Harvest Moon

#1
Vet at Harvest moon er at mann skal leve livet som en bonde, er det noen som har prøvd det. Høres jo egentlig dølt ut men lurer litt alikevel, har snart fødselsdag og lurer på om jeg skal skrive det på listen ^^

Del deres erfaringer og opplevelser. Verdt pengene?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Skriv det på lista alt du vil for det finnes omtrent ikke i butikkene lenger. Av en eller annen grunn ble det produsert kun rundt 20 kopier til Europa så det er ekstremt sjeldent.
Ellers er det det vanlige bondespillet vi har sett før. Kanskje litt vel mye fokus på å skaffe seg kjerring, men man kan alltids bare ta hu på nabogården å fokusere på det som er viktig, svære fine pottiter.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#3
Det er litt morsomt.
men også slitsomt, litt for mye upkeep -som noen ganger virker litt ødeleggende på den ellers så fine spillbarheten- for å være ren nytelse. Men spillet er greit det, bare litt, klarer ikke helt sette fingeren på det... Japanskt?
 
#4
Hvis det er vanskelig å få tak i en EU-utgave av spillet kan man jo alltids kjøpe seg en Freeloader ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Spilte det i ca. ti minutter før jeg ble lei. Tregt og stygt.
Dog, skulle kanskje ikke levert det tilbake til han jeg lånte det av hvis det er så sjeldent.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Hey, det er kjapt og pent. Med andre ord det motsatte av Harvest Moon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Synes det er pent, jeg. Utrolig gjennomført design på alt.
 
#11
Jeg tror de har et par eksemplarer av det på Spiderman her i Fredrikstad, og de selger det til normal pris. Jeg tror de også har det på Spaceworld. Det er ikke GBA utgaven dere tenker på da?
 
#12
Harvest Moon ... Harvest Moon krever tålmodighet. Og mye av det. Til å begynne med, altså. Er vanskelig å komme i gang, det krever kanskje 5-6 timer med ganske intens og konsentrert spilling for å finne en rutine som faktisk fungerer. Og apropos rutine. Når man først har funnet noe som fungerer bra, er det greit å holde seg til dette videre også. Så ... Ensformig for noen, absolutt herlig for andre. Jeg elsker det. Men som sagt, krever en god del planlegging for å få nok tid til dyr, åker og damer.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#14
Helt forskjellig tidspress, helt forskjellige mål og helt forskjellige stiler.

Men kontrollsettene er kanskje noe like.
 
#15
hvilket av spilla har størst tidspress? sånn med tanke på at Animal Crossing følger tida i den virkelige verdene. Er det mye man MÅ stille opp på til satte datoer i Animal Crossing?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Det er overhodet ingenting man MÅ stille opp på i Animal Crossing, men man får ofte belønninger for å gjøre det.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#17
Du må egentlig ikke gjøre noe i noen spill. Men du blir ofte belønt for å gjøre det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Aha, men man blir heller ikke STRAFFET i Animal Crossing. Det blir man i de fleste andre spill. :D
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#19
Vel, de flytter jo ut hvis du er slem... Og det er vel.. psykisk straffende? Eller kanskje det var målet. Hm.
 
#20
Blir litt småirritert hvis jeg for eksempel glemmer Mayors Day eller Haloween.