Har du noen gang grått av et spill?

#22
Har aldri grått av et spill
og tviler på at jeg noensinne
vil.

Men helt seriøst?
Grine av et spill?



---------------------------

Jo, jeg har grinet mange ganger når
jeg tenker over det. Men det er ikke grunnet
sorg, smerte glede. Jeg holder øynene for lenge åpne
fordi jeg er helt fokusert når jeg spiller, øynene
blir tørre og jeg begynner å gråte.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#23
Opprinnelig skrevet av Eulogy+21.05.2004, 08.31-->
<!--QuoteBegin-Aquila
@19.05.2004, 01.40
JunJun-Pes emne under Film og TV-delforumet har vist seg å være et av de mer vellykkede emnene på Spillegal om dagen.

Vi som spiller mye storybaserte spill vet alle at triste øyeblikk ikke bare forekommer i filmer, men også i spill.

Så si meg nå, hvilke spill og hvilke bestemte scener har fått deg til å lekke?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan starte opp med min topp 3-liste (Redd for spoilere? Ikke les!):

1. The Legend of Zelda: The Ocarina of Time, å møte Saria igjen etter all den tiden. Hjerteskjærende. Jeg likte alltid Saria.
2. Final Fantasy X, det eneste FF-spillet jeg har vært gjennom. "The Spring"-scenen vekket tårene til live. Dette kan ha noe med at Yuna ligna på ei i klassen min som jeg tilfeldigvis var stormforelsket i (og har vært helt til nå).
3. Silent Hill 2, det spillet i serien med utvilsomt best story, og rørende øyeblikk i kø. Men uansett hvor dårlig jeg ble når jeg fant Maria død i fengselscella eller av å måtte drepe Eddy, så var tilståelsen i hotellrommet cocktailbæret på isen.
Jævla kødd! Måtte du avsløre det med Silent Hill?? Bruk spoiler knappen! [/b]
Jiiiisus.
 
#24
Ja, jeg begynte å "skrike" når jeg klarte Monkey Island 3 :>

Nei, seriøst, det kan da vel ikke være folk der ute som griner av et spill? >_<
 
#25
Opprinnelig skrevet av Aquila+23.05.2004, 07.02-->
Opprinnelig skrevet av Eulogy@21.05.2004, 08.31
<!--QuoteBegin-Aquila
@19.05.2004, 01.40
JunJun-Pes emne under Film og TV-delforumet har vist seg å være et av de mer vellykkede emnene på Spillegal om dagen.

Vi som spiller mye storybaserte spill vet alle at triste øyeblikk ikke bare forekommer i filmer, men også i spill.

Så si meg nå, hvilke spill og hvilke bestemte scener har fått deg til å lekke?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan starte opp med min topp 3-liste (Redd for spoilere? Ikke les!):

1. The Legend of Zelda: The Ocarina of Time, å møte Saria igjen etter all den tiden. Hjerteskjærende. Jeg likte alltid Saria.
2. Final Fantasy X, det eneste FF-spillet jeg har vært gjennom. "The Spring"-scenen vekket tårene til live. Dette kan ha noe med at Yuna ligna på ei i klassen min som jeg tilfeldigvis var stormforelsket i (og har vært helt til nå).
3. Silent Hill 2, det spillet i serien med utvilsomt best story, og rørende øyeblikk i kø. Men uansett hvor dårlig jeg ble når jeg fant Maria død i fengselscella eller av å måtte drepe Eddy, så var tilståelsen i hotellrommet cocktailbæret på isen.

Jævla kødd! Måtte du avsløre det med Silent Hill?? Bruk spoiler knappen!
Jiiiisus. [/b]
Sorry, men det er fortsatt ikke til å unngå.
 
#26
Jeg har aldri grått av noe spill, men det er en del scener jeg har fått tårer i øynene av.

Trykk for spoiler
<div id="451112141718192324_open" style="display:none;">

1. Final Fantasy VII - Når Aeris blir drept av Sephiroth
2. Final Fantasy X - Spring-scenen.
3. Final Fantasy IX - Slutten, når jeg trodde Zidane var død, og ved tanken på at Vivi mest sannsynlig stoppet.



Og det var alt jeg kunne huske nå. Redigerer hvis jeg kommer på mer.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#27
Det er nok det de fleste mener, at man får tårer i øynene. Gråte innebærer lyder, og det er noe jeg aldri gjør. Men tårer i øynene får jeg. Ingen problemer med det, og det har skjedd med mange spill.

Final Fantasy VII spoilers:
Trykk for spoiler
<div id="15921118323242512_open" style="display:none;">1. Scenen hvor Nanaki finner ut sannheten om faren sin. Dette er nok den mest følelsesladde scenen i spillet for meg.

2. Når Aerith dør. Fikk ikke tårer her første gangen. Ble heller sjokkert den andre gangen, og ble ikke noe særlig trist. Senere har det skjedd flere ganger. Mye av grunnen er også den nydelige Aerith's Theme.

3. Første gangen jeg denget Sephiroth på level 28. Det var så deilig at jeg ble rørt. Det samme gjelder for Demons Gate under denne gjennomgangen

Kan få tårer av Chrono Trigger rett og slett fordi spillet er så utrolig genialt.

Metal Gear Solid 1 & 2 har fått øyekroken min fuktig en del ganger.

Kommer ikke på flere nå.
 
#28
Slutten i FFIX ( Ble nesten rørt til tårer)

Synes den var så utrolig fin(høres teit ut) og musikken passet perfekt. Synd ikke hele spillet var like bra som slutten.

Ble også helt jævla glad og begynte å rope og danse når jeg klarte Omega Weapon i FF8 uten Hero Drinks(!!!) har senere lest at dette skulle være nærmest umulig - men jeg klarte det etter helvetes mange forsøk :tommelopp:
 
#31
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@01.06.2004, 21.35
Musikken i FFX er til og grine av!
Så du synes virkelig at musikken fra FFX er så dårlig, jeg synes faktisk den er ganske bra jeg. Noen av de beste FF soundtrackene kommer fra FFX synes jeg!
 
#32
den scenen i mgs twin snakes, der Meryl blir skutt av sniper wolf og ligger
skadeskutt på bakken er jo ganske trist. :grine:
*Damn!! what is happening to me* ahhh digg når blodet spruter :djevel:
 
#33
Trykk for spoiler.
<div id="_open" style="display:none;">
Trykk for spoiler.
<div id="|124710111315181920_open" style="display:none;">
Ble littegrann rørt i når Nanaki fant ut om faren sin. Men jeg kan ikke si at jeg ble noe særlig påvirket av scenen Aerith døde i. Likte henne aldri uansett. Go Tifa!
 
#34
Det er vel en og annen scene jeg har blitt litt rørt av, men jeg kan ikke si at jeg har sitti rød i øynene med lommetørkle og grini...:grine:

Men Metal Gear Solid, Final Fantasy og Suikoden har deffinitivt noen triste scener.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#35
Opprinnelig skrevet av soppe+01.06.2004, 21.42-->
<!--QuoteBegin-Fanta Boy
@01.06.2004, 21.35
Musikken i FFX er til og grine av!
Så du synes virkelig at musikken fra FFX er så dårlig, jeg synes faktisk den er ganske bra jeg. Noen av de beste FF soundtrackene kommer fra FFX synes jeg! [/b]
Du misforsto meg jeg mente at den var så FIN at du kan begynne og grine av den.
 
C

Crizpy

Gjest
#36
Opprinnelig skrevet av soppe+01.06.2004, 21.42-->
<!--QuoteBegin-Fanta Boy
@01.06.2004, 21.35
Musikken i FFX er til og grine av!
Så du synes virkelig at musikken fra FFX er så dårlig, jeg synes faktisk den er ganske bra jeg. Noen av de beste FF soundtrackene kommer fra FFX synes jeg! [/b]
Ja, fy faen så ræva musikken i FFX er!
Jeg skjønner faen ikke at det går ann å like den hævven med oppskrapa restemusikk!

Tatt i betrakning FF VI, VII, VII og IX kan det overhodet ikke måle seg!
Det som er mest ræva av alt, er bossmusikken! Den er så tæm å ræva det går an å få det!

Ta bossmusikken i FFVI FFVII og FFVIII GRISEBRA!
Mye bra fighte musikk i FFIX og, men den standar-nå-er-det-en-boss musikke suger.. men når du sloss mot de væssere bossen er den DRITBRA!