How much prime could a metroid prime if a metroid could prime prime?

Lodin

Der Waaaah
Så var altså tiden for oss europeere kommet og vi skal nok en gang tre inn i romdrakta til Samus Aran. Kanskje litt trang i livet, men det er ypperlig med skulderplass her.
Selv syns jeg sålangt at dette er det klart beste MPet til nå. Kontrollen fungerer ypperlig og for første gang kan man effektivt se opp og ned og samtidig strafe. Setter man kontrollen på det mest sensetive er det opp mot det man finner på en PC i presisjon.
Historien er litt mer episk denne gangen. Så langt har jeg bare sett basene og romstasjonene til mennesker jeg er alliert med. Det yrer og kryr av soldater og teknikere som alle syns at jeg er en ekte gromjente. Det er litt stas at Samus for en gangs skyld får litt skryt av noe annet enn en skjerm. De andre hunterene er og tilbake og de fungerer bra. Dukker opp på forskjellige punkter og hjelper Samus. Jeg spilte ikke Metroid til DS så det er første gang jeg treffer dem, men jeg syns de setter Samus i et litt annet lys. Det finnes andre helter enn hu der ute og de konkurerer om å være best.
Også er det skipet ditt da. For første gang får man sitte i cockpiten og der er det mye å drive med. Man har scannere, radioer, skjold, kanoner og navigasjonssystemer man kan fikle med og sånt liker jeg. Riktignok gjør det lite foreløpig, men det hjelper nok en gang med til å gjøre Samus mer ekte.
Ellers er dette akkurat samme Metroid Prime som før. Snike rundt i ganger, scanne 15.000.000 dippedutter og skyte stygge insekter. Bortsett fra at de er mye lettere å treffe denne gangen fordi man ikke styrer en drita gnu med tre bein. :v:

Så ja, er det noen andre som skal ha dette? Wiien oversvømmes jo ikke akkurat av gromspill for tida så etter Paper Mario så er det vel et naturlig kjøp?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg hadde kjøpt det i går hvis Bergsala hadde klart å levere til Game og Narvesen, eller hvis Platekompaniet hadde tatt inn mer enn 3 eksemplarer. :(

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Utsolgt praktisk talt overalt, fyren på EB Games nærmest lo da jeg sa jeg ikke hadde forhåndsbestilt men han var grei nok til å ringe andre butikker i nærheten for meg. I dag fant jeg det tilfeldigvis i en FreeRecordShop-sjappe. Det er ikke første gang utsolgte Nintendospill er å finne der, jeg fant frem Super Paper Mario der ved release også. Sjappa virker nesten ignorert angående slike spill og den er bare 20 meter unna EB Games.

Jaja, koser meg med den stemningsfulle musikken i splitternye øretelefoner. Jeg hiver inn hva enn som kan hives inn angående noe vennegreier Lodin nevnte når jeg får sjekka det ut.

EDIT: Absolutt ingenting trengs å hives inn, man bruker den sedvanlige vennelista i Wii-en. Jeg har to friend pouches, noen som vil ha?

EDIT2: Man unlocker altså diverse Metroid-symboler i forskjellige farger - type bronse, sølv, gull og platinum - ved å utføre handlinger og klare bosser i spillet. Disse bruker man til å unlocke ting i de forskjellige galleriene som inneholder concept art, diverse greier som f.eks. bumper stickers til skipet man flyr med, "Mii Bobblehead", "Screen-shot Tool" og alle deler av soundtracket.

SITAT(Lodin @ 27.10.07, 18.02) 87015
Så ja, er det noen andre som skal ha dette? Wiien oversvømmes jo ikke akkurat av gromspill for tida så etter Paper Mario så er det vel et naturlig kjøp?
[/b]
Selvfølgelig et spill som skal skaffes! Men problemet er at jeg ikke akkurat mangler spill å spille, jeg har fortsatt Bioshock igjen å kjøre gjennom, fikk nettopp GotY av Oblivion i postkassa, Guitar Hero 3 skal bestilles på mandag, Assassin's Creed kommer i November. Bare disse fire spilla kunne underholdt meg langt ut i 2008, men jeg har lyst å ta i bruk Wiien igjen, men det virker som Metroid blir et spill jeg må utsette litt. Noe som minner meg på, jeg har fortsatt Resident Evil 4 liggende å samle støv!

Noen som husker da gode spill kom med store mellomrom? Gnøh. :v:

SITAT(Thinaran @ 27.10.07, 18.10) 87017
Jeg hadde kjøpt det i går hvis Bergsala hadde klart å levere til Game og Narvesen, eller hvis Platekompaniet hadde tatt inn mer enn 3 eksemplarer. :(
[/b]
Tre eksemplarer var ikke mye. Jeg fikk vel sikkert det siste, siden det ikke stod flere ute i butikken. Er så deilig å ha skoledagabok med rabattkuponger i. Får 100,- rabatt på alle spill over 300,-. Metroid Prime 3: Corruption til 299,-? Ja takk! :D

Jeg liker kontrollen godt. Har på lock on, free aim, for å få litt ekstra utfordring. Litt vanskeligere å hoppe rundt hele tiden, men jeg skal klare å venne meg til det.

Har forsåvidt ikke kommet så veldig langt, har blitt ferdig på hjemplaneten nå, blir sikkert kos framover. Jeg synes de har fått bevart Prime-følelsen, noe som er bra, men ville likt litt mer nytt og (men det kommer vel, er jo tross alt helt i begynnelsen).

Lodin

Der Waaaah
En ting er ihvertfall sikkert og det er at klistremerkene og mii bobblehuet eier. Litt rart å se seg selv med drakta til Samus, men det er bøst som fy. Klistremerkene har forøvrig tatt et hint fra Metal Gear Solid og henspeiler hvilke spill man har sava på wiien. Stilig med en diger Triforcelogo forran på skipet. B)

Også er det deilig å ikke være i gjeld med voucherene lenger da.

SITAT(Lodin @ 30.10.07, 05.35) 87277
En ting er ihvertfall sikkert og det er at klistremerkene og mii bobblehuet eier. Litt rart å se seg selv med drakta til Samus, men det er bøst som fy. Klistremerkene har forøvrig tatt et hint fra Metal Gear Solid og henspeiler hvilke spill man har sava på wiien. Stilig med en diger Triforcelogo forran på skipet. B)

Også er det deilig å ikke være i gjeld med voucherene lenger da.
[/b]
Hæ? Noe jeg ikke har fått med meg her....... kjøpte MP3 på fredag og er enig i de som mener dette er det beste i serien... Liker i utgangspunktet ikke FPS'er men dette er helt rått... Er enig at det føles litt mer episk i og med at du ikke er alene, og at det er flere personer involvert i historien.... Kunne bli litt "ensomt" når du i de foregående spillene bare løp rundt for deg selv..... Synes også dette må være det spillet som pusher grafikken på wii'en mest og det ser og føles herlig ut...... Synes også wiimoten fungerer perfekt, dama ler seg halvt ihjel der jeg sitter og vifter rundt i stua...

Jeg likte det første Prime-spillet bedre, men det er sikkert bare fordi det nærmest var revolusjonerende. Har ikke kommet så langt, fikk nettopp installert Hyper-Mode-etellerannet, men jeg likte langt bedre å være en asosial jeger i flotte omgivelser.

Regner med at det blir mer av det når jeg kommer lenger. Sikting og styring fungerer iallfall glimrende.

Tror det må være noe i veien med meg, jeg. Jeg hadde både Metroid Prime og Echoes, men syns ærlig talt ikke noen av dem var spesielt fengende. Spillte gjennom Prime da, men var såvidt jeg orket. Ser helt klart kvalitetene, men likevel... var liksom kjedelig. Digger Tallon IV-sangen da.

Lodin

Der Waaaah
Hvis det ikke var fordi kontrollen sugde balle må det ha hatt noe med at det er så treigt. At man stadig vekk må scanne dritt og backtracke til tusen tar tid og kan bli langdrygt. Er ikke noe mindre av det her for å si det sånn.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er da uansett noe av appellen i Metroid-spillene; at man må utforske saker og ting for å komme videre. Er man mer tilhenger av rønn-enn-gønn-stilen blir det sikkert dølt veldig fort, men jeg synes det er midt i blinken.

Bare det blir lønningsdag så blir det nok Metroid-prim på brødskiva mi også, gitt.

Noen ganger er det greit å bare knote frem og tilbake, utforste nye steder og løse oppgaver, litt samme følelsen som gamle adventurespill faktisk (bare uten humoren) Blir litt lei intense actionspill, HL2:ep2 feks klarer jeg bare i små doser om gangen, men skal fortsatt spille igjennom det tror jeg før jeg starter på MP3.

Echoes fikk jeg aldri spillt selv om jeg har det liggende, men håper ikke det ødelegger opplevelsen.

Echoes var en stor skuffelse for min del. Det ble alt for mye av det samme siden man må reise mellom den lyse og mørke verden hele tiden.

Har sendt en friend voucher til Lodin, siden han er den eneste som er svart :eek:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
fifan rassist ass går bare på di svarte fålka

Fikk anskaffet MP3 på lørdag, og har fått spilt det i ca 7 timer. Så langt kan jeg si såpass at jeg stort sett er veldig fornøyd med kontrollen i spillet. Styringen av siktet funker heldigvis langt bedre enn i Red Steel, og selv om jeg overhodet ikke hadde noe imot styremetoden som ble brukt i MP-spillene til GC, så er det herlig å ha litt mer frihet til å kontrollere Samus. En liten, kjip ting med kontrollene er at man alltid må strekke seg ned mot "1-knappen" for å åpne kart og meny, men ellers har jeg ikke noe å utsette på kontrollene.

Grafisk ser spillet noe renere ut enn begge GameCube-spillene, og det er tydelig at Retro har brukt den ekstra maskinkraften til å legge til litt mer snasne lyseffekter. Jeg synes også jeg merker mindre slowdown her enn i GC-spillene. Det har gjevnt over vært lite slowdown i MP-serien, men det kunne forekomme dersom det var mange fiender på skjermen samtidig. I MP3 kan jeg ikke si jeg har merket noe til dette. Artistisk har retro gjort en like brilliant jobb som alltid. Omgivelsene og karakterdesignet er helt nydelig. Bare å ta av seg hatten.

Sett bort ifra kontrollene så er jo det store nye her at Retro har lagt litt større fokus på historiefortelling og drama. Jeg vet ikke helt om jeg liker dette. Jeg synes liksom introduksjonen ble litt langdradd og kjedelig. Det virker også som de har forsøkt å kutte veldig ned på backtracking sett i forhold til de tidligere spillene i serien. Dette synes jeg ikke mye bra om, da det får spillet til å føles mer linært. Jeg har virkelig ikke noe imot å løpe tilbake til et tidligere besøkt område fordi jeg har fått en oppgradering som lar meg ta en ny rute. Det gjør at ingen områder i spillet føles ubrukelig eller oppbrukt etter at man har sett dem en gang, og gir en sterkere følelse av at man befinner seg i stor, fri og sammenhengende verden.

Nå ble det mye negativt på slutten her, men totalt sett synes jeg MP3 er et godt hestehode foran MP2, kvalitetsmessig. MP2 er kanskje et eksempel på et spill hvor konseptet med backtracking blir tatt litt for langt. Spillet inneholdt strengt tatt kun én verden hvor hele greie måtte besøkes minst to ganger. MP1 er fortsatt den klare favoritten, MP3 gjør en veldig god jobb med å fôre en sulten Wii. ^_^

SITAT(Eirik @ 31.10.07, 00.23) 87396
En liten, kjip ting med kontrollene er at man alltid må strekke seg ned mot "1-knappen" for å åpne kart og meny, men ellers har jeg ikke noe å utsette på kontrollene.

[/b]
Synes faktisk det går bra, det jeg har problemer med er å skyte raketter... For å treffe nedover på pad'en må jeg faktisk flytte hele hånda oppover noe som gjør at jeg mister helt styring i et lite sekund... Needless to say jeg fyrer ikke av mange raketter.....

SITAT
Sett bort ifra kontrollene så er jo det store nye her at Retro har lagt litt større fokus på historiefortelling og drama. Jeg vet ikke helt om jeg liker dette. Jeg synes liksom introduksjonen ble litt langdradd og kjedelig. [/b]
For min del er dette faktisk noe av det jeg liker mest med spillet... jeg er en sucker for lange cutscenes og gode historier.... Tror faktisk 3'ern er favoritten min i serien...

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Historia i MP3 er så langt hentet ut av The Big Book of Sci-Fi Clichés, men klippescenene i dette spillet er ganske kule, fordi det ikke bare er folk som står opp og ned og prater filosofi, men heller dusørjegere som sparker ræv.

edit: Dere skyter vel med B-knappen, hva?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
SITAT(Eirik @ 31.10.07, 00.23) 87396
Det virker også som de har forsøkt å kutte veldig ned på backtracking sett i forhold til de tidligere spillene i serien. Dette synes jeg ikke mye bra om, da det får spillet til å føles mer linært. Jeg har virkelig ikke noe imot å løpe tilbake til et tidligere besøkt område fordi jeg har fått en oppgradering som lar meg ta en ny rute. Det gjør at ingen områder i spillet føles ubrukelig eller oppbrukt etter at man har sett dem en gang, og gir en sterkere følelse av at man befinner seg i stor, fri og sammenhengende verden.
[/b]
I og for seg er i backtrackinga fullt så ille, det er mer det at du må vri hodet ditt som satan for å prøve å huske hvor du kan benytte deg av akkurat den nye abilitien. Dører merkes riktignok av i kartet, men ikke spider-skinner, flotte steder å dobbelthoppe, etc. Om backtrackingen hadde vært en litt mer naturlig del av flyten og ikke bare stamping rundt og lure på "hvor skal jeg nåååååå" før du plutselig ser en spiderskinne i øyekroken, hadde det vært litt mer festlig å spille Metroid.

Jeg likte den første, trass i noen barnesykdommer, og scanne-greiene er litt småfestlig - det eneste kjipe var de brutale hoppene i vanskelighetsgrad til tider. Toern har jeg ikke orka å spille ferdig, ettersom det var en litt kjip blåkopi av den første, og dermed tvang fokuset mitt over på det jeg ikke likte ved spillene. Spørs om jeg lar MP3 bli Wii-redderen for meg (dvs, har ikke funnet noe som selger wii-en for meg enda)...