Hjelp ang gammel arcadespill!

#1
Hei!
Finnes det flere der ute som pleide å bruke alle sine småpenger på arcadespill som stod på kiosker og slike steder? Vel, for mange år siden var jeg ivrig på den fronten.
Jeg prøver å finne tilbake til et av mine favorittspill, men klarer ikke finne tittelen...
Spillet gikk ut på å fly en flue bortover på skjermen som hele tiden flyttet seg, man kunne samle våpen og skyte mot alt som kom imot. Tipper dette var sent 80- tidlig 90 tall.
Noen som kan hjelpe?
 
#3
SITAT(Thinaran @ 02.10.07, 18.10) 84087
En flue?

Var det horisontal- eller vertikalscrollende?
[/b]
Det scrollet mot høyre, altså horisontalt.. og fluen kunne man styre rundt på skjermen.. Var klassisk opplegg, masse mobs gjennom hele brettet, og et par bosser. Kan være det var en humle, men altså.. en slags bie-ting.. :hehe:
 
#6
Tenker bare på levelen etter første bossen i Rayman, jeg... som en eller annen her på forumet har som avatar.
 
#7
SITAT(Klaymen @ 02.10.07, 19.04) 84098
Tenker bare på levelen etter første bossen i Rayman, jeg... som en eller annen her på forumet har som avatar.
[/b]
Hmmm.. nei dette var visst ikke så lett.
 
#9
SITAT(Renkesmeden @ 03.10.07, 02.05) 84155
Kan det være Insector X? Riktignok styrer man en mann med vinger og propellhatt, men denslags kan trolig kategoriseres som en slags bie-ting.
[/b]
Jepp! Det var det! hehe, da gjelder det bare å finne en emulator.. Tusen takk B)