eller en npc som selger bedre armor der ute.
Når du har kommet deg igjennom alle oppdragene, er blitt lvl 20, har brukelig armor og gode skills, er det på tide og besøke de forskjellige arenaene, hvis du ikke har gjort det før.
Her har du random arenaer for 4 vs 4 kamper eller en stor arena uti ørkenen for store turneringer for lag på 8.

Men spillet heter ikke Guildwars uten grunn... når du får litt penger kan du også grunnelgge en guild, eller spørre om medlemskap i en allerede eksisterende guild, da får du tilgang til guildhall, som egentlig bare er en møteplass for guilden, men her kan dere gjøre det som kanskje er det kjekkeste, Guildbattles!
dere bare lager ett team på 8 personer i guilhall og venter på att et annet team skal bli ledige. da kommer dere til en arena bestående av deres guildhall, og en annen guilds guildhall, men noe terreng imellom, da skal dere drepe en nps i de andres guildhall, og beskytte deres npc. her er det mange strategiske muligheter og benytte seg av, du kan f.eks ta guildflagget og løpe til en plass på midten av kartet med den. da får deres guild en 10% boost i mana og liv hvert andre minutt, til den andre guilden tar over plassen, med sitt flagg.
i guildhallen er det mange npcer for hver guild, noen soldater utfor muren, noen bueskyttere på muren, og 2 monker inne i guildhallen for og nevne noen, disse monkene gjennoppliver alle døde i guilden hvert andre minutt, så hvis en guild klarer og drepe de andres monker ligger de godt ann.
den guilden som står seirende tilbake får så rangeringspoeng, og det er en liste over alle guilder, og hvor god ranking de har.

I alle turneringer, guildbattles, oppdrag osv kan du få hjelp av npc'er ... det finnes 5 av disse, Warrior, Monk osv... så du kan godt spille igjennom ett område med bare npc'er men disse er en smule dårligere en players, og tar litt av alle pengene du finner. Items tar de ikke.
du vil med andre ord tape solid hvis du starter en guildbattle, med deg og dine npc'er...

Spillet starter med en meget god innføring og viser med dette hvor begynnervennlig det er. Hvis du spiller igjennom startplassen du begynner skulle det ikke være noe uklart senere. Alt forklares veldig godt.

Grafikken og lyden er veldig bra, bedre en mange spill i dag, du lever deg lett inn i denne verdenen, noe som er ett stort pluss, varigheten kommer også til og bli lengre i framtidige tillegspakker, som det skal komme noen av.
Når du velger den personen du skal være i starten av spillet velger du ikke en klasse som i andre spill, du velger to. en primary og en secondary, dette gir store variasjoner i personer du kan være. En Warrior/Monk er f.eks den fødte tank mens en Elementalist/Necromancer dreper alt den ser før andre ser det.

Jeg kommer nok til å kjøpe dette spillet når det kommer ut, pga at det ikke koster penger i måneden å spille, hadde det gjørt det hadde jeg hoppa over dette spillet pga jeg hadde blitt lei av det i lengen... det er tross alt mye av det samme hele veien...

8/10 :tommelopp:
 
#4
Dette med guild battles og turneringer høres sykt interessant ut. Kanskje jeg kommer til å kjøpe det. Er det fortsatt sånn at man får npc-er med på laget om man ikke finner lag for instancene selv?

Som Toz kanskje husker, så spilte jeg ikke betaen så mye. Unnskyld. :flau:

Jeg tviler ikke på at Guild Wars sine turneringer blir ganske mye herligere enn WoWs Battlegrounds, iallfall med det første. Men jeg gir nok ikke opp WoW for å spille et dårligere spill, med enkeltelementer som er bedre.
 
#5
Jeg blemte å si at i alle turneringer, guildbattles, oppdrag osv kan du få hjelp av npc'er ... det finnes 5 av disse, så du kan godt spille igjennom ett område med bare npc'er men disse er en smule dårligere en players, og tar litt av alle pengene du finner, items får du selv.
du vil med andre ord tape solid hvis du starter en guildbattle, med deg og dine npc'er...
 
#7
Husker jeg fikk lyst til og prøve dette da jeg spilte CoH siden Guild Wars reklamer var vanlig på CoH's account-side greie.

Men er det verdt og avslutte FFXI for dette?

Jeg tviler...
 
#8
Jeg spilte i beta'n for lenge lenge siden, og mener å huske at man ikke kunne bli mer enn lvl 20 der, så utover det vet jeg ikke mye.

Det som var litt kjipt var at man endte opp med å ta de samme missionene om og om igjen for å lvle og skaffe seg stuff... det var viktig å ha en helt perfekt kombo med enten de riktige menneskene (gode spillere) eller classes for å klare visse missions. Noen av boss-kampene var utrolig provoserende og frustrerende..

På den annen side mener jeg å huske at Guild Wars ikke har subscription fee, så når man har kjøpt boksen har man tilgang på spillet så mye man vil...

Kan være at de har endret dette....dunno

btw:

Er visstnok en MMO(R?)G under utvikling av stardock (de som lagde Galactic Civilizations - shame on you hvis man ikke har prøvd det) de har sagt lite om det men lead developeren sa at man kunne tenke på det som en krysning av The sims og Total Annihilation.... hmmmmm
 
#10
Hvis du dør i et oppdrag, kan du gjenopplive deg selv og komme tilbake på visse "checkpoints", eller bli ressurecta av en Monk hvis du har en med deg. Men merk deg, hver gang du dør, så får du en DP(Death Penalty), som gjør at HP og EP(Energypoints) mengden din synker med et par poeng(kommer ann på lvl din).

Men når du returnerer til en by eller outpost, og har fullført oppdraget eller ikke, så blir DPen din omgjort til null igjen, og du har 100% EP og HP.

Mener at det var noe slikt etter hva jeg husker når jeg spillte World Preview Eventen for en stund siden. Nå nå, så kommer jo spillet ut imorgen også da, da blir det en tur til Spaceworld med meg :tommelopp:
 
#11
For hver gang du blir resurrecta i ett oppdrag mister du 15% av hp og mp ut hele oppdraget, opp til 60% eller 75%

men dette synker gradvis, spiller du med 15% i en liten stund synker den til 14% osv... helt til den forsvinner
 
#14
Her er mine stats:

Name: Xenon Garazir
Lvl: 5
Class: Ranger/Monk
Area: Old Ascalon

Tja, noe sånt, skal spille mer etter skolen idag.

har bare 6 skill til nå
Betyr det at du bare har 6 skills totalt nå?
Foreløpig har jeg 6 Ranger skills og 2 Monk skills
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#16
Navn: Anox Kleevah
Class: Monk/Warrior (Mo/W)
Lvl: 13 (Straks 14)
Sted: Old Ascalon

Bruker 7 monk skills (Banish, Bane Signet, Protective Hands, Reversal of Fortune, Heal, Orison of Healing, Ressurect) og 1 Warrior skill (Rush)

Anbefaler dere å fullføre ALLE missionsene i pre-searing (der du starter) før du trigger sekvensen for å gå videre. Når du kommer til Old Ascalon kan det være pokkers frustrerende å være lav level (fiendene blir vanskeligere!) og det er mye vanskeligere å levle opp. Du får også en del skillpoints og utstyr ved å ta alle de første missionsa, så ikke rush videre med en gang...
 
#17
Jeg har laga en guild nå : Guild Of Norway

Noen som vil joine?? ja jeg er alene, jeg trffer aldri noen norske, bare en haug med tyskere!!
 
#18
Jeg kjøpte spillet akkurat og damn det er et pent spill altså. Vil nesten si bedre en WOW altså...

Her er min char:

Oglax Brotuski ---> Necromanser

Ta kontakt :)
 
#19
Hva skal du ha som secondary class?

og jeg vil råde deg til å se nærmere på Bloodmagic. det er koselige saker :tommelopp:

og jeg synes også grafikken i Guild Wars er noe av det beste jeg har sett :)
 
#20
Opprinnelig skrevet av Toz@29.04.2005, 18.18
Hva skal du ha som secondary class?

og jeg vil råde deg til å se nærmere på Bloodmagic. det er koselige saker  :tommelopp:

og jeg synes også grafikken i Guild Wars er noe av det beste jeg har sett :)
213547​
Jeg valgte Mesmer som second class. Mulig jeg skifter over til Warrior/Monk....ikke helt bestemt meg enda. Er så mange som er Warrior/Monk så er litt kjipt å være det kanskje...