Gullstikka 2006

Lodin

Der Waaaah
#2
Hvor mye er det for å slippe inn a? Veit ikke om jeg kan ta meg råd siden jeg skal ut å reise på Mandag.
 

Sancti

Terrorkatt
#3
Hundrelapp, men jeg tror man må ha meldt seg på på forhånd...
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Ser nå ut til at de enda tar imot registreringer da. :ehm...:
Men uansett orker jeg ikke dette her. Har sitti oppe siden i går kveld og er helt slakt i kroppen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Åja, de har det på en torsdag. Det var jo lurt. :rulleøyne:
Jeg jobber i kveld og har uansett ikke meldt meg på, så jeg blir ikke å se.
Kanskje like greit. :p
 
#6
Hundre kroner for å feire en haug av møkkaspills seiersgang på salgslistene! Ja, hvorfor skal ikke Norge være noe dårligere...
 

Kilik

Lokal moderator
#7
VG Nett sender showet live fra kl. 19.15.
Rune skal lede sendinga.
 
#8
Gullstikka er noe av det verste bransjerunket vi har her i landet. Jeg foreslår at vi kommer tilbake den dagen Norge har flere navn enn Ragnar Tørnquist (some foretrekker å snakke engelsk uansett) å skilte med, mao. aldri. Dette er en pris jeg ikke kan tenke meg at andre enn de mest ignorante og smalsynte tillegger noen som helst verdi. Hvis mediet må falle så dypt som dette for å feire seg selv, beviser det lite annet enn at vi fortsatt er kvisete smågutter med mindrehetskomplekser. At "VG-Rune" (Ikke ment som kritikk av personen) leder showet forteller vel alt om hvor vi befinner oss. :rulleøyne:

Gjennom et seminar og en faglig oppdatering skal det formidles kunnskap og informasjon som skal bidra til å videreutvikle bransjen og sette spill på dagsorden.[/b]
Dere er sikker på at dette ikke er det årlige feministmøtet i forkledning?
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Idéen er grei nok den, men gjennomføringen ble for amatøraktig i kveld. Frode med lange pauser og halvgode vitser, samme musikkjingle hele veien, regimessige småflauser og de nominerte på en enkel PowerPoint-lignende presentasjon. Hva med å faktisk vise noe fra spillene? Og den eneste som sa noe fornuftig under takketalen var karen som representerte WoW, som takket WOWNorge-communityet.
Men det er ikke SÅ mye som skal til for at Gullstikka skal funke. Hadde man spyttet inn litt mer penger i sceneshow og prisutdelere samt en litt strammere regi, så kan et slikt show ha livets rett. Nå virker det mer som et uhøytidelig bransjefest enn en proff prisutdeling...

Vinnerne:

# Årets spill:
«World of WarCraft»
# Årets actionspill:
«Resident Evil 4»
# Årets racingspill:
«Project Gotham Racing 3»
# Årets barnespill:
«Sly 3: Honour Among Thieves»
# Årets plattformspill:
«Sly 3: Honour Among Thieves»
# Årets sportsspill:
«SSX On Tour»
# Åpen klasse:
«Buzz: The Music Quiz»
# Årets rollespill:
«World of WarCraft»
# Årets eventyrspill:
«Fahrenheit»
# Årets strategispill:
«Civilization 4»
# Årets onlinespill:
«World of WarCraft»
# Jentenes favoritt:
«Buzz: The Music Quiz»
# Årets butikk:
«Playcom Starvhusgaten Bergen»
# Årets PC-spill:
«World of WarCraft»
# Årets håndholdte spill:
«Mario Kart DS»
# Årets konsollspill:
«Resident Evil 4»
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Så dette på sidene deres og syntes det var merkelig.
Generelle regler
Alle medlemsbedrifter i NSM kan nominere opptil 5 spill gratis.
Utover dette koster det kroner 1500,- pr spill.[/b]
Disse selskapene står bak Gullstikka:
Nordisk Film
Microsoft
Bergsala
Pan Vision
EA
Atari
Vivendi Universal Games
Ubisoft
Nokia
KE Media

Disse er alle medlemmer i NSM, Norsk spill- og
multimediaforening, som er en bransjeorganisasjon for
spill- og multimedialeverandørene i Norge.[/b]
Så blir spørsmålene, er disse selskapene de eneste som har mulighet til å nominere spill? Og hvis evt. andre har muligheten til å kjøpe seg en plass vil de ikke da uansett bli ignorert? Syns dette lukter litt snusk og IGDAete.
 
#11
Jeg var på Gullstikka, ikke noe høydare selv om det kom noe morsomme kommentarer fra salen. Musikken var helt jævlig (ett eller annet rap-band som dessverre gir ut cd snart).

Var også på pressekonferansen tidligere på dagen, hvor standardsvarene var 'ingen kommentar' og 'det vet vi ikke'. Men jeg fikk testa DS Lite da :)

Etter pressekonferansen spiste jeg middag med Bergsala på dems regning :tommelopp:

Kvelden avsluttet med en kjip fest i et svett lokale. Fikk meg et par øl før jeg tuslet hjem.