Halo Wars (X360)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nja, jeg tenkte litt mer på selve siktingen, siden spillet av en eller annen grunn bruker tradisjonelle fps-kontroller. Styringen av selve karakteren er ikke så vrien siden det som regel kun gjelder å komme seg fra A til B, men miljødesignet er så hinsides ræva at man blir plaget uansett hvilket format man spiller på, da det legger opp til at man burde kunne gjøre mye mer enn man faktisk kan. Og ikke engang få meg til å begynne på kapittelet om lys/mørke her...

Det kapittelet trenger du ikke engang å begynne på, fordi det er så utrolig godt gjennomført. :) Miljødesignet er vel ikke det beste, det skal jeg innrømme, men CIA-brettet på Splinter Cell er faen så kult. Samme gjelder første brett på Chaos Theory. Banene er litt repeterende, men det gjør ikke noe for meg, hvertfall.

Det er ikke meningen at du skal skyte på mål som beveger seg i stor fart, ei heller skyte headshots på fiender som løper fra cover til cover. Hvis du liker å gjøre dette, så bør du spille CS. I Splinter Cell må du snike deg opp til vakter usett, og da trenger du ikke å bruke våpenet i det hele tatt. Hvis du likevel må ta ut en vakt med pistolen, så funker faktisk den analoge spaken til dette. Jeg skjønner ikke hvorfor alle PC-gamere skal klage så mye på sikting med håndkontroll - du får selvfølgelig ikke like god presisjon, men man kan lære seg til å bli veldig god til å sikte. Ikke for å skryte av meg selv.. eller, okay da, men jeg klarer fint å få headshots på FPS-spill på konsoll!

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Er veldig involvert i moddemiljøet til C&C: Generals, og fy faen så sinte folk ble når HaloGen måtte stenges. Jeg kan ikke forestille meg hvor irritert jeg ville blitt hvis noe jeg hadde brukt årevis på å dumpe svette, blod, tårer og skit inn i plutselig skulle kanselleres (uten å ha fått gitt ut en beta engang). Grr.

Heldigvis er modden vår immun mot sånt. Men EA kan jo som kjent overraske.

Bungie feirer 5 årsdagen til Halo, og har gitt ut en god del spennende info om Halo 3. I tillegg ble det også sluppet et nytt bilde fra Halo Wars:

Ser ut som artwork, men det har litt aliasing om man studerer...

Man kan jo faktisk se at det er en tegning, men flyet vil utvilsomt dukke opp i spillet. Artwork er bedre enn ingenting. ;)

K999

Keystone State Of Mind
Gamers-creed anmelder om en kanskje tidlig demo av Halo Wars innen noen få dager. /rykte.

GC

In an exclusive interview via Playtm and Gamespot during Games Conventions in Leipzig 2007, with Harter Ryan, Ensemble’s executive producer, he revealed that a demo will be hitting Xbox Live within the few days.[/b]

K999

Keystone State Of Mind
Og der fant jeg emnet ja. Noen kan flytte posten min i Halo 3 emnet til her, og angående den posten om demo istad. Nå har det kommet ett clip som viser demoen, detaljer og slikt ingamer. :)

Her.

Ser ut som om RTS funker på Xbox 360 after all. :) Grafikken var imponerende og gav meg Halo-vibber, bare sett ovenifra.

Sancti

Terrorkatt
Myste nettopp på traileren nå, og dæven så lite imponerende det så ut. Det er godt mulig den demoen bare mislyktes fullstendig i å kommunisere hvordan designet funker, men det virket iallfall betraktelig mindre sofistikert enn for eksempel Company of Heroes eller engang StarCraft.

Det virker litt C&C-ish. Send hær mot hær og så er det et litt småfiffig papir-saks-stein-system der inne som sørger for at den største hæren ikke nødvendigvis vinner hver gang. Great.

Kanskje spillet er terminally dumbed down for å passe konsoll-gamere. Kanskje demoen rett og slett ikke er representativ for gameplayet. Kanskje Graeme Devine rett og slett ikke valgte helt riktige ting å fremheve i demonstrasjonen. Kanskje det er masse å se frem til med spillet som vi ikke vet om foreløpig. Men det var en helvetes dårlig first showing.

Og forresten fikk jeg ikke noe særlig Halo-vibber av det heller. Elites og grunts som står helt stille ute på en øde veistrekning og veksler ild med fullstendig stillestående infanterister? Warthogs som stod stille og vekslet ild med det selvsamme fiendeinfanteriet? Whoa. Du snakker om å bryte grundig med de grunnleggende forutsetningene for følelsen av å delta i strid som skilte de opprinnelige spillene fra hopen.

StarCraft II ser helvetes mye bedre ut.

K999

Keystone State Of Mind
Kan være enig i det.

Fikk ikke noe Halo-vibber, og menneskene og covenent-ene, beveget seg såpass lite at de så litt døde ut.
Jeg kjøper nok spillet uansett, i hvertfall håp om en bra historie, og en god engine. Spillet kjørte jo bra, synes jeg, når warthogs-ene kjørte og svingte, det så veldig stillig ut, men det så ikke Halo riktig ut.

Til nå ser StarCraft 2 bedre ut enn det meste, men vi får se.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Helt streit konsoll-rts spør du meg. Skjønner ikke hvordan dette gjør styringa så mye bedre enn f.eks RA3, men men.
Announcer-stemmen er for øvrig noe av det mest corny jeg har hørt.

Kjøper det når det blir billig.

Litt Age of Empires og litt C&C med frustrerende kontroll og utrolig lite sjarmerende presentasjon. Dette er utdaterte saker.

D

Deleted member 91

Gjest
Announcer-stemmen, den derre dårlige Cortana-dritten, de nye enhetene som ikke ligner grisen, diverse småting som nerder som meg legger merke til (lengre delay på plasmagranatene!!!1) ... egentlig hele presentasjonen er ganske laber, og flere hakk under Halo som gjort av Bungie. Det var ikke så fryktelig mer avansert enn "marker alle, trykk på fienden" i demoen, menneh ja. Hvis du tålte Red Alert på konsoll overlever du nok dette også. Basebygginga er en jævla vits, så klart.