[PS3] Holy feck, Drakengard 3 er en ting som skjer

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Square-Enix er redde for risikoer for tida så det spørs om de blir å ville slippe et spill med en blodtørstig sosiopat som reiser sammen med en pedofil alv og ei dame som spiser barn.

Drakengard 1 og 2 er fæle og umorsomme spill med en del originale ideer men mest bare jævelskap. På slutten av Drakengard flyr dragen til hovedpersonen gjennom en interdimensjonal rift og blir skutt ned av en jetjager over New York. Den eneste kvaliteten disse spillene har var at dette ledet til det fantastiske Nier. Men utvikleren av disse spillene eksisterer ikke lenger så vi får se etterhvert som info slipper ut. Så langt er det bekreftet at spillet vil være en action-RPG og to hovedpersoner er avslørt. Zero har en blomst som gror fra øyet hennes og kan angripe fiender med magisk sang. Søstra heter One og er en intellektuell (ikke så vanlig i fantasyverdener).

Uansett hva som skjer tror jeg vi er sikret at spillet blir interessant på en eller annen måte, om så bare i sjokkverdi.

Kilde: Siliconera

Lodin

Der Waaaah
Om dette fortsatt er bugfuck batshit bananas, men ikke ræva sånn som de forrige skal det skaffes. Minner meg forøvrig nok en gang på at jeg må spille Nier.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
VEL

Har lagt noen timer i dette og er på tredje kapittel. Hvis du syntes Nier var stygt har du en overraskelse i vente, for teknisk sett er Drakengard 3 helt grønnjævlig, og både ser ut og spiller som et late-gen PS2-spill. Lavoppløste teksturer, tearing, fps-drops, feil lipsync i cutscenes og masse andre amatørfeil. For eksempel at tale ikke er koblet til modeller sånn at selv om du dreper noen som snakker så fullføres replikken. Det er kameraproblemer som ble fiksa i forrige tiår, og targeting-systemet er helt håpløst og har fått meg drept flere ganger. Level designen er stygg og uinteressant, og det kan komme plutselige difficulty spikes hvor en fiende uventa får en ny form hvor angrepene dens tar en tredjedel av livet ditt i slengen og du må restarte brettet litt uten å helt skjønne hva som skjedde.

Men men, hva med storyen da? Vel, så langt handler det bare om at en psykotisk dame vil drepe søstrene sine for å bli den mektigste intoneren (damer som kan bruke magi basert på sang) i verden. Dette gjør du sammen med din mildt tilbakestående og inkontinente drage, en sadist som klager over hvor mye sex han måtte ha med den ene sexy søstra di, og en masochist som sitrer med nytelse hver gang noen snakker dritt om han. Hvilket er mesteparten av tida. Det virker som man plukker opp en ny avviker for hver søster man dreper. Men ta det med ro, alle søstrene dine er forferdelige mennesker også, så du er sikker på at du ikke blir å ha sympati med noen i spillet!

Lydsporet er ikke av like høy standard som Nier, men nærmere Drakengard 1, med litt repetitive ubehagelige lyder under missions uten klare å lage samme stemning som Drakengard 1 hadde, iom at settingen der var et kongedømme i krig. Det er likevel en del fine spor her og der, og bosstemaene har en del tøff elgitar. Also: Dubstep

Cavia fikk antakelig lage dette basert på sin dedikerte fanbase, og da Square-Enix hørte "dedikert fanbase", så oppfattet de det visst som "folk vi kan blø tom med overpriset DLC". Skal du ha alle prequel-episodene for alle seks søstrene vil det koste deg like mye som selve spillet.

Lodin

Der Waaaah
Jeg digger det selvom det som nevnt er et dumt drittspill. Helt klart verdt å få med seg for den mongo storyen. SJWere gir det og såklart skryt siden det framstiller kvinner som den sterke parten. :p
Blir å fortsette snart, må bare gjøre meg ferdig med Ural Mud Truck Simulator 1991.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Elsker hvordan en greie som igrunn bare går ut på å gjøre spillkulturer åpnere og mer inkluderende er blitt redusert til noe man nevner i forbifarten for å latterliggjøre. Hehe bare kødda det er skammelig.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg måtte slå opp den forkortelsen.

Taro sa at han pitchet en masse forskjellige versjoner av Drakengard 3 til Square-Enix, men bare all women-ideen fikk noe gjennomslag.

Lodin

Der Waaaah
Uansett er Social Justice Warrior et stiligere navn enn Mens Right Activist.
Noe som også er stilig er de nye hattene man kan kjøpe til Mikhail. Nå kan man sette på ham huet til en av babbyene fra det første spillet eller huet til han creepy glisende hvite kisen fra Nier