How much human is too much? (demo 360)

Lodin

Der Waaaah
#1
Jeh, dette som er håpet for noen at skal bli et av årets store titler til 360 har akkurat fått demo. Too Human er en Diablo-klone hvor man spiller romvikingen Baldur. Det vil si, man er egentlig guden Balder, men tullingene i Silicon Knights har gått for de ubruklige engelske variantene av nordiske gudenavn. Uansett er det vikingguder i en sci-fisetting. Er det no særlig?
Man går med venstre stikke og denger med høyre så selve gameplayet er vistnok ikke så avansert, men det er sånn disse spilla skal være. Demoen er vistnok rundt en time lang med bare en klasse og ingen coop. Synd, men man kan ikke få alt her i verden.

Sånn, da kan vi begynne å poste nerdraginga til Dennis Dyack og bitche om at dette ikke er Eternal Darkness 2. :p
 
#2
Jeg har lyst til å like det, så utgangspunktet er til stede. Forhåpentligvis skuffer ikke demoen meg, den skal jeg teste om en liten stund.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Jeg gidder ihvertfall ikke bruke penger på dette. Kampsystemet var forsåvidt greit, men ellers var det meh. Til å skulle være en hack'n slash er det utrolig treigt. Hver gang man får noe nytt utstyr eller mer skillpoints må man inn i et drittreigt menysystem som er kronglete og upraktisk satt sammen. Så når man endelig har fått laga seg støvler som gir litt bonus kommer det en kuttescene som varer i en halv evighet. Enten det eller så må man inn i cyberspace å dille.
Begeret gikk fullt når jeg begynte å møte fiender med skjold som jeg ikke har peiling på åssen man tar. Fint at spillet ikke gidder ta seg tid til å forklare sånt. Det resulterte i at jeg døde ganske kvikt. Da kom det en valkyrie ned fra taket og slepte meg opp (tok et halvt minutt og kunne ikke skippes) og så respawna jeg to kilometer unna der jeg døde og måtte traske hele veien tilbake. Når jeg så var tilbake ble jeg nok en gang killa av samme fienden med skjoldet. Maskina gikk av når valkyrien dukka opp igjen.

Dennis Dyack er en dick.

EDIT: Sånn forøvrig kan det vel passe å nevne at dette spillet har vært i produksjon siden før Eternal Darkness og har hoppa platform fire ganger. Skulle oprinnelig gis ut som et tre diskers epos på Playstation. =D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Beklager, men jeg må stenge denne tråden på oppfordring fra Dyack. Dere kan ikke uttale dere om spillet med mindre dere kjøper fullversjonen.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Jepp, ikke så mye mer å si. Rimelig trøtte greier, middelmådig grafikk og slåssinga var ganske klønete. Gleder meg til Dyack sprenger et blodkar når dette havner på rundt 60 på Gamerankings.
 
#6
Dette spillet så utrolig pretensiøst og kjedelig ut. Utviklerne snakket jo om det som om det skulle forandre verden og bli om til en religion eller noe. Jævla møkk.
 
#8
Too Boring™.

Selv med en sterk skepsis fra starten av, ble jeg faktisk overrasket over hvor utrolig kjipt dette var. Å ikke styre kameraet med høyre analog var ikke noen nyskapende intuitivitet, det var et konstant irritasjonsmoment siden kameravinklene til enhver tid var satt til å være så dårlige som overhodet mulig. Kampsystemet var gjennomført kjipt, og alt jeg trengte å gjøre var å holde inne analogen i en eller annen retning, så vant jeg uansett etter et par minutter. Karaktermodellene så ræva ut og voiceactingen var omtrent like god som i Haze.

Silicon Knights kan ta seg et stev, og Dennis Dyack er en sigøyner. Blæ.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
1up har første anmeldelse ute og gir det en rungende C-. Det er meh som RPG og bleh som action tittel. I grunn ikke no nytt her som vi ikke allerede vet fra demoen, men nå starter nedtellinga til internett blir dekt av deilige eksploderte Dyackbiter. Følger med et lykketroll i hver eske.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Der ja, Dyack'd!
Dyack: I think we took for granted how innovative the game was. First of all, the demo got a tremendous amount of attention. We've had over a million downloads, the reception has been by and large extremely positive.

But what we're also seeing is for the people who don't like it, generally just don't get it. And it's because we've created something so innovative and different. It's ironic, it just shows that human nature of if you don't understand something, you immediately attack it. It's pretty interesting in that regard.
Play: Any final thoughts on the very first Too Human, for us Denis?

Dyack: Too Human is... I guess I would categorize it as so innovative, people might find it difficult to understand at first.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Jeg må si jeg synes PR-strategien begynner å bli litt vel repetiv.

DERE SKJØNER INGENTING!!!! KJØP SPILLE!!