Harvest Moon

Sikkert en del emner om det her fra før, men gadd ikke lete etter dem :ehm...:
Har kjøpt meg Harvest Moon idag, endelig! Drit artig spill, 4 timer gikk som minutter! Digger det! :D Men...Jeg har ingenting å spise...Har levd på melk i fem dager nå, føler at jeg mangler en del vitaminer og mineraler.... Og hunden min har ikke sett mat i det hele tatt, stakkar.. Aner ikke hva jeg skal mate han med, ikke har jeg fiskestang heller...
Ikke har det gått opp for meg åssen jeg sjekker damer heller... Plukka blomster tidligere, men fant ingen å gi dem til...
Håper noen aner råd.. :confused:

Tror du Harvest Moon kan vare gjennom en hel sommer? Ikke for å lede emnet på gale veier, men nå står valget mellom HM til GBA, og Driv3r til Xbox. Vi kommer til å være på båttur, så eneste gangene jeg får spilt Xbox er når vi ligge med landstrøm, eller når vi flytter oss. Båten lager strøm når den kjører, men Xboxen bruker litt strøm den også. Får hjelpe deg hvis folk synes at HM passer best til GBA i en båt.. :p

Jeg tror nok det kan vare en hel sommer ja... Du skal jo få barn og oppdra ungen og sånn, så det er maaaange timer med spilling i HM.. :D

Melk regnes som mat. Det går helt fint å leve av det. Å kjøpe en høne kan også det kan også være lurt å kjøpe en høne. Og det tar ikke lange tiden før du får kjøpt fiskestang, så det er mange muligheter.

Det er til GBA?

1. Du trenger ikke å spise i det hele tatt... Bare hvil deg når du er sliten (sov eller gå i spa når det åpner)

2. Hunden trenger heller ikke mat, men du "må" børste han og leke med han... (Kjøp en ball og frisbee senere)

3. Hmm... Husker ikke helt hvordan jeg fikk fiskestang, men det var iallfall ikke helt i begynnelsen...

4. De damene som har et hjerte når du snakker med dem kan du sjekke opp... Det tar tid og mange gaver, men når hjertet er rødt (og du har stort hus med alt du kan kjøpe på TV-shop) kan du gifte deg med en... Velg en som du vil sjekke opp/gifte deg med, hvis du gir gaver til 2 blir det dyrt og vanskelig å følge med...

Okei.. Så hvis jeg vil sjekke opp Celia, må jeg kjøpe masse gaver? Har bare plukket blomster hittil jeg... Hvor handler jeg? Finner aldri han Van før han stikker, og det blir en liten sekvens med det... Så inntil jeg finner ut hvor butikken er er jeg rimelig fucked...
Og hvor kjøper jeg børste? Til kua og hunden.... Hmmm... Takk for hjelpen hittil :tommelopp:

Er det Gamecube eller Gameboy Advance verjonen du har? Slik er det hvertfall hvis det er GC versjonen:

Van kommer på den tredje og åttende dagen hver måned, og noen ganger på tilfeldige dager det er han som er "butikken" i spillet. Det er av han du kjøper både fiskestang og børste. Van setter opp butikken sin mellom hotellet og baren.

Celia er glad i blomster og enda mer glad i grønnsaker så vidt jeg vet. Gi henne en gave hver dag. Og så er det ganske mange snakke-sekvenser med henne hvor du må svare riktig for at hun skal like deg bedre.

Opprinnelig skrevet av merlin03@02.07.2004, 20.59
Hvor mange dager er det i en måned a? Er GC versjonen jeg har ja... Takk for nyyydelig hjelp Morbo  :)
Jeg har GBA versjonen, så da gjelder kanskje ikke det jeg sa :p

@merlin

Det er 10 dager i en måned (årstid). Det er en kallender et sted på veggen i huset ditt hvor du kan se hvilken dag det er. På den er det også merket hvilke dager Van kommer og om det er noen festivaler iløpet av måneden.

(ved å møte opp på festivaler vil jentene som er der like deg bedre, tror jeg)

Bare hyggelig å hjelpe :)

Edit: Hva pokker tengte jeg på da jeg skrev den setningen her:
Å kjøpe en høne kan også det kan også være lurt å kjøpe en høne.
:svette:

Har finni ut litt mer nå.. Hehe.. Har til og med fått meg hest :D
Prøvde å gi den blue feather greia til Celia igår, men ho svarte "Oh John, I just don't think of you that way" (argh)... <_<
Hvordan vet man at kua har parra seg ,ed oksen din? Og hvor når kan det skje? Syns ikke han læremesteren min hjelper til stort jeg... :tommelned: Har kjøpt fiskestang nå da! Yaaaay! hehe

Celia vil ikke gifte seg med deg før hun har fire hjerter i dagboka si (den finner du på rommet hennes, ved sengen).

Du kan se statusen på alle dyrene dine på en tavle i fjøset. Er kua gravid tror jeg det vil stå der. Kan også være at det kommer en liten filmsnutt når den blir gravid. Prøv å sett kua og oksen alene i fjøset over en natt :pirat:

Du er forlovet til det første året er over. Det er nesten det samme hvor du fisker, men det er best å fiske når det regner, midt på dagen, eller mellom 10 og 10 om natta.

Hehe! Se der ja! Så du har snikspillt det? Din mørke hemmelighet har kommet fram! :p

Hehe, selv om jeg stilte meg tvilsom til konseptet ovenfor deg og Charcarot, så nektet jeg aldri at jeg ikke pleier å spille det :p

:usikker:

Jasså? Du var egentlig negativt innstilt? Det angrer du vel på nå? :p Syns spillet er drit artig jeg....hehe.. Gleder meg til kua blir drektig, til å se bryllupet mitt, se hvordan det blir å ha en kjerring på gården! :) Lurer på om ho faktisk gjør noe, eller om ho bare rusler planløst rundt, sånn som Takakura (eller hva han heter) gjør...
Blir butikken til han Van bygd ut etterhvert? Får han fler ting lissom? Og kan jeg få fler bygninger etterhvert? Kan man bygge på huset sitt? :confused:

Huset bygges ut etter fire måneder. Kona de er så godt som ubrukelig, men jeg tror hun kan finne på å lage mat til deg. Van for noen nye ting å selge etter fire måneder. Det er ikke noe bryllup, desverre.