HD-DVD til Xbox i løpet av 2006

D

Doctor Downs

Gjest
#1
HD-DVD til Xbox 360

Der har vi det, en ekstern HD-DVD drive til Xbox 360. Det står strengt tatt at denne kun vil brukes til film. Personlig har jeg allikevel en følelse av at utviklere snart vil kvie seg for å bruke dagens DVD-format når det blir klart at HD-DVD blir mulig. Eller kanskje vi vil se nye spillutgivelser i to formater fremover, der FMV-kvalitet for eksempel er kutta på i standard DVD-utgaven? Jeg bare spekulerer. Her er ihvertfall bekreftelse på at det er mulig.
 
#2
Tror nok dette vil bli kun til film. Selv håper jeg mest at denne kan bli internal etter en stund, selv om jeg i grunnen tviler.
Men hvordan skal denne kobles til maskinen? Er en vanlig USB 2.0 raskt nok? Og hva blir prisen? Hvordan vil det se ut? Noe slikt?

 
#3
Tror nok den blir noe sånt ja :) lol
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Rimelig unødvendig spør du meg. Mulig den kan bruke noe av kraften i X360 til dekoding av filmen etc., men den blir sikkert nesten like stor og dyr som en standalone-spiller uansett. Og add-ons til konsoller har vel aldri blitt noen suksess. Kan bare nevne at Dreamcast skulle få både ekstern DVD-spiller og zip-drive. Ingen av delene ble noen realitet...Da har jeg heller mer tro på en innebygd versjon med tid og stunder. Litt synd at ikke MS satset på HD-DVD satset på innebygd fra starten (for dyrt kanskje?), så også spillene kunne dratt nytte av langt mer lagringsplass.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#5
Så sant den faktisk bare blir til filmer er jeg helt enig i at den ikke er særlig interessant, med tanke på at en standalone HD-DVD-spiller til nesten samme pris kanskje har en rekke flere playback-funksjoner. Hvis det derimot viser seg med tid at det kan bli interesseant å produsere spill eller utgaver av spill i HD-DVD-format kan det begynne å klø litt i lommeboka.
 
#6
Jeg leste på gamespot, om jeg husker riktig, at prisen ville ligge på rundt $300. Det ville trekt prisen litt for høyt opp for de fleste. Det er kanskje like greit at de gjorde det slik som dette, tror jeg. Men uansett så er det ganske unødvendig.
 
#7
I samme åndedrag kan det også nevnes at en HDMI/DVI tilkoblingsløsning er på vei til Xbox 360. Ikke bare det, men den er også trådløs!

Pulse~LINK will showcase its Gigabit-rate CWave Ultra Wideband (UWB) platform featuring wireless and wired High Definition audio/video connectivity, HD gaming, and multimedia PC applications at the 2006 International Consumer Electronics Show, January 5-8, in Las Vegas.
Demonstrations include the industry's first wireless DVI/HDMI equivalent; ultra-low latency wireless HD gaming between an Xbox 360 and a HDTV; wireless PC to HDTV Flat Panel connections; and the first ever UWB over coax solution capable of supporting IEEE 1394 S400 (400 Mbps) throughput for whole-home connectivity.

Pulse~LINK's CWave UWB digital home connectivity solution enables simultaneous streaming of multiple HDTV programs, high quality multi-channel audio, and high speed data throughout the home. The PLK23300 is the first UWB chipset to deliver Gigabit data rates both wirelessly and over in-home wired media. Breakthrough applications include wireless DVI/HDMI and 1394 for real-time visually lossless HDTV and the ability to provide an interactive wireless connection between HD video game consoles and HD displays. Pulse~LINK's PLK23300 chipset samples will be available for wireless and coax solutions beginning Q1 2006.

[/b]
Kilde
 
#8
Men hvordan skal denne kobles til maskinen? Er en vanlig USB 2.0 raskt nok?

[/b]
USB 2.0 har 480mb/s, dette er brukbart kjapt og knapt noen dvd-drev som klarer å utnytte seg av. Men vet ikke helt hvor mange MB/s HD-DVD avspilles i. Forresten er 1X DVD = 1.5MB/s