Heroes of Newerth Norge er oppe!

Hei til alle Heroes of Newerth (HoN) spillere, og alle som venter i spenning for å få tak i en beta invite. For de som ikke vet hva HoN er kan jeg veldig kort forklare det.

HoN er et spill som er sterkt basert på DotA (de har spurt Icefrog, og han støtter prosjektet fullt ut.) Jeg tror ikke jeg kjenner EN eneste person som misliker Heroes of Newerth, enten det er veteraner fra DotA, eller personer som er nyinnvidde til sjangeren. Dvs, Heroes of Newerth er DotA versjon To.

Spillet Heroes of Newerth er som mange vet fortsatt i closed-beta, men her i Norge har pågangen faktisk vært ganske stor for å kunne spille dette spillet. Når den tid er kommet at HoN blir sluppet ut til allmennheten er vi derfor sikre på at brukerbasen kommer til å gå rett i sky.

Vi mener derfor det er viktig å kunne tilby en ordentlig webside hvor HoN spillere over hele Norge kan samles den dagen spillet blir utgitt, og tilby førsteklasses guider, nyheter, konkurranser, forum og diverse andre ting.

For å få til dette har vi allerede begynt å planlegge en side. Prosjektet er fortsatt ungt, og til nå har vi kun fått satt opp et enkelt forum. Vi er fortsatt i prossessen med å forbedre forumet, men vi mener at det å åpne tilgangen for norske HoN-spillere, da i første omgang brukerne her på Gamer.no bare tilføyer gode ting.

Vi regner med at aktiviteten på forumet ikke vil være så ekstremt kraftig i starten, men vi satser på å hele tiden tilføye nye ting, og dermed øke brukerbasen litt etter litt.

Derfor velger vi nå å åpne det første norske Heroes of Newerth samfunnet. Vi håper at dere vil besøke oss!

Med vennlig hilsen
KimG, Error og EvilLeader!

PS: Hvis du enda ikke har en beta invite, har vi noen til overs. Vi skal også prøve å få kontakt med S2-games, og få en håndfull med invites som vi kan dele ut.

Vi er nå kommet godt i gang med forumet, og har godt over 800 brukere!
Vi har allerede hatt en konkurranse hvor to spill + betakeys lå i potten (flere vil komme), og vi har også mange betakeys å dele ut til de som er litt aktive på forumet!

Vi har også for en stund tilbake fått nytt domene og webhotell, og den nye linken nå er www.hon-norge.net

En spesialdesignet webside med egen grunnkode og andre fancy elementer kommer også snart opp! :)

Ha en fin dag
- Error

Jeg tror ikke jeg kjenner EN eneste person som misliker Heroes of Newerth, enten det er veteraner fra DotA, eller personer som er nyinnvidde til sjangeren. Dvs, Heroes of Newerth er DotA versjon To
Jeg misliker HoN. Det er alt for hardcore. Det krever hard pugging og mye forhåndstudering og forumlurking for å i hele tatt ha muligheten til å gjøre det godt. Av DotA, HoN og LoL er HoN det som er minst nybegynnervennlig.

DotA er på ingen måte mer nybegynnervennlig enn HoN. I HoN har man tross alt faktisk mer enn vanlig hjelp for nye spillere (mer enn det man ser i andre spill ihvertfall). Og turtorials og AI er planlagt til release.
Stødig liste av recommended cookie cutter-items til alle heroes har blitt lagt til (De gangene jeg faktisk har sett på itemene har de som oftest vært relativt greie, de kan selvfølgelig ikke ta hensyn hva du møter/taktikken du velger, men det er hele poenget med spillet og hva som skiller middels fra god). Forumet er propfult av turtorials som går over alt fra spillestil til items.

DotA derimot har et hav med forums med aktivitet som følger med når communitiet er så spredt. Nybegynnere er som oftest tvunget til å spille på battlenet med en buffer på 200ms som gjør det direkte umulig å spille skikkelig uten 3. partsprogrammer.
Såkalte "noobgames" varier i nivå fra <Helt ny til dota> til <spilt i to år> siden nivået mellom de dårligste til de beste er såpass stort.

Jeg kunne gått gjennom matchmaking, ranks, ingame, global persistent stats for alle spillere, leaver ratio og mye mer, men du tar rett og slett feil.

Om man leter etter et "dota-spill" er LoL (LOL) egentlig ikke et alternativ heller. Stikkordet er Even playing field, spillet handler i bunn og grunn om hvem som gidder å bruke nok penger.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Dessuten skulle du posta dette i hon-tråden i Sosial Spilling, ditt grauthue!

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Sjekk hvem som ikke er kul nok til å eie i HoN, dere. :smugdog: