Har du noen gang grått av et spill?

D

Doctor Downs

Gjest
JunJun-Pes emne under Film og TV-delforumet har vist seg å være et av de mer vellykkede emnene på Spillegal om dagen.

Vi som spiller mye storybaserte spill vet alle at triste øyeblikk ikke bare forekommer i filmer, men også i spill.

Så si meg nå, hvilke spill og hvilke bestemte scener har fått deg til å lekke?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan starte opp med min topp 3-liste (Redd for spoilere? Ikke les!):

1. The Legend of Zelda: The Ocarina of Time,: Å møte Saria igjen etter all den tiden. Hjerteskjærende. Jeg likte alltid Saria.
2. Final Fantasy X: "The Spring"-scenen vekket tårene til live. Dette kan ha noe med at Yuna ligna på ei i klassen min som jeg tilfeldigvis var stormforelsket i (og har vært helt til nå).
3. Silent Hill 2: Uansett hvor dårlig jeg ble når jeg fant Maria død i fengselscella eller av å måtte drepe Eddy, så var tilståelsen i hotellrommet cocktailbæret på isen.

Jaujau, selvsagt har jeg sippet i diverse spillscener.

Siden du så flott presenterer det som en topp 3-liste, tenker jeg jeg i alle fall skal presentere en liste. :p

Ze list

1. Final Fantasy IX
Trykk for spoiler
<div id="_open" style="display:none;">Jeg blir alltid veldig rørt av slutten i dette fantastiske spillet. Jeg kan huske jeg fikk tårer i øynene da jeg trodde Zidane døde. Senere har jeg også sippet litt over å finne ut at Vivi høyst sannsynlig stopper.

(jeg skriver inn mer, så snart jeg får innpass for å fikse mer på spoiler-tagen)

C

Crizpy

Gjest
Jeg har faktisk ikke grint av et spill.
Lurer på om det er noe feil med meg, for alle andre har grint av FFVII og X og whatever..
Vel, grineemner er inn, og det virker som folk griner en del.

Men det er selfølgelig en del triste scener

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg har ikke direkte grått, men mange, mange spill har vært så sinnsykt BRA at jeg har blitt rørt til tårenes rand. Jeg husker ikke alle nå, og å bare ramse dem opp som en kjapp summa summarum ville være skammelig i henhold til disse storslagne titlene.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har aldri sippet av et spill, men har vært nær, spesielt i ff VII.
Jeg var også veldig nær med å slippe ut noen gledestårer da jeg slo liverpool i kvalik til premier league med burnley på cm3. preacious moments ^_^

Jeg har aldri grini i et spill en gang, men var svært nære i FFXI en gang.

Jeg var i et dårlig party (lag) med en Galka Whm (svært dårlig). Kom i en litt hard kamp der jeg oppfatter at jeg plutselig ikke blir cura lenger. Så dør jeg og faller ned en level og mister armouren min og alt utstyret og alt det gamle hadde jeg solgt :doh:

Jeg spørte hva den idioten som skulle cure meg om hva faen han dreiv med og så svarte han: Im sorry, I was watching the Ricki Lake show.

Som sagt jeg gråt ikke, men var veldig, veldig nære.
Trykk for spoiler
<div id="14611121416171921_open" style="display:none;">
Du må spille XI for å forstå denne hr fullt ut

Ja... Tårene trillet under Final Fantasy X da...

Trykk for spoiler
<div id="19181087136252422_open" style="display:none;">Tidus forsvinner i slutten av spillet, og Yuna sier "I love You".. :grine:

Fungerer det nå??

Jeg har aldri begynt å gråte mens jeg har spilt et spill, men når jeg i ettertid tenker tilbake på min første opplevelse med The Legend of Zelda: Ocarina of Time, hender det jeg får tårer i øynene.

Har aldri begynt å grine av eit spel, men eg kan jo få frysninger og sånt (Men det gjer vel dei fleste... eller er det bare eg som er unormal?).

Husker den gonga eg prøvde Thief: The Dark Project (1'eren!) for første gong.
Var vel 9 år. :p
Dæven som eg skvatt! Husker spesielt den gonga eg luska rundt i ei borg med orgel-musikk i bakrgrunnen. :blunk:
Var nesten litt skummelt, he he.
Og det blei ikkje særlig beroligende når eg møtte på ein mann som stod i ein plass i mørket og var vakt.
Han hoppa ut i lyset så eg fekk sperre auga skikkelig opp (Med sverdet trekt ut av slira!!!).

Blei nesten litt redd så etter at eg hadde hogd han i senk, måtte eg inn i start-menyen og ta ein liten pause.

Men så klart, det var ikkje noe sånn "HJELP! Eg vil til mamma!".
Innerst inne likte eg det jo.
Det er jo bare litt godt med spel som kan gjere deg skikkelig skvetten!

Eg klarer liksom ikkje å grine av eit spel.
Enten det er gledestårer eller redselstårer.
Det går bare ikkje.

P.S: Begynte nesten å grine av X Games PRO Boarder når eg var 8 år, men det var fordi det ikkje ville funke (Ja, eg har fått det til nå), he he.
Dessuten blei eg vel meir irritert/lei meg.

Lodin

Der Waaaah
Har aldri direkte grini av et spill, men det var like før under Silent Hill 1.
Trykk for spoiler
<div id="143_open" style="display:none;">I det Harry inser at Lisa har vært en "zombie" hele tiden og rømmer fra henne. Blir alltid deprimert av den scenen fordi jeg har full forståelse for hvordan han føler seg. Han har mest lyst til å gå inn igjen og trøste henne, men tør samtidig ikke og hater seg selv for å være så feig.

Blir også veldig emosjonell når jeg spiller Windwaker og søstera til Link blir kidnappa. :(

Ava1on:
Trykk for spoiler
<div id="5322024119221625_open" style="display:none;">Vet det, men fikk den ikke til å fungere fra jobben... Beklager :(

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Kan legge til at jeg holdt på grine av Smuggler's run 1, fordi det var gjennomført dårlig.. Får lyst til å drepe noe bare jeg tenker på det. :tommelned:

Har blitt mer eller mindre rort av spill som Silent Hill og Metal Gear, men det er et spill jeg har gratt av: tror jeg var rundt 8 og spilte et saert basketball-spill pa SEGA. Jeg grat da jeg sa sluttfilmen etter a ha vunnet turneringen. Gode gamle tider.

Opprinnelig skrevet av Aquila@19.05.2004, 01.40
JunJun-Pes emne under Film og TV-delforumet har vist seg å være et av de mer vellykkede emnene på Spillegal om dagen.

Vi som spiller mye storybaserte spill vet alle at triste øyeblikk ikke bare forekommer i filmer, men også i spill.

Så si meg nå, hvilke spill og hvilke bestemte scener har fått deg til å lekke?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan starte opp med min topp 3-liste (Redd for spoilere? Ikke les!):

1. The Legend of Zelda: The Ocarina of Time, å møte Saria igjen etter all den tiden. Hjerteskjærende. Jeg likte alltid Saria.
2. Final Fantasy X, det eneste FF-spillet jeg har vært gjennom. "The Spring"-scenen vekket tårene til live. Dette kan ha noe med at Yuna ligna på ei i klassen min som jeg tilfeldigvis var stormforelsket i (og har vært helt til nå).
3. Silent Hill 2, det spillet i serien med utvilsomt best story, og rørende øyeblikk i kø. Men uansett hvor dårlig jeg ble når jeg fant Maria død i fengselscella eller av å måtte drepe Eddy, så var tilståelsen i hotellrommet cocktailbæret på isen.
Jævla kødd! Måtte du avsløre det med Silent Hill?? Bruk spoiler knappen!

Hadde lest det som stod for hadde det ikke blitt avslort. Han advarte deg.

Chrono Trigger: Da jeg rævkjørte Lavos til grader. Og da Crono "døde" og kom tilbake senere i spillet.

GTA:Vice City: Trykk for spoiler
<div id="18215102115141225_open" style="display:none;">Da Lance viste seg å være en jævla B.B (Backstabbing Bastard) :(

Opprinnelig skrevet av Calypso@21.05.2004, 10.04
Hadde lest det som stod for hadde det ikke blitt avslort. Han advarte deg.
Ja, men advarselen står så nære avslørelsen at det ikke hadde hjulpet.