Historien i spill

#1
Jeg lurer på hvilke spill som har en virkelig bra historie. vet du om noen?
da lurer jeg ikke på om grafikken får deg til å føle du er i en annen verden, eller om kontrollene er så håpløse at du faller ned stupet uansett hvor tregt du svinger.
jeg lurer på hvilke spill som har en skikkelig bra, engasjerende, rørende, osv. historie.
så kom igjen, host opp dine favoritter. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Darwinia. Det er rett og slett det spillet med best historie jeg noensinne har vært borti. Gråt da det var slutt, og det har aldri skjedd før...
 
#3
FinalFantasy VII! snakk om historie!
 

Halky

Veteran bruker ;)
#4
Vel vel, spillet Mafia: The City Of Lost Heaven har en bra historie ;) Og det samme har Metal Gear Solid 1, Metal Gear Solid 2 : Sones Of Liberty og Metal Gear Solid 3: Snake Eater :)

Edit: Takk til Yetipants, som minnet meg på Deus Ex, glimmrende spill med kjempe bra historie ;) Selv om 2'ern skuffet.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#5
Historien i Star Wars: Knights of the old republic spillene er bra. Det som er morsomt der er at du kan ha dirkete innvirkning på hvordan den forløper også. Liker også veldig historien i Final Fantasy VII. Engasjerende og interessant.
 
#7
Vel, Final Fantasy VII har jo en ganske så interessant historie, som de andre her har nevnt, også Knights of the old republic selvsagt.
Historien i FFIX er jo også ganske rørende vis det er noe slikt du er ute etter, synes jeg da.
Synes også Fable burde nevnes, historien der du spiller livet gjennom som en helt, fra ung til voksen. Historien er ganske søt. :p
 

oma

Village Drunk
#9
max payne bra\kul historie,
ico bra historie,
selfølgelig mgs 1,
commandos 2 men of hunour
grim fandango... mangen der ute med gode historier
 
#10
Vel, det var jo bra historie gjennom MGS2 og, men ikke like bra som MGS1 eller MGS3.

Likte tanker delen på Mgs2 bedre enn plant ja, men det er fortsatt gøy å spille som den homofile femi-agenten Raiden! på plant å :p

EDIT: Til dkdaffy selvsagt :p
 
#12
Jeg digget historien i Secret of Mana og Suikoden 1 da jeg var yngre. "mildt" klisjè farse, men dog.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hømm. Deus Ex, da dere. Glemte det istad, men... ja. Fet historie de luxe, skal jeg si dere.
 

Terje

mostly harmless
#14
Legacy of Kain-serien. Veldig intrikat historie som etterhvert sjonglerer med mange løse tråder, uten å noengang helt miste kontrollen på dem. Imponerende gjennomtenkt historie.
 

oma

Village Drunk
#16
mark of kri comes to mind...

sorry jeg ikke har alt samlet, kommer ikke på dem samtidig...:(
 
#18
Shenmue må vel nevnes, selv om det er et stort minus at historien ikke har en slutt (og trolig aldri får det heller). Den er i vertfall veldig rørende... :grine:
 
#19
Metal Gear Solid 1 og 2. Har ikke fått spilt 3eren enda, men har hørt at historien i det spillet overgår de to første i trilogien på PSX og PS2. Må også nevne Star Wars: Knights of the Old Republic, GTA: VC og GTA: SA (Enkel men bra historie.).