HDMI fra PC til TV

#1
Dette har kanskje ikke noe her å gjøre, men jeg prøver. Trenger litt hjelp igjen. Jeg har MSI GTX 580 med Mini HDMI utgang. Prøver å koble en hdmi kabel fra pc og til tven, men får ikke bilde. Noen som vet hva jeg må gjøre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Still inn TV-en på riktig HDMI-inngang.

Alternativt kan det være noe annet, ikke så godt å si all den tid du ikke kommer med noe info og jeg ikke er synsk.
 
#3
Helt grønn på sånn feilsøking som dette så vet ikke hva slags info jeg skal komme med haha.. et skudd i blinde her.. den er på riktig utgang. såpass vet jeg :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Har du stilt skjermkortet til å sende bilde over HDMI-utgangen?
 
#5
Jeg leter meg ihjel etter hvordan jeg gjør det.. Har nvidia kontrollpanel oppe, men den detekter bare pc skjermen som er koblet på. finner ingen tv :S
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Høyreklikk på skrivebordet og velg "Skjermoppløsning" (eller tilsvarende, har engelsk Windows her). Der skal du kunne velge skjermene dine (eller, skjermen og TV-en) og hvordan bildet skal vises på hver av dem. Hvis ikke det funker? Sjekk med en annen kabel eller noe.
 
#7
Den finner bare dataskjermen der også.. har sjekket :/ kabelen fulgte med skjermkortet og tven er ganske ny på markedet i følge standarder osv så det skulle vel ikke være no problem :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Hva hjelper det å si "det skulle vel ikke være noe problem" når du faktisk har et problem? Da må man nesten finne ut hva som er galt, og kabelen er det enkleste å sjekke så dermed er mitt tips å prøve med en annen kabel.
 
#9
derfor jeg ikke sa "så det er jo ikke no problem" :) skal se om jeg finner en annen kabel. kan jo være den. på kontrollpanelet og inne på skjermoppløsning detekter den bare en skjerm. så enten er det vel kabelen som du foreslår eller så må hdmi utgangen aktiveres et sted..
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Hva slags TV har du?

Edit: prøv å dra kabelen fra skjermkortet til skjermen ut og sett inn hdmien til tven i etterkant.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#12
Agradula skrev:
Hva slags TV har du?

Edit: prøv å dra kabelen fra skjermkortet til skjermen ut og sett inn hdmien til tven i etterkant.
Det er en altfor stor del av meg som håper at svaret en "en 32" rør-tv jeg arvet av bestemor"
 
#13
Eg vil ha 32" rør-tv til min gamecube og xbox..

Sånn ellers har eg ikkje noe å bidra med i denne tråden annet enn prøv datamaskinen på ein annen skjerm, prøv ein annen maskin på din skjerm etc. Bytt ut alle variabler til du finner problembarnet. Og lykke til. ;)
 

Terje

mostly harmless
#14
Prøvd å bare lese i bruksanvisningen hvordan det å få bilde via HDMI skal gjøres? Overraskende nok står det gjerne greit forklart der.
 
#15
Slått på TV'en? Jeg kobler til TV via reciever'n min, men den må være slått på for å bli oppdaget i kontrollpanelet.
 
#16
Takk for svar, driter i hele tv-på-pc opplegget. Bestilte meg en 27" pc skjerm istedet. syns tven ble litt for stor uansett i forhold til hvordan jeg må plassere det pga lite rom..
 
#17
Det du kunne gjort er å laste ned Camstudio, det filmer skriverbordet og hva du gjør på PC'n. Fort gjort, deretter på videoen vise innstillingene dine i nvidia kontrollpanel. For alt man vet kan HDMi-miutgangen være ødelagt, da kunne du teste DVI kabel, eller med DVI-HDMI converter(fåes med på kjøpet av grafikkort i blandt), og da kjøre vanlig HDMI-HDMI.

For min del syntes jeg 40 tommer tv på PCen passer ypperlig, men hver sin smak.
 
#18
tven er 50, og det ble litt stort å ha på skrivebordet. hehe.. nå er allerede skjermen bestilt, så er ikke så farlig :)
 
#19
Nå har jeg fått Philips 27" LED 273E3LHSB pc skjerm. Velger HDMI som output på skjermen. "No video output" sier den og bytter tilbake til VGA kabelen. HDMI kabelen er det ikke no problem med. Har prøvd den på annen skjerm og data. Fungerer fint der. Noen som vet om det er no innstilling som må aktiveres? Finner no om det noe sted..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20