[PC] Hakkete Allianse: Rygg i Handling

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1

Jepp, Jagged Alliance er tilbake og denne gangen er innsatsen høyere, bordene har snudd, avføringen er blitt ekte og fortell meg hvor er Gandalf, for jeg ønsker svært gjerne å tale med ham. Alliansen av hakkete art var en gullgod strategi/taktikk/management-kombo i hine hårde dager, men hvordan holder formelen seg i tjuetåll? Spillet er ute på Steam nå til 28 euro, litt mer hvis du skal ha alt av DLC, og der finner man også en demo. Skal testes nå, håper det er stas.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Demoen virka helt grei, men jeg liker ikke realtime/pause og gi ordre systemet i det hele tatt. Ikke bare er det kjetteri i forhold til orginalene, men jeg har sett det bli gjort mye bedre i andre spill. Annet enn det var det jaggu et Jagged Alliance ned til at selv de fleste mercsene er med nok en gang.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#3
Jeg liker pause/go systemet bedre enn tradisjonelt turnbased, og det er derfor jeg *tar dekning i bomberommet* koser meg mer med UFO ~light spillene ovenfor xcom.

Har ikke testa denne ennå. Har lasta ned demoen men har blitt liggende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Testa opplæringsbiten i Hakkete Allianse akkurat, og dæsken smette det spørs om ikke det blir med det. For det første ser det ut som ei sprengt bikkje, komplett med tiltakende tåkings på gang hvis du zoomer helt ut, og selv om omgivelsene for det meste er greie ser figurene ut som noe en søttenåring kunne smelt sammen i Poser. Litt verre er det at du må fysisk rotere eller flytte kameraet for å se inn i små rom, veggene forsvinner ikke selv om noen av figurene dine kan se inn i rommet. Ja, og hvis det er en vegg foran en hotspot må du rotere kameraet slik at kameraet har fri sikt til hotspoten før du kan klikke på den.

Mer da. AI-en er interessant, for å si det sånn. En ordre om å klatre ned en stige førte til fire forvirrede menn som småjogga rundt hverandre i en liten sirkel, rett foran stigen. Måtte flytte dem unna og dirigere en og en ned stigen. Og hvis det står en kis foran en hotspot en annen kis skal gjøre noe med? Ja, da må andremann nærmest klubbe ned den første kisen hvis han skal flytte seg. Sanntidsstrategi fordrer iallfall et minimum av selvoppholdelsesdrift hos mercsene dine, men granat-testen (dvs. få en på laget til å slenge en granat midt i klynga av alle mercsene dine) strøk de så det sang. Måtte teste en gang til for å være sikker, og etter at alle gikk i dørken lot jeg dem ligge og avslutta demoen. Dette var noen hakk for røft til at jeg gidder å bruke tid på det, gitt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
:laugh: Jeg fortalte kameraten om 'stigedansen' just earlier.

Og ja, stort sett samma båt her. Testa tuttelerianen og den ga ikke mersmak. Den beste delen var da jeg skulle desarmere minene, klikker feil og dreper halve laget mitt isteden, og instruktøren skryter "bra jobba! Du fjerna minene.". Homra ganske godt da.
Mer da, neste mål var å samle folka mine på den angitte plassem, men det kunne jeg ikke siden jeg bare hadde 2 av 4 med puls. Dette merka ikke tutten og bare venta pent på at jeg fullførte.