Hva blir det neste store MMORPG spillet?

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
For customer service er gratis.

Når du har 4 millioner kunder så blir det jo ingen som ikke skjønner bæret.

GM's er jo gratis også.

Nei, jeg tror blizz tjener en del, og de har fortjent det. Og jeg synes ikke prisen av to nye spill i ÅRET er så ille. Spesielt når jeg spiller et vanlig gjennsnittsspill i ca. 20 timer, men wow har jeg spilt tilsammen i 20 DAGER.

Call it addiction, men jeg tør å påstå at om du ikke vil betale 100lusne spenn i måneden så er du cheap. Du er garantert den opplevelsen du betaler for, og om du spiller mindre enn andre så sier det seg selv at du bruker den tiden til å tjene penger. Da kan du heller betale en kineser for å powerlevle for deg (om det er det som tenner deg, noe jeg ville tro siden noen av dere nevner at "å levle opp fort" som argument).

Og man er ikke garantert en stor kundebase, Blizz var dyktige. Hva om de hadde endt opp med 70tusen spillere? Hva skal de nå som de har klart å etablere en enorm kundebase? Senke prisene? Blir melk billigere når mange kjøper den?

CHEAP Cheaper cheapest.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ro ned'a, doktor. Grunnen til at jeg liker Guild Wars mye bedre enn WoW (var med på den siste offentlige betaen, ble kjempeskuffet) er fordi det har et helt annet fokus. I GW er levling og grinding flettet sammen med en ganske engasjerende historie, og når du er level 20 er du fullt utlært, og kan begynne å mekke en build som passer for deg. Siden abilitypoints aldri er permanent plassert og skills kan byttes ut når du vil, er det mye lavere terskel for å utforske og eksperimentere selv. Og om du ikke orker å drasse deg gjennom levlinga først kan du bare skippe den og gå rett på PvP.
Pluss at det ikke tar så lang tid å levle, slik at jeg slipper å dedikere all fritiden min til å spille. Det liker jeg.
Så om Guild Wars hadde kostet pæng å spille, ville jeg vel betalt. Men det at det er gratis etter kjøp er bare et ekstra lodd på vektskåla.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Den var egentlig ikke siktet til noen, men heller en generell uttalse om at jeg ikke synes månedlige avgifter er så ille (heller tvert imot). :kos: ?
 
Dette poenget med at man kan skippe levlinga i GW helt minner meg litt om et nåværende fenomen i WoW.
Er vel egentlig mest i USA dette er debattert (llollllolex), men systemet med ability points virker veldig likt som hvordan gear oppgraderer deg i WoW.

I World of Warcraft er det mange som argumenterer for at dersom man har det gode gearet fra PvE, og har jobbet lenge for å få det, så går man rett over enhver annen i PvP-systemet. Skal ikke påstå at det er sant, eller usant, men det kan jo være av interesse å diskutere hvorvidt player-basen i WoW og GW har utviklet seg likt.


Ability points, får man av å grinde? Eller får man det av PvP?
PvP er alltid mest suksessfult når man har en "fixed", iallfall i WoW. Man skaffer seg gode spillere man spiller med og farmer systemet.
Dersom man får Ability points av PvP, så lurer jeg på om det er en andel av GWs spillere som klager og syter over hvordan mennesker med mye Ability points og gode guilder går over alle andre?

I WoW er det i vinden en enorm krangel, eller en intellektuell debatt som noen ville kalt det, raid gear vs non-raid gear. Folk uten "store" guilder som gjør end-game har ikke lik sjanse til å vinne mot de som ikke har brukt lang tid og innsats på å skaffe seg ting i PvE.

Har hørt både at man kan level for poenga, og at man får noe greier gjennom å drepe andre.

Det jeg egentlig lurer på:

Syter de i GW like mye som i WoW om at det er andre som har større elektronisk penis enn andre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hallo, det er Internett. Såklart gjør de det. :D
Alltid syting, syting og atter syting. Og alltid nissemongoer som betaler for å slippe å spille selv. "WILL PAY 100G FOR PIKEN RUN!!!!!111" Jeg misliker det, driter i det og drar til en instance der jeg slipper å høre på. :forelsket:

Og for å svare på resten av posten din... det går an å lese om her.
 
Vær så snille karer og ikke prøv å sammenligne Guild Wars og WoW. Det er to vidt forskjellige spill som ikke prøver å ligne hverandre heller.

Da har noen misforstått.
 
Rofl. Diskusjoner. Rofl.

Neida. Vi trenger ikke sammenligne end-game problemer for MMORPGs generelt, og likhetene mellom WoW og GW.


Trodde Alex hadde revolusjonert spillegal til et diskusjonens medium. =(((((