Head Tracking med Wii

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1
Jeg satt og skummet over Nintendoforumet her i kveld (skyt meg) og jeg fant faktisk noe utrolig stilig.

Head Tracking vil altså si at man bruker Wii's bevegelsessensorer til å gjøre at perspektivet i spillet forandrer seg utifra hvor spillerens hode er. Det skaper en illusjon av at man faktisk ser gjennom ett vindu til en annen verden. Det fungerer jo fantastisk, og gjør skam på alt vi i dag kaller 3D. Utviklet av en kar ved navn Johnny Lee, vet ikke om han er en jeg burde kjenne til.

Videoer sier mer en 24 000 ord i sekundet: http://radiohode.org/2008/01/05/foran-en-b...pillrevolusjon/
 
#2
Hey, det der så da ut til å fungere alldeles utmerket. I hvert fall med konseptdemoene som han har skrudd sammen. Dette er på ingen måte nytt, men det kule med denne metoden er at man nesten ikke trenger ekstrautstyr for å få det til. Så spørs det jo hvor bra det faktisk funker i praksis med et ordentlig spill, men dette var såpass interessant at jeg håper noen tar det videre.
 
#3
Allerede postet i shizzle-emnet. Han har funnet flere fancy bruks-områder for wiimoten og, blant annet fingertracking og touch-whiteboard: Sjå