[PS3] HJELP: Demon's Souls problemer

#1
Pga. en bug, greide jeg å angripe selgeren i World 2 (også kjent som Filthy Man). I det jeg slo til noen digre bier med Claymoren, ble hvis han og touchet. Det ender da med at han bare forfølger meg og slår meg med pinnen sin. Jeg får da ikke kjøpt viktige ting som "Stone of Hardstone" og "Large Hardstone Shard". Vil og nevne at det nesten er umulig å få tak i de steinene av gruvearbeidere eller andre skapninger, siden jeg har angrepet de så mange ganger.

Så jeg lurte på om noen vil hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan få tak i dette? Eller om noen vil evt. bytte noen av de to nevnte tingene jeg trenger for å oppgradere Claymoren min. Tilbyr svært bra, er ganske så avhengig av de steinene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Nå er det en stund siden jeg har spilt Demon's Souls, men... det virker ikke som om du har kommet spesielt langt i spillet? Nok av fiender som dropper chunks og shards og sånt, men ikke først og fremst så tidlig. Hvis det er SKIKKELIG krise går det vel også an å starte på nytt hvis du bare har spilt et kort stykke.
 
#3
Nå er det en stund siden jeg har spilt Demon's Souls, men... det virker ikke som om du har kommet spesielt langt i spillet? Nok av fiender som dropper chunks og shards og sånt, men ikke først og fremst så tidlig. Hvis det er SKIKKELIG krise går det vel også an å starte på nytt hvis du bare har spilt et kort stykke.
Slått ni bosser så langt, vil for all del slippe å begynne på nytt. Spilt i over 20 timer.
 
#4
Det der er ingen bug, om du har slått en person nok til at de blir sint på deg, får du aldri bruke dem igjen. Det samme skjedde med meg, dessverre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Slått ni bosser så langt, vil for all del slippe å begynne på nytt. Spilt i over 20 timer.
Vel, da er vel det greieste å peise gjennom og satse på å ta igjen det tapte i New Game+. Eller bare, du veit, grinde etter steinene et annet sted.
 
#6
Det der er ingen bug, om du har slått en person nok til at de blir sint på deg, får du aldri bruke dem igjen. Det samme skjedde med meg, dessverre.
Er fullt klar over at det ikke er en bug om jeg slår han, slik at han blir sint på meg. Men tingen var det at jeg slå mot en sånn bie, og selve selgeren stod bak meg. Jeg traff han ikke engang, men likevel ble han skadet :p
 
#7
Vel, da er vel det greieste å peise gjennom og satse på å ta igjen det tapte i New Game+. Eller bare, du veit, grinde etter steinene et annet sted.
Claymoren er oppgradert til det sjuende nivået på standarden. Har mine tanker om at det kanskje holder? Men hadde så klart vært fantastisk om jeg hadde kommet på en løsning, slik at jeg kunne få "Blessed Claymore" eller noe slikt.

Men så var det en siste ting, kan det være mulig å bruke brukeren på en annen save, og farme og kjøpe ting jeg trenger der istedenfor? For da er vel muligens ikke den selgeren vekke?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Hvordan har du tenkt å få det over på den første saven din?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
20 timer er vel regna som lite i dette spillet?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Etter du har rundet spillet starter du forfra, men beholder level og alt av items (unntatt nøkler). Alle fiender er litt mer aggressive og har 40% mer helse/skade. Deretter går det opp 8% for hver NG+.
 
#15
Etter du har rundet spillet starter du forfra, men beholder level og alt av items (unntatt nøkler). Alle fiender er litt mer aggressive og har 40% mer helse/skade. Deretter går det opp 8% for hver NG+.
Noe jeg må vurdere. Finner forresten en del steiner ved de mini-phalanxene i World 1-2, funker fjell det ;)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
Start i 2-2 og løp gjennom tunnelen der gruvevognene med eksploderende kuler kommer fra, litt videre inn finner du en hule med 7-8 crystal lizards.
 
#17
Start i 2-2 og løp gjennom tunnelen der gruvevognene med eksploderende kuler kommer fra, litt videre inn finner du en hule med 7-8 crystal lizards.
Hehe, der har jeg vært en del ganger ja. Men så treig som jeg er, greier jeg ikke å ta flere enn to-tre av dem.
Greier meg forresten ganske så bra med det jeg har. Fikk oppgradere Claymoren to hakk til av de steinene jeg fant.

Btw!
Maneater - defeated!!! :)