Halo 2 PAL ute 9.november

Kilik

Lokal moderator
Jepp, et av årets mest etterlengtede spill kommer ut 9.november i Europa, samme dag som den amerikanske versjonen. Faktisk får vi det før amerikanerne hvis vi tenker på tidsforskjellen...

fra MCV:

Halo 2 confirmed for November 9th launch in the UK

04 June 2004 by Michael French
Highly anticipated Xbox game Halo 2 has been confirmed to hit the UK on November 9th.
The release date was originally revealed at E3, although many expected the November 9th date mooted by Microsoft to perhaps be the street date for the US only, with the PAL rollout set for the following weeks.

However the game is now confirmed for a worldwide release on the Tuesday date. At E3, bosses from Microsoft said the game would have one of the biggest marketing campaigns dedicated to any game.

The Bungie-developed title is set to be a big boost for Xbox Live, with the game taking advantage of multiplayer options and new clan elements set to be added to the service.

Kilik

Lokal moderator
Kun Xbox-versjon annonsert til nå ja. Om det kommer til PC noen gang får tiden vise...

Herlig. Gleder meg så sinnsykt til dette spillet. Er nesten utrolig hvor mye jeg gleder meg faktisk.
Får håpe at MS beholder spillet som et xbox only spill, og ikke gir det ut på pc også.

Hvorfor i alle verden håper du på det? "Ånei! Spillet kommer på konsoll OG PC?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??! SÅÅÅÅÅÅÅÅ FÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLT!"

Satt litt på spissen der, men du fatter poenget :kos:

SHDR

Gullmedlem
Herlig. Gleder meg så sinnsykt til dette spillet. Er nesten utrolig hvor mye jeg gleder meg faktisk.
Får håpe at MS beholder spillet som et xbox only spill, og ikke gir det ut på pc også.
X-Box Only, fordi ..? Da er du kulere som spiller det? Du skal føle deg spesiell som får Halo 2, bare til deg ..? X-Box Only fordi det begrenser brukermassen betraktelig, og reduserer sjansene for at det kommer noe Halo 3 ettersom X-Box-markedet ikke er på langt nær så stort som PC-markedet ..?

Clever.

Var ikke akkurat sånn jeg mente da. Men skjønner at du gjerne kunne misforstå det. Grunnen til jeg sa jeg håpet på xbox only er fordi xboxen virkelig trenger noen spill som bare kommer på xbox. Spill som halo 2 appelerer mer til pc brukere enn til f.eks nintendo spillere, og hvis halo 2 da skal gi en skikkelig effekt for salget av xbox bør det være xbox only. Hvor mange pc spillere gidder å kjøpe xbox på grunn av et spill som de vet kommer på pc ?

Kilik

Lokal moderator
Tror egentlig det var en tabbe av MS å gi ut Halo til PC/Mac.

Jeg har hele tiden sett på Halo-franchisen som det eksklusive flaggskipet som særlig skal lokke PC-spillere til Xbox'en. Når Halo da kom ut på PC (riktignok to år etter Xbox og uten den geniale co-op muligheten) mistet Xbox sin uten tvil beste eksklusive tittel. Dessuten har PC-versjonen av Halo bare solgt en brøkdel av hva Xbox-versjonen har solgt (5-6 millioner).

SHDR

Gullmedlem
Point.

X-Boxen er vel egentlig bare en extension av MS' PC-satsning. Jeg holder fast ved at MS' forretningsagenda går ut på å ha deres plattform som standard. Jeg tror Halo 2 kommer på PC innen et år. Windows trenger en boost som plattformen über alles, og det er i MS' interesse. For de har tapt konsollkrigen, og de trenger å styrke sin posisjon i PC-markedet.

Dessuten kan Halo 2 VIRKELIG fucke over id og Valve, for forrige gang jeg sjekket var Halo 2 mer etterlengtet enn både Doom III og Half-Life 2, iallefall according til GameSpy/IGNs kundeundersøkelser.

Nå er det ikke så mange som kjøper en konsoll bare på grunn av et spill heller da.

Dette her blir nok en høst der de beste spillene kommer på løpende bånd og alt blir bare halvveis. Det kommer nesten for mange spill på høsten altså!
Jeg kan lett ramse opp 15-20 spill jeg har ille lyst på i løpet av et par mnd og det blir for mye av det gode!

Ellers må jeg si at jeg er superfornøyd med at ventetiden på Halo 2 snart er over!!!

Og da var min dag reddet. :)
Halo 2 skulle jo i utgangspunktet komme 9. november både i USA og Europa, men det var snakk om en ukes forsinkelse.
Fint at det ikke skjer da, og en liten bonus er jo at vi får det noen timer før USA. ;)

Ah, fint at vi slipper å vente mens amerikanerene spiller det. 9. november er visst en trisdag, så da får jeg ta meg fri fra skolen. Det spillet skal kjøpes på dagen det kommer ut, og da skal jeg ikke måtte vente til etter skolen.

Åh, som jeg gleder meg. Blir nok det beste XBox-spillet i år, ja. ^_^

Antageligvis går jeg ikke på skolen denne dagen.
Tar en studiedag. Så skal jeg møte tidlig opp på
en av de følgende butikker:

- Spaceworld
- Elkjøp
- Expert

Etter at spillet er kjøpt skal jeg
prøve å runde single player modusen,
for så å spille LIVE.

Jepp, November 9 ser allerede ut til å bli
en svær, gigantisk suksess.

:gevær:

Opprinnelig skrevet av Kilik@08.06.2004, 11.57
Tror egentlig det var en tabbe av MS å gi ut Halo til PC/Mac.

Jeg har hele tiden sett på Halo-franchisen som det eksklusive flaggskipet som særlig skal lokke PC-spillere til Xbox'en. Når Halo da kom ut på PC (riktignok to år etter Xbox og uten den geniale co-op muligheten) mistet Xbox sin uten tvil beste eksklusive tittel. Dessuten har PC-versjonen av Halo bare solgt en brøkdel av hva Xbox-versjonen har solgt (5-6 millioner).
Ja. Samme det som om Zelda hadde kommet til Xbox. Alle dere med Xbox: Se for dere at Mario, Zelda og Metroid plutselig kom til Xbox. Da hadde ikke like mange kjøpt GC, men heller satset på Xbox. Men så fikk jo vi CS til Xbox og, men det viste seg å være dårligere enn vi hadde ventet.