GuildWars

Jeg synes dette spillet ser skikkelig bra ut men er litt skeptisk til PvP biten. Det er jo som titelen sier Guildwars så det er endel PvP fighting her slik.

Men en som meg som ikke synes det er så veldig kult å drive å kange på andre er det noe å hente i det spillet her for meg? Jeg vil gå på quest og kanskje en gang i blandt på vanskelige quest teame up med folk å knuse fienden som venter der.

Noen som har noen meninger?

Var det jeg visste; skal helt klart kjøpe det. Etter min FFXI feber har gått over (om den går over).

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@12.04.2005, 15.24
Jeg synes dette spillet ser skikkelig bra ut men er litt skeptisk til PvP biten. Det er jo som titelen sier Guildwars så det er endel PvP fighting her slik.

Men en som meg som ikke synes det er så veldig kult å drive å kange på andre er det noe å hente i det spillet her for meg? Jeg vil gå på quest og kanskje en gang i blandt på vanskelige quest teame up med folk å knuse fienden som venter der.

205842​
Det er quests og gjøre også, men fokuset er nok på PvP

Det er f.eks en drage som heter Rotscale som ihvertfall ikke jeg klarte å ta noen gang :)

Opprinnelig skrevet av Toz+12.04.2005, 15.36-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@12.04.2005, 15.24

205842​
Det er quests og gjøre også, men fokuset er nok på PvP

Det er f.eks en drage som heter Rotscale som ihvertfall ikke jeg klarte å ta noen gang :)
205852​
[/b]
Ja det er det jeg er litt redd for...at det er for mye PvP lissom. Jeg vil ha muligheten til å velge. Må snoke litt mere ang det der...hmm

Guildwars er mye likt som diablo 2, det er laga av mange av de samme folka.
Med missions, pvp arena, og en by som egentlig bare er for å menge seg med de andre
spillerne. Hvis du ikke like wow er det vert et forsøk, men IMhO er wow mye bedre.

Opprinnelig skrevet av LripTip@22.04.2005, 11.12
Guildwars er mye likt som diablo 2, det er laga av mange av de samme folka.
Med missions, pvp arena, og en by som egentlig bare er for å menge seg med de andre
spillerne. Hvis du ikke like wow er det vert et forsøk, men IMhO er wow mye bedre.
209836​
Tror nok jeg kommer til å plukke det opp neste uke. Ikke pga jeg skal kutte ut WOW for det kommer vel aldri til å skjer. Men for å ha et alternativt spill å leke med... :ler:

Kleevah

Livsfarlig amatør
Guild Wars har nå endelig åpnet serverene for folk som forhåndsbestillte! Pell dere inn ffs! :mad:

Angående PvP vs PvE (Player vs. Environment) så vil jeg si at selv om en del av fokuset ligger på PvP så er det RIKELIG med PvE content. Jeg er jo selv en PvE type og ikke noe spesiellt hypp på PvP at all, og jeg synes fortsatt GW er verdt sin vekt i gull. Det er f.eks. masse store coopmissions med ganske varierende vanskelighetsgrad ( :svette: ), hundrevis av mindre missions du kan få fra NPCer over hele spillet, samt ett stykk impressivly stort worldmap som skal finkjemmes for digg.

BTW: Spillet er fortsatt uten månedlige betalinger, og kommer alltid til å være det. Area kommer til å release en del expansions og annet snaks, og det er her de henter profitten...

og siden det var seriøst skal du ignorere mulighet 2, og lese: Hvis det var et seriøst spørsmål er svaret: Player Vs Player
:tommelopp:

Noen som har kjøpt spillet enda eller? Jeg tror jeg skal ta meg en runde imorra og se om jeg får tak i det. Må ha noe anna å spille istede for WOW nå....må ha en pause fra det.

Lurer på om Stillife er ute enda...hmm

Kleevah

Livsfarlig amatør
Det er vel allerede en del som spiller her på forumet ja, meg inkludert.
Se "Guild Wars, noen som spiller det?" -emnet i dataforumet f.eks...

PS: Still Life kommer til europa 27. Mai, det er allerede ute i USA.

Tenkte jeg skulle legge ut et bilde av meg. Noe anna en World Of Cartoons det der ja....

Trykk på det for å se full størrelse.

Tenkte jeg skulle skrive litt om Guildwars og åssn det er i forhold til World Of Warcraft.

Spilla er jo i samme sjanger men er alikavel meget forskjellige. Det som er kanskje viktig for endel er at GW er gratis å spille. Ingen mnd avgifter, men dem kommer til å tjene inn litt penger på tillegs pakker i fremtiden kan jeg tenke meg.

Det første jeg kan si er at i WOW så har du nok endel flere valg og muligheter en i GW. Så om du er ute etter et MMORPG spill hvor du har et bra crafting system og frihet til å gjøre nesten hva somhelst så er nok WOW et bedre valg.

I GW så er det mere preg på å drepe alt som kommer i din vei. Så hvorfor er GW noe bra da?

Jo det skal jeg si dere. I GW så er det action og oppdrag som du kan hoppe in i med en gang. Du trenger ikke å sitte på en fugel å reise fra plasser i 10minutter om ganger her. Om du har vært på en plass så kan du bare trykke på den plassen i kartet ditt og så er du der.

En annen ting som jeg ble virkelig imponert over var måten du blir intrigert i selve historien i spillet. Her er det lagt stor vekt på en bra historie! Du gjør diverse oppdrag som du må gjøre for å komme videre i selve historien. Da er du og laget ditt med i filmene som kommer i oppdraget og i slutten av oppdraga. Dette bidrar til at du blir mere engasjert og gira....iverfall

En annen ting er at du bare kan ha 8 skills klare til bruk i oppdrag. Det vil si at før du går inn til en instance så må du passe på at du har di rette skillsa klare. Noen ganger så må du gjøre instancene på nytt pga du kanskje ikke hadde di rette skillsa til å kunne beskytte deg selv eller angripe fienden på rett måte.

Spillet skiller seg også ut på en annen ting, det er 1 server her. Og alle møtes i store byer. Der kan du teame opp for så å gå på oppdrag sammens. Men om du skulle gå alene ut av byene så er det ingen andre der. Kun NPC's....dette var litt rart til å starte med. Men vil nå si jeg liker det da det ikke er noen tullinger som løper rundt å ødleger.

Spillet er også meget lett kjørt, akkurat slik som WOW er. Det ser veldig bra ut også, grafikken er litt mere realistiskt og veldig eventyr aktig.

Det koster 399,- så plukk det opp å test. Du kommer nok til å like det ;)