Hidden

#1
Mulig jeg er litt bak strømmen nå. Men jeg har oppdaget den herlige HL2-modden "Hidden" i disse dager, og tenkte jeg kunne dele det med SG;

Konseptet er simpelt, men utrolig moro. Kort og godt er det alle mot en. Som oftest 6-8 mot en person. De "snille" er da den hemmelige taskforcen kjent som IRIS, som jakter på "The Hidden", et genemodifiseringseksperiment ( ! ) gone bad.
Dette er twisten i spillet; Hidden har da utviklet overmenneskelige egenskaper. Han kan bla;

Hoppe utrolig høyt og langt
Klatre og sitte på vegger i en liten periode
Se gjennom vegger (krever at Hidden står stille mens han bruker egenskapen)

IRIS bruker klassiske våpen, som standard assualt rifle, shotguns og SMGs, mens Hidden bruker en kniv.

Spillet høres kanskje litt for lett ut for erfarene IRIS-spillere, men Hidden er tilnærmet usynlig. Dvs. at dersom hidden står stille i et hjørne, vil du neppe se ham dersom du ikke har spilt en liten stund.
Hvordan han ser ut er vannskelig å forklare, så her er et bilde:

The Hidden:


Hidden-Source.com - Her kan du lese mer om spillet og laste det ned

Spillet, som alle andre HL2 Mods, krever selvfølgelig en HL2-install.

Om noen har lyst til å spille en gang, er det bare å si ifra. Selv synes jeg spillet fungerer best med et par venner over skype / VT. Dette er også ufattelig morsomt på LAN.

Edit: Sånn ellers. Spillet er ikke vannskelig å lære. Nå har jeg spilt en del source-mods, men har blitt bedre enn de fleste jeg spiller med i løpet av 2/3 dager. For oss Nordmenn er det heller ikke et problem å finne servere med grei ping (20-40 for meg som sitter på 20mb)
 
#2
Har spilt Hideen utrolig mye på LAN med venner og er et av de morsomste spillene jeg vet om. Har ikke spilt det på en god stund, men jeg blir med og spiller anytime.
 
#3
Blir med jeg også, har spilt litt av og til, men jeg har enda ikke fått skikkellig taket på egenskapene som hidden. (wall climbing etc)
 
#4
Just for the record, så har hidden også granater.
Hvilke servere spiller dere public?
 
#5
Med tanke på at det bare er en håndfull servere med grei nok ping (rundt 10-12) går jeg på den med det mappet jeg liker best og flest spillere som oftest.

Men det går mest i Pigstick off og Weighted. Ellers tar det som regel evigheter før jeg får være hidden.

Legion er nicket for tiden, bare å si hei om du ser meg.
 
#6
Funker dette spillet over hamachi?

L€ON er nicket. Eller lignende, hender jeg skriver det annerledes.
 
#7
I teorien skal det være problemfritt å kjøre Steam over hamachi, så jeg ser ikke no grunn til at det ikke skal fungere. Det er jo bare å teste uansett.