Hæh?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Hva detta er for noe? Det er en ide jeg har hatt en liten stund; et forum hvor det går an å trene på å skrive litt lengre tekster enn "ja enig halo 3 er konge likte spessielt bra det brette med skyting å aliens ^_^" eller slike ting.

Hva passer inn her?
Tjah. Hvis du vil skrive en spillomtale, en artikkel, en guide eller noe sånt, så kan det passe inn her. Tanken er at folk kan skrive litt lengre tekster, av typen som kunne blitt publisert ett eller annet sted, for så å få tilbakemelding på dem.

Jammen jeg har aldri skrevet noe skikkelig før!
Vel, da kan du jo prøve nå. Tanken er at folk kan bli bedre til å skrive ved å bidra her, og få litt vettuge (eller mindre vettuge) tilbakemeldinger som kan gi tips og råd.

Okay, men hva slags tilbakemeldinger skal jeg gi, da?
Det er noe som heter konstruktiv kritikk, og det går ut på å forklare hva du liker og ikke liker ved teksten du har lest, med begrunnelser. Så blir det opp til den som skriver å ta det til seg eller ikke.

Sånn. Flere spørsmål? Svar i denne tråden sånn at jeg får lest dem.
 
#2
Dette har jeg savnet litt. Hadde jo tilsvarende delforum på spillegal før også, der man kunne skrive egne anmeldelser. Men nå åpner det for andre tekster også... godt initiativ, da! Skal poste her om jeg får ånden over meg.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Hell YASE! Og Sheriffens legendariske "Halo 2 multiplayer - the official novel".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Kjør på. Og kommenter Crysis-omtalen min. ^_^
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#6
Nå har jo aldri jeg vært en som skriver veldig lange innlegg. Når jeg tenker meg pleier jeg veldig skjeldent og skrive lange innlegg, men til gjengjeld liker jeg å lese lange, velskrevne (eller ikke så velskrevne, men hvor budskapet er bra) tekster/innlegg/anmeldelser.
Jeg tror det kan bli bra, det blir sikkert ikke så utrolig mange som faktisk skriver i den, men jeg føler at det kanskje er nødvendig.

Et par spørsmål bare:

Blir det en slags delfora her på spillegal (regner vel ikke med at det blir en helt egen side)?

Blir det da delt opp i anmeldelser, generell skriving, ditt og datt, eller blir det en egen del hvor man legger alt på en gang?

Kanskje delen bare burde bli kalt for "den kreative skrive og lage ting plassen".
Jeg tenker da at man for eksempel kan putte den kreative tråden der også. Sånn at de delene i forumet hvor man faktisk bidrar med noe som ikke nødvendigvis spill-relatert, kommer på sin egen plass.
"men herregud a, dette er et spillforum. Kan ikke drive med masse pshopping, lage musikk og tegninger da vel!" FUCK YOU! man kan det.
Det er masse smarte folk her. Mange har selvfølgelig sine helt egne meninger og man kan jo få ganske "kjipe" tilbakemeldinger, men siden det ikke er så mange forum som faktisk driver med den slags kunne det også vært kult.

Storedyret er jo bare en blogg nå, og jeg savner det jævla møkkaforumet. snufs.
 
#7
Nå har jo aldri jeg vært en som skriver veldig lange innlegg. Når jeg tenker meg pleier jeg veldig skjeldent og skrive lange innlegg, men til gjengjeld liker jeg å lese lange, velskrevne (eller ikke så velskrevne, men hvor budskapet er bra) tekster/innlegg/anmeldelser.
Jeg tror det kan bli bra, det blir sikkert ikke så utrolig mange som faktisk skriver i den, men jeg føler at det kanskje er nødvendig.

Et par spørsmål bare:

Blir det en slags delfora her på spillegal (regner vel ikke med at det blir en helt egen side)?

Blir det da delt opp i anmeldelser, generell skriving, ditt og datt, eller blir det en egen del hvor man legger alt på en gang?

Kanskje delen bare burde bli kalt for "den kreative skrive og lage ting plassen".
Jeg tenker da at man for eksempel kan putte den kreative tråden der også. Sånn at de delene i forumet hvor man faktisk bidrar med noe som ikke nødvendigvis spill-relatert, kommer på sin egen plass.
"men herregud a, dette er et spillforum. Kan ikke drive med masse pshopping, lage musikk og tegninger da vel!" FUCK YOU! man kan det.
Det er masse smarte folk her. Mange har selvfølgelig sine helt egne meninger og man kan jo få ganske "kjipe" tilbakemeldinger, men siden det ikke er så mange forum som faktisk driver med den slags kunne det også vært kult.

Storedyret er jo bare en blogg nå, og jeg savner det jævla møkkaforumet. snufs.
[/b]
Det han sier. Husker vi hadde en kreativ del her på forumet før, og den var da ganske morsom? Ikke at den kreative tråden vi har nå er så forfedelig aktiv, men hvis dere mekker et slikt delfora kommer i alle fall jeg til å bruke den flittig, og det tror jeg flere kommer til å gjøre også.

Edit: Glemte å si at dette var et flott tiltak, blir sikkert veldig mye godt lesestoff her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Tenkte å mekke et kreativt forum under Generelt-delen også, ja. Kom bare ikke så langt i første omgang. Og for å svare på det første spørsmålet ditt, så var tanken bare å gi folk en arena hvor det går an å skrible litt for seg selv og andre. Skrivetrening, som det kalles så fint. Ser ikke helt poenget med å dele inn etter kategori, min erfaring er at det hemmer mer enn det skaper oversikt. Dessuten var noe av tanken at man skulle kunne skrive uten å være så jævla fokusert på sjanger. Hvis vi har noen norske utgaver av han der "halla jeg bor i Japan og har skikkelig peiling oops det hadde jeg visst ikke allikevel jaja får bare argumentere ensidig for at jeg har rett og alle andre tar feil"-kisen Lodin poster om i Njus av og til, så skal de også få slippe til. :p

Edit: Til skraphandleren, ja.
 
#9
Noen som har Halo-anmeldelsen min liggende eller? Hadde vært interessant å sett hvordan jeg formidlet mine meninger og inntrykk av spillet for seks år siden. :D
 
#10
Knallbra tiltak Yetipants! Endelig en plass hvor man kan skrive noe uten å måtte virke needy på konstruktiv kritikk.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Det er sant. Det er jo egentlig ikke noen vits i at det blir oppdelt sånn, det blir jo sikkert ikke SÅ mange folk som kommer til å skrive.
(kom igjen a folkens. jeg vet dere kan)

:)
 
#12
Åssen er det med linking til artikler man har skrevet andre steder? Evt. kopi av artikkelen? Vil jo nødig gå spillegal.no i næringen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hvilken næring? Kjør på.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#16
Tror ikke den finnes i arkivet ettersom de eldste treffene på Halo filtrert på Revan er fra juni 2004 når alle snakket om hvor mye de gledet seg til Halo 2. Det nærmeste jeg kom var dette, og her virker det som du referer til noe som ble skrevet før den første forum-rebooten vi har innlegg i arkivet fra.

Ja, jeg gjorde et forsøk på å finne dette natt til mandag. :eek:

EDIT: Master_kid er defintivt fra før arkivet vårt begynte, ja. Jeg visste såklart at det er Revans gamle nick.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Fort, finn fram noen utdrag fra Halo 2 Multiplayer: The Official Novel.
 
#20
Jeg skulle gjerne vært på saken, men er redd for at jeg ikke har den lengre :(

Noen som sitter på IRC-logger fra...2006 eller noe?