Håndholdt fra Microsoft?

#1
From next-gen.biz:
Although Microsoft has made no concrete plans to go ahead with the risky venture, sources say that the company has assembled a team to evaluate its feasibility. The device would likely target the huge potential audience that embraces the iPod, although Xbox head Peter Moore said "It can't just be our version" of Apple's player.

Moore also said that Microsoft may use the recognition of the Xbox brand to put some leverage behind this theoretical product. However, as BusinessWeek points out, the brand, which is primarily related to videogames, may not appeal to a wide variety of consumers as a non-Xbox brand would.
[/b]
Ville dette vært en mulig vinner ? Live tjenesten på en håndholdt? Halo på flyturer ?
Er det plass til en til etter vi så at Gizmondo ble erklært konkurs?
Vel, hvis noen skulle klare det så måtte det isåfall være Microsoft.

Hva tror dere ? Trenger vi bluescreens på bussen?

Jeg vet ihvertfall en ting. Kommer det en håndholdt fra MS så blir det nok den mest hypa gadgeten siden Ipod.
Leveres den med en heftig harddisk så kan dette nok slå an.
Hva tror dere?
 
#2
Vel, det hadde jo for så vidt vært fett med mer konkurranse på det håndholdte markedet, og jeg er rimelig sikker på at Microsoft kommer til å satse på det markedet også hvis de fortsetter å spise markedsandeler og begynner å tjene penger på det vanlige konsollmarkedet. Men home- og entertainmentdivisjonen til Microsoft fortsetter å tape penger - og de regner med å tape enda mer penger i 2006 med tanke på Xbox 360-lanseringen og slik. Så jeg finner det litt merkelig hvis de skal begynne på enda et tapsprosjekt når de kun har en markedsandel på cirka 15% på det vanlige konsollmarkedet, samtidig som de taper penger der. Jo da, overall tjener de jo sinnsykt med gryn hvert år, men jeg tror de vil fortsette å konsentrere seg om det vanlige konsollmarkedet fordi de har en del å hente der, og de bør heller bruke mer penger på å styrke førsteparti-line-upen (de har jo kun Halo) og ikke minst satse på bedre Japan-støtte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
"Hei gutter, la oss sprenge enda et digert høl i bunnen av pengebingen!"
Men sånn ellers: Hva skal dette være godt for? Det finnes allerede en PSP, og jeg klarer ikke se noe Microsoft kan bidra med som den ikke tilbyr, bortsett fra en harddiskbasert håndholdt spillmaskin - det hadde kanskje vært noe.
Kanskje.
Uansett er det jo bare noe de ser an, det kan jo godt hende at de kommer frem til at det ikke er noen vits i.
Eller kanskje de finner på noe helt nytt og grensesprengende og gjør mine spådommer til skamme... oi, vent litt. Vi snakker jo om Microsoft. Glem at jeg skrev det siste der. :D
 
#4
En 60-80GB harddiskbasert håndholdt hadde ikke vært verst hvis de faktisk kunne levert spill som var no tess. Og med bred støtte for video, musikk etc.
Jaja, Video hadde nok begrenset seg til WMV og muligens en eller annen mpeg variant.

Men så er ikke MS kjent for å være kyndige på sikkerhet heller da. Emulator hadde nok eid på en sånn maskin. Muligheten til å vandre med ALLE de håndholdte spillene som noen gang er gitt ut i lomma, det hadde ikke vært feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Muligheten til å betale 3500 kroner for herligheten ville derimot vært feil, og det skulle ikke forundre meg om MS skulle hatt såpass for en slik maskin.
 
#6
Ja, jeg hadde ikke blitt overrasket over en sånn pris. Typisk for MS det..
Men sånn rent konkurransemessig hadde det ikke skadet om MS hadde inntatt banen. Heller en Xbox Mini fremfor Gizmondo eller N-Gage
 
#7
Haha. Husker jeg kjøpte N-gage. Dreit meg heftig ut der XD Hadde vel vært litt morrjo om MS hadde lansert en hånhldt. Men men.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
"Xbox Move. Because it's big enough to use as a moving van." *Badum-pssh*
 
#14
Microsoft, Nokia og Square jobber med en ny spillmobil

Opprinnelig skrevet av GameReactor
I følge Engadget har Microsoft og Nokia begynt å samarbeide for en standard for mobilspill etter at N-Gage offisielt floppet og ble lagt ned. Tanken er at det skal bli en ny standard hvor hvem som helst siden får lisensiere, så samme spill skal kunne fungere på alle mulige mobiler uansett merke.

Blant de som interessert seg for prosjektet og samarbeider med Microsoft og Nokia finner vi Activision, Electronic Arts, Konami, og ingen mindre enn Square Enix.

En bærbar spillbar enhet fra Microsoft, om enn i formen av en mobiltelefon, kommer altså til å bli en realitet. Samarbeidet har i følge opplysningene kommet langt og kan kanskje allerede lanseres senere i år.
 
#17
Spørsmålet er om den er kvalifisert til å kalles håndholdt. Den var enorm i størrelse.
 

Endre

Ødela forumet
#18
Virker ikke som dette er snakk om en direkte konkurrent til DS eller PSP, heller en ny teknologiplattform for små tabletPCer, som kanskje er kraftig nok til å kjøre Halo, for eksempel. Hvis man ser på reklamen de har laget, så virker det også som at det ikke er én enhet de har vist frem, men noen som ligner ganske på hverandre. Derfor tror jeg Microsoft vil lage softwaren, så kan andre lage selve maskinen.

[Arstechnica]

Redigert: Egentlig det samme som IGN skriver, de får det bare til å virke som det er en ren håndholdt spillmaskin. Sikkert fordi det virker mer spennende. :p Jeg er tvilende til at selve maskinen blir produsert av Microsoft, og enda mer tvilende til at den får Xbox-navnet. Det meste tyder på at det bare er en plattform for tabletPCer, som sagt.